: 43 :

1K 133 7
                                    

+ Jihyun +

"Kau balik dengan siapa?" soal Jisoo. Eh tetiba tanya. First time dalam hidup aku dia tanya aku balik dengan siapa.

"Kuanlin. Macam biasa"

"Eh bukan Jisung?" aku mengerut dahiku. Jisung? Kenapa dengan Jisung?

"Taklah. Kenapa dengan Jisung?" soalku balik.

"Takde la. Btw esok kau busy ke?" soalnya lagi. Aku mengangguk.

"Jisung ajak pergi Lotte World esok. Takpe2 kami takkan pulang lewat untuk party tu" kataku. Jisoo pun mengangguk. Tanpa membuang masa aku pun masuk bilik aku.

"Esok nak pakai baju apa ey?" soalku sendiri. Aku perlulah pakai cantik2 kan? Hoho. Depan orang hensem kot.

Sebelum tu, biar aku mandi. Baru je pulang sekolah.

+ Jisung +

"Yo Jisung!" aku terkejut. Aish.

"Nae hyung?" soalku sambil memandangnya. Teka siapa?

Jaemin.

"Asal muram? Aku tak bagi kasih sayang ke?"

Burung gagak pun lalu....

".....ok. Cakap lah. Asal muram je dari tadi. Result kau menurun ey? Tulah, belajar taknak" senang2 je dia cakap aku tak belajar.

"Aku dapat nombor 1 hyung kata tak belajar? Apakah ini?" Dia Jaeshookmin.

"Takde apa2. Just nampak crush dengan orang lain. Huhu" balasku.

"Sedih cerita kau bro" Jaemin menepuk bahuku. Bro asal kau buat aku lebih sedih.

"Takpe2. Btw siapa crush kau?" Jeng jeng. Nak ke tak cakap ey. Dahlah adik dia.

"Mana boleh tahu" aku pun lari dari situ.

"Yah Jisung!"

+ Jaemin +

"Aku baru tahu Jisung ada crush. Jisung kita dah besar" aku pun pura2 berhuhu depan yang lain.

"Wahh akhirnya"

"Pfft ntah2 Chenle" semua memandang Chenle.

"Oi aku tak gay!" ...ok.

"Tapi siapa crush dia? Sampai hati dia buat Jisung sedih gitu" semua pandang Chenle.

"Siyel la korang ni. Dahlah aku nak pergi dari sini" kata Chenle lalu bangun. Dia pun keluar dan pergi ntah kemana.

"Aku syak Jaemin" aih aku pulak.

Aku pun menunjuk diriku. lalu berkata...

"Aku?"

"Haah, kau. Kau kan selalu dengan Jeno sekarang-"

"Seriusla korang ni ingat kami ni gay? Eeeeeee. Dhlah aku pun rasa nak cau dari sini" aku bangun dan keluar jugak. Menyampah. Eheks.

+ Kuanlin +

"Yo Hwi, malam esok noona Jihyun ajak makan dekat rumah diorang. Datanglah. Kau jugak Felix. Ajak lah Han ke Hyunjin ke" kataku. Diorang berdua angguk kepala. Good.

"Felix, kau tak nak masuk mana2 university ke? Kan tak lama lagi kau graduate. Takkan tak nak sambung belajar?" soalku.

"Aku belum fikirkan. Aku maybe sambung kejap dekat ni. As pelajar 00-A" balasnya.

"Apalah cerita pasal sekolah. Boring sia. Haaa, Kuanlin tadi aku nampak kau jalan dengan Jihyun. Uyooo" aku menjeling Daehwi.

"Tadi pun aku nampak kau dengan Somi-"

"Takdelah dia dengan aku tadi" fak kau Felix. Daehwi dan Felix pun ketawa sampai tak cukup nafas.

"Ketawalah lagi. Ketawa"

#tbc

song : Roadblock Hatiku by Baby Shima & Floor 88

*lgu tu besttt

btw,kepada yg PT3..Goodluck menjawab exam. Insyaallah korang lulus❤️💕🦑 edit (21 September 2019) : tak sangka aku yang PT3 tahun ni.

TRAPPED.Where stories live. Discover now