: 50 :

2K 164 31
                                    

+ Jihyun +

"Jisung, kau okay tak?" soalku. Mana tak, dia macam nak termuntah je. Salah aku ke bawa dia naik viking? Memang salah aku.

"Sorry Jisung"

"Tak-takpe" balasnya. Kau nak termuntah boleh pulak senyum. Aku tak tahu pulak dia memang tak suka viking.

"Lain kali cakap-"

"Kau dah tarik aku macam mana nak tolak" oh. Salah aku.

"Jap aku pergi tandas kejap" uish, memang salah aku. Maafkan beta wahai Jisung Stan. Beta tidak tahu.

"Eh Jihyun! Ada nampak Jisung tak? Dia menghilang" aku menoleh. Uwu Jeno. Aku menunjuk tandas awam yang taklah jauh sangat.

"Oh thanks. Nanti suruh dia pergi stall burger sana" aik, aku ingat dia tunggu Jisung tapi dia terus cau.

"Jihyun!" aku menoleh lagi.

"Dah selesai? Btw, aku minta maaf. Aku tak tahu" kataku. Dia hanya senyum. Why senyuman kau menawan sangat? Sampai aku sekarang tak ingat apa aku nak cakap.

"Ji-jisung"

"Ye?"

"Ta-tadi Je-jeno suruh kau pergi stall burger sana" kataku. Asal aku takleh cakap lurus? Maigad.

Dia menarik tangan aku while aku menayang muka innocent.

"Ikutlah sekali" aku pun angguk. Kami berdua pun pergi ke stalk tadi. Nampak semua mereka tunggu sana. Jaemin ada,Jeno ada,Donghyuck ada,Renjun ada,Chenle ada,Mark pun ada.

"Eyo Jihyun" tegur Mark.

"Yo Markeu!"

"Eh kau guna apa pergi sini?" soal Jaemin.

"Aku guna train chuchu" jawabku. Aku dan Jisung pun duduk di meja tu.

"Nana2, adik kau ada boyfriend ke?" fak, takleh ke tanya soalan lain bang?

"Tak tahu. Kalau takde pun jangan harap aku nak terima korang"

+ Jisung +

"Tak tahu. Kalau takde pun jangan harap aku nak terima korang" ssup! Terasa ohmy. Aku baru je aaaaaaaaaaaaaaa....

"Tapi kalau dia suka salah seorang?"

"Takkan. Mesti dia suka Kuanlin" jawab Jaemin. Uhuks takleh buat aku broken lagi ke Nana?

"Tak, Jihyun tak suka Kuanlin. Hyun anggap dia abang je" tak tahu kenapa aku senyum tiba2

+ Kuanlin +

"Daehwi, Felix. Tu bukan Jihyun ke?"

"Bukan. Tu Na Jihyun" tf, jawablah betul2. Aku memandang diorang berdua.

"Weyh Kuan, nanti2lah kau bertegur sapa dengan Jihyun. Meh kita masuk rumah hantu dulu" ajak Felix. Aku mengangguk. Dia nampak happy dengan kawan abang dia.

+ Jihyun +

"Aku balik dengan siapa?" Soalku.

"Dengan aku" balas Jisung.

"Betul kau balik dengan Jihyun? Kalau macam tu kami pergi dulu. Jaga Jihyun sepanjang perjalanan korang balik ke Seoul" kata Jaemin. Weyh mana nak dapat abang macam ni? Eh dia memang abang aku. Hehe, korang je tak dapat rasa.

"Bye Bye" kataku sambil lambai tangan kearah mereka.

"Weyh aku ada something nak cakap" kata Jisung. Uwu, apa ni? Dia nak cakap dia suka Chenle? Uwoah!

"Kau suka Chenle ke?" soalku balik.

"Aku tak gay Ya Tuhan" aku ketawa. Sengaja sebenarnya.

"A-aku...Aku suka kau" Dupdap dupdap. Perasaan apakah ini? Aku memandang Jisung.

"Aku suka kau" katanya lagi. Aku tak salah dengar kan? Tak kan? Kalau tak,baguslah.

"Kau? Japjap aku tak salah dengarkan?"

"Tak, wahai Jihyun" dia memegang kedua2 pipi aku. Kau balas dendam ey? Tahulah aku buat camtu kat kau tadi.

"Soalannya, kau terima aku? Yes or yes?"

+ Jaemin +

Eh aku lupa nak cakap something dekat Jihyun.

"Bro aku lupa something. Jap aku patah balik" kataku dengan Jeno. Aku pun balik dan cari Jihyun.

"Ji-" ohmygod, adegan apakah ini?

"Soalannya, kau terima aku? Yes or yes?" Oh Jisung, rupanya crush kau Na Jihyun, adik aku. Aku tak tahu kenapa, aku yang berdiri dari jauh ni rasa happy lak.

"Jihyu-" aku menoleh. Kuanlin. Eh jap, Kuanlin? Dia tengok Jihyun dan Jisung. Wow, drama apa ni?

A-aku tak tahu apa jadi.

"Jawapan aku, aku terima" Jisung pergi peluk Jihyun. Aaa sweet sia. Tapi kesian aku tengok Kuanlin.

"Kuanlin" panggilku.

"kau tak kisahkan?" soalku. Dia tak jawab soalan aku.

"Aku dah dua tahun simpan perasaan aku. Tapi aku tak tahu ni jadi dia" ttup! Aku can't relate.

"Sorry bro" kataku lalu cau. Hajat aku nak cakap something tadi pun terbantut.

Takpe asal diorang dua bahagia. Pasal aku cakap aku takkan terima kalau dia kawan aku tu,aku gurau je. Kalau boyfriend dia salah satu dari kawan aku lah bagus.

Sebab aku kenal kawan aku. uwu

Tamatlah cerita Jihyun,Aku dan Jisung~

#tbc

song : Confession Song by GOT7

* ending dia macam cepat sangat. Faham2lah maksud. sorreyh! Btw thanks for 2k reads and 700+ votes. FF ni pun dah habis. Kalau ending dia tergantung bagi korang sorry. Sekarang author nak rehat sekejap. Exam pun esok uwoah. Terima kasih banyak2

TRAPPED.Where stories live. Discover now