+ Jihyun +
"Jihyun, bangun" hari ni hari apa? Asal nak kejutkan orang awal pagi ni?
Perlahan2 aku buka mata aku. Wow terangnya bilik aku. Siyel punya kakak. Sakit mata aku kena lampu tu.
"Pergi sekolah sebelum terlambat. Nanti lambat aku pulak kena bebel. Bangun" aku pun duduk. Weyh, aku ngantok lagi. Aku taknak sekolah.
"Bangun, kalau tak PS4 kau aku sorok. Minggu ni kau kena belajar" katanya. Dengan malas aku bangun dari katil tercinta aku lalu masuk bilik mandi.
Selesai aku mandi, pakai baju sekolah apa semua tu. Tetiba aku dengar bunyi hujan. Tak dapat ke rosakkan mood aku lagi?
"Aku hantar kau. Jangan nak jalan time2 hujan ni Nanti sakit tak boleh nak belajar pulak" aku terpaksa ikut dia. Kenapa aku je yang masih sekolah? Kakak aku dah kerja. Abang aku takde khabar.
"Unnie tahu ke oppa mana?" soalku. Soalan aku tak dijawab. So,meh kita diamkan diri je. Sepanjang perjalanan ke sekolah ni memang sunyi.
"Unnie, hantar depan pintu sekolah terus" arahku. Dia pun angguk dan hantar aku depan pintu terus. Aku keluar dari kereta dengan berlagak sekali. Okok joke. Aku pun berjalan masuk sekolah dan menuju ke kelas aku.
"Jihyun, kau dah main ke 'the last of us'? Best sia game tu" kata Kuanlin dengan beria2. Aku menggeleng kepala aku.
"Kau patut main weyh. Bunuh2 zombie fuh" kata Kuanlin lagi. Aku mengangguk lalu meninggalkannya disana.
Kuanlin ni senior aku. Tahun ni tahun terakhir dia dekat sekolah ni. Aku baru 2 tahun dekat sekolah.
"Nanti aku datang rumah kau" aku tersentak. Jisoo kerja kan? meh flashback.
flashback
"Aku balik lambat sikit hari ni. Petang nanti jaga rumah lek lok. Dalam pukul 10 aku balik" aku tersengih lalu angguk.
end flashback
So, biar jelah Kuanlin datang rumah. Bukan selalu. Lagipun kami main game je pun.
skip
"Yo, Jihyun. Tak tunggu lagi ey" Kuanlin datang dari belakang lalu memeluk leherku. Aku diamkan diri.
"Ada bawa tak?" soalku. Dia mengangguk kepalanya lalu senyum.
"Aku memang prepare untuk pergi rumah kau" katanya. Aku mengangguk kepala aku.
"Oh, baguslah" kami berdua pun berjalan ke rumah aku. Aku masuk and aku hembus nafas lega. Rumah bersih.
"Duduklah. Aku nak ambik air" selepas aku ambil botol air dan dua gelas, aku balik ke ruang tamu and nampaknya Kuanlin tak sabar nak main game.
"aku dah main game ni. Biar aku tengok kau main pulak" aku pun angguk2 je.
skip
"Best sia!" jeritku. Jam dah dekat pukul 7 malam.
"Kuan, kau baliklah. Dah lewat dah ni" kataku. Dia pun angguk dan pergi. Aku mengemas balik ruang tamu rumahku.
Aku pun merenung TV. Asal semua watak game yang aku main tak hensem sangat? Aku nak watak yang hensem2.
"Meh tengok didi and friends" korang kena fahamlah keadaan aku. Boring ni.
skip
"Jihyun, asal tak tidur?" jeng jeng jeng. Aku syok tengok didi and friends pulak dia datang. Takleh ke ketuk ke?
"Haah, lagi awal ni" jawabku sambil memandang jam dinding.
"Takde kerja nak buat?" aku menggeleng kepala aku.
"Belajar sana. Jangan nak tengok TV je kerja" dia menghalau aku. Tch, taulah diri tu straight A dulu. Janganlah paksa adik sendiri belajar untuk capai apa yang dia nak.
"nae nae" aku bangun lalu masuk ke dalam bilik aku. Phone aku dicapai lalu game pubg dibuka.
"nice"
#tbc
song : shine by Pentagon
YOU ARE READING
TRAPPED.
Fantasy"Benci aku. Suka Jaemin" "So,ni hal keluarga. Asal kami sini jugak?" nctdreamfanfic • thank you sebab sudi membaca p.s: the 14-15 y/o me wrote this.