: 20 :

1.2K 188 10
                                    

+ Jaemin +

"Hyung, makanlah" kata Jisung. Aku memandang tempat lain. Aku takde selera nak makan. Aku jeling Chenle. Walaupun aku tak kisah sangat pasal Jihyun tapi aku tetap risau sebab dia masuk game tu dan tak dapat keluar lagi.

"Aku keluar jap" aku bangun lalu keluar dari bangunan tu. Aku pergi ke suatu tempat. Jeng Jeng jeng.

+ Jihyun +

"Kalau tak silap aku, kita perlu jumpa Prince Jeno dulu? Melysa cakap" kataku perlahan. Mark dan Haechan tak dengar walaupun aku tengah cakap dekat diorang.

Prince Haechan : Kau cari Prince dari Cryzka?
skip

Aku mengangguk kepala aku. Tiba2 dia tersenyum.

Prince Haechan : Malangnya kau perlu pergi ke Dunia Hyse. Prince Jeno. Dia paling rapat dengan Prince dari Cryzka. Maaf, kau perlu pergi seorang diri. Mark dengan aku. Disebabkan itu, bermalam lah disini sekejap. Esok pagi kau boleh berangkat. Aku akan tunjukkan jalan ke dunia Hyse.
skip

"Macam mana dengan prince lain? Maksud aku, kalau Prince Jeno dah bagitahu jawapan. Apa jadi dengan Prince Jisung dan Prince Chenle?" soalku. Mereka berdua memandang satu sama lain.

Prince Haechan : Walaupun kau dah dapat jawapan. Kau perlu membalas budi dia. Tolong dia selamatkan dunia kawannya, Prince Jisung dari Dunia Qie.
Skip

Prince Mark : Prince Chenle. Kalau kau dah tolong Prince Jeno selamatkan Prince Jisung. Kau perlu tolong Prince Jisung untuk mengembalikan Prince Chenle ke kerajaan ayahnya yang dijajah oleh Prince Sicheng. Boleh ke?
Skip

Aku mengangguk tanpa berfikir panjang. Aku perlu keluar dari game ni. Aku taknak Jisoo risau tentang aku. Rumit bodoh game ni.

+ Jisoo +

Sedang aku makan ramen yang dimasak aku, loceng rumah berbunyi. Dengan cepat aku bangun dan lari pergi membukanya. Sangkaan aku salah. Aku ingat dia adik aku, Jihyun. Tapi dia adik aku, Jaemin.

"Jaemin" aku berundur sedikit.

"Noona, Nana nak explain something. Tapi jangan noona salahkan Nana sebab ni" Aku mengangguk dan membawanya masuk. Kami berdua duduk di meja makan. While aku makan, aku benarkan dia cerita.

"Sebenarnya,Jihyun tak-"

"Noona!" pintu dibuka dengan kasar. Kuanlin masuk dengan cemas. Aku pun tak berapa fokus dengan Jaemin.

"Po-polis dah tutup kes sebab Jihyun tak dapat dikesan. Takde bukti yang dia lari ataupun diculik. Rakaman CCTV tak menunjukkan apa2" aku shook. Budak kecil masih hilang, gitu je diorang tutup kes? Tch apa ni? Aku pandang Jaemin.

Dia dah takde. Dia dah keluar. Kuanlin why? Aku baru je nak dengar apa hajat dia kerumah. Why Kuanlin? Why kacau daun?

#tbc

song : The Truth Untold

TRAPPED.Where stories live. Discover now