+ Kuanlin +
"Na Jisoo. Na Jihyun. Na Jaemin. Dah jelaskan?..."
Aku masih shook kuasa 10 bila dengar tu. Tak sangka punca kuasa eh salah punca Jihyun hilang disebabkan abang dia sendiri.
"Kita perlu report dengan polis la Kuan" kata Daehwi. Aku menggeleng kepala aku. Aku memandangnya.
"Aku taknak besarkan hal ni. Biar kita je tahu. Jangan sampai seluruh dunia tahu" kataku. Sebab apa aku kata macam tu, sebab dia abang Jihyun. Kang dia tak terima aku sebagai adik ipar. Kadang2 kita perlu berfikir lebih jauh.
"Kalau macam tu, kami berdua balik dulu" kata Felix. Aku tak tahu macam mana dia boleh jadi kawan kami. Sedangkan dia sedangkan dia setahun tua dari kami.
+ Jihyun +
"Mana prince nya?" soalku dengan Jeno. Jeno mengangkat kedua2 bahunya. Jangan je kami berdua sesat. Ingatan Jeno mana leh harapkan sangat.
Lepas beberapa minit kami merayau2 dia dunia tu,akhirnya kami nampak susuk tubuh dari jauh. Dengan itu, Jeno berlari kearahnya. Aku pun turut berlari.
Prince Jeno : Jaemin!
skipOrang tu menoleh. Dan wajahnya bersinar kk joke. Dia just pandang Jeno. Muka dia nampak familiar. Aku macam pernah nampak tapi dekat mana?
"Jaemin?" kataku. Dia pun memandang aku. Terus bibirnya mengukir senyuman. Apa ni melt la. Sekarang aku ingat. Tak mungkin. Tak mungkin dia abang aku. Na Jaemin. Meh abaikan hal tu. Kita beralih ke mission.
"Ada apa2 ke yang kami boleh tolong?" soalku. Dia memandang Jeno lalu mengangguk. Tak boleh ke aku lepaskan diri dari mission ni.
Prince Jaemin : Tolong aku tewaskan serangan Dunia Pyie dan serangan kerajaan Prince Sicheng. Tu je.
skipAku mengangguk dengan cepat. Aku nak keluar. Ada babak yang kata aku menyesal tu tapi tak disiarkan. Dicut oleh director. Kk joke.
Flashback
"Aku tak sepatutnya beli game ni. Aku menyesal" kataku sendiri. Dahlah sorang prince pun belum nampak. Semua sembunyikan diri. Benci kan?
End Flashback
Sekarang aku dah tak menyesal sebab semua prince dia hensem. Tapi aku belum tahu yang dua orang lagi tu. Belum f2f. Kalau f2f mesti hensem lagi kan?
Prince Jeno : tapi dia perempuan..
skipPrince Jaemin : Dia nak tolong. Tu je yang dia boleh tolong
skip"Takpe aku akan tolong. Aku perlu keluar secepat yang mungkin" kataku. Terlanjur.
Prince Jaemin : Keluar? Keluar pergi mana?
skipDengan itu dia datang dekat. Oh no, bagi aku ni awkward. Sebab realitynya dia abang aku. Memang tak selesalah.
"Keluar dari dunia ni" balasku. Dia pun mengundur. Aku menghembus nafas lega. Nasib. Aku memandang sekeliling untuk menghilangkan rasa awkward tu.
Prince Jeno : Benarkan kami bermalam.
skipEh gila ke? Aku taknak. Aku nak keluar secepat yang mungkin. Aku dah tak tahan. Ada je dugaan dalam dunia game ni.
#tbc
song : Chain by NCT 127
YOU ARE READING
TRAPPED.
Fantasy"Benci aku. Suka Jaemin" "So,ni hal keluarga. Asal kami sini jugak?" nctdreamfanfic • thank you sebab sudi membaca p.s: the 14-15 y/o me wrote this.