: 34 :

1K 154 3
                                    

+ Jihyun +

Aku skip semua bahagian kami tiga dengan Chenle. Sekarang kami nak pergi ke Dunia Qie. Tanpa membuang masa kami berempat pun berangkat ke dunia Qie.

Masuk2 je wow hampir kena panah aku. Panah tu betul2 lalu atas kepala aku. Seram bhai. Ni betul2
perang. Nooo Pyie janganlah serang Qie.

Princess Jisoo : Korang siapa?
skip

Soalnya sambil menghala anak panah ke arah kami dengan geng2nya.

"Eh Jisoo-" mulut aku ditekup oleh Jaemin. Apa semua ni? Kenapa tiba2 Jisoo dalam game ni? Dahlah ada Jaemin. Ni Jisoo pulak. Wow.

Prince Jaemin : Prince Jaemin. Kau pulak siapa?
skip

Weyh tu Jisoo! Hakak engkau.

Princess Jisoo : Aku Princess Jisoo.
skip

Prince Jeno : Dunia Pyie?
skip

Jisoo mengangguk. Perlahan dia meletakkan senjatanya bawah. Dia turun dari kudanya itu.

Princess Jisoo : Dia siapa?
skip

Dia memegang dagu aku dan mengangkat wajahku.

"Jihyun" jawabku sendiri. Dia pun melepaskan wajah aku.

Princess Jisoo : Apa hajat korang datang kemari? Nak cari Prince Jisung? Tch
skip

"Kalau dah tahu asal tanya?" kataku tanpa sengaja. pfft ahha terlepas...

Prince Jeno : Awak, jaga adab.
skip

Aku mengangguk. Jisoo menjeling aku dengan tajam. Serupa dengan kakak aku. Cuma dia bukan kakak aku dalam game ni.

Prince Chenle : Mana kau letak Jisung?
skip

Jisoo hanya sengih lalu beredar macam tu je. Tiba2 si Chenle baling batu dekat Jisoo. Wew,dia memulakan lagi perang.

"Bodohlah kau Chenle" aku memukul lembut lengannya.

Princess Jisoo : Siapa yang membaling? Cakap!
skip

Disebabkan Jaemin dan Jeno pandang Chenle. Jisoo mengambil panahnya tadi dan menghala kearah Chenle. Wow, rilek la Jisoo.

Princess Jisoo : Kurang ajar punya budak
skip

Eh tak dia tu terlebih ajar. Mohon tahu ok.

Anak panah dilepaskan. Wait apa ni Jisoo?? Aku pun menarik Chenle. Oh my, dia hampir kena panah.

"Kau memang tak tahu mengelak- argh!" rasa macam sesuatu masuk belakang aku.

Prince Chenle : Jihyun!
skip

Princess Jisoo : Jangan berani nak menghalang
skip

Dengan tu dia pergi. Aku masih dalam kesakitan.

"Sa-sakit..." aku meronta kesakitan. Aku menangis. Aku menyentuh belakang aku. Argh darah. Korang tahu kan aku ni takut darah. Sooooooo....

+ Jaemin +

"Weyh Jaemin!" Oh mak kau. Eish!

"Asal?? Tak cukup ke kasih sayang yang aku bagi?" soalku. Mana tak orang tengah tidur dibangunkan macam tu je.

"Aku bukan Jeno oi btw Ji-jihyun kena panah!" aku terus angkat dari tempat duduk aku. Aku pandang skrin yang dikatakan oleh Mark..hyung.

"wait, siapa yang tanya aku pasal ni tadi? JENO! mulut kau masin sangat bro!" Jeno pun turut bangun. Dia menggosok matanya lalu tengok skrin.

"Wait sejak bila ada watak perempuan? Aku ingat watak dia semua princes je. Mana de princess" aku mengetuk kepalanya.

Apa aku nak buat? Aku kata tu tak mustahil. Dahlah Jisoo panah betul2 belakang jantung dia- No...

"Watak game takkan mati kan?" soal Mark.

"Tak mustahil yang dia mati. Sebab dia manusia yang masuk game. Bukan watak game. Aku pun tak tahu kalau dia boleh hidup lagi" kataku. Aku tak mintak benda ni jadi.

"Jangan bagitahu Jisoo weyh. Kang dia menangis 7 hari 6 malam dekat sini" kataku. Aku kena think positive, dia akan hidup. Tak silap aku, tu kot cara satu lagi nak keluar dari game ni.

#tbc

song : Kangaroo by Triple Position ( Wanna One )

TRAPPED.Where stories live. Discover now