: 23 :

1.2K 166 12
                                    

+ Mark +

"Mulut aku masin sangat" kataku. Tak sangka ada orang sanggup tawar banyak tu semata-mata cari Jihyun. Bro,aku taknak masuk penjara.

"Hyung punya mulut la tu. Lain kali kurangkan garam. Tambahkan gula untuk senyuman yang manis" aku menjeling Chenle.

"Aku gurau je" then dia pandang tempat lain. Jaemin nampak risau. Mesti dia takut nama dia dekat university tercemar. Sebab diorang tu bukan Univerisity. Masih sekolah sebenarnya. Tapi disebabkan diorang PANDAI sangat huhu, diorang dapat masuk camtu je. Lagi2 Jisung. Lompat kelas dulu. Then dapat masuk Uni sama dengan diorang. Chenle pun. Wow aku sorang je paling tua sini.

"Salahkan mulut aku. Aish aku tak sangka ada orang yang sanggup cari dia" kataku lagi. Jaemin mengangkat kepalanya lalu memandang aku.

"Aku perlu tahu siapa orang tu. Apa kaitan dia dengan Jihyun" katanya lalu keluar. Aih budak tu. Dahlah pintu belum dibaiki.

"Tapikan, bukan ke hyung kata dia tak kisah sangat dengan adik dia tu? Kenapa sekarang dia nak tahu kaitan Jihyun dengan orang tu?" soal Chenle. Betul2. Sifat kasih sayang dia masih ada. Tapi apa berlaku antara diorang?

+ Hyeyeon +

"Takde angin takde ribut. Tetiba kau datang sini asal?" soal Somi. Kawan aku. Aku datang ke Korea. Yeah, me dont wanna Nana to marry someone else la. Me hate dat. Abaikan english aku. English aku bodo.

"Salah ke? Bukannya aku lupa hometown aku"  jawab aku. Kawan aku ni tikam belakang sebenarnya. Tapi nasib aku masih anggap kau kawan.

"Aku nak cari seseorang je. Dia lari hari tu" kataku. Dengan dress warna merah dan cermin mata hitam,aku keluar dari kereta milik Somi. Aku perlu jumpa Yuta. The Na's brother. Dia dengan Jaemin macam adik beradik sebab Yuta sayang gile dekat Jaemin.

"ada apa2 yang boleh saya bantu?" perlahan2 aku membuka cermin mata hitam aku dan memandangnya.

"Yuta, can you tell me where's Jaemin?" dia mengelak pandangan mata aku. Why?

"Hyeyeon, apa kau buat sini? Kenapa kau cari Jaemin?" tch, dia ingat aku. Mesti dia ingat apa yang aku pernah buat dulu.

"Salah ke aku cari dia?" jawabku dengan senyuman dibibir.

"Tak tahu malu" dengan itu dia meninggalkan aku di kaunter tu. Shet. Hina sangat ke apa yang aku buat dulu?

#tbc

song : My Pace by Stray Kids

TRAPPED.Where stories live. Discover now