+ Jaemin +
"Ma-macam mana nak kawal?" soalku. Eventho aku pencipta game, game ni rumit sangat. Kecamlah aku. Cieeeehh
"Hekeleh. Kau ada keyboard an? Guna je keyboard dengan mouse tu" aku cuba ingat macam mana main minecraft. Oh ya.
Herm meh kita bercakap dengan Jihyun. Apa dia buat?
"Wahai..Jihyun...apa ..kau..buat..?" kataku sambil menaip.
+ Jihyun +
Prince Jaemin : Wahai Jihyun, apa kau buat?
skipTak nampak ke aku duduk? Merana ni.
"duduklah" balasku. Dia pun turut duduk. Me shook. Apa dia nak?
Prince Jaemin : Boleh tak buat sesuatu untuk aku?
skip"Buat apa?" soalku sambil memandangnya. Awkward sebenarnya, sebab lama tak jumpa Jaemin. Eventho ni just watak game.
Prince Jaemin : Bunuh diri.
skipEh wait...What?! *suara Jisung*
Serius ke dia ni? Kenapa pula aku perlu bunuh diri? Aih apa ni? Aku terus bangun dan mengundur sedikit. Jaemin pun bangun dan memandang aku dengan serius.
Prince Jaemin : ada dua pilihan. Bunuh diri ataupun aku bunuh kau.
skip"Tapi asal pulak aku perlu bunuh diri aku dan asal aku perlu dibunuh?" soalku. Dia mendekati aku.
Prince Jaemin : Habiskan 2 nyawa yang tinggal.
skipNyawa apa benda dia? Dia merepek apa? Aku pun mengundur dengan perlahan lalu lari entah kemana.
+ Hyeyeon +
Kenapa Ilhoon cakap semua tu? Apa kaitan dengan aku? Disebabkan aku curious sangat, aku pun call dia.
"Asal kau bagitahu aku semua tu? Apa rancangan kau sebenarnya"
"Hari tu aku nak bagitahu kau lari tch"
"Cepatlah cakap"
"Maybe kau boleh guna sakitkan hati dia? Aku ada plan, kau senyap2 pergi tempat diorang buat game tu, lepas tu kau padamkan semua data. So, adik dia tak dapat keluar"
"Adik dia? Jihyun? Game? data? Apa semua ni?"
"Ikut je apa aku kata. Kau kan tak berapa suka dengan Jihyun. Aku buat ni demi kau wahai adik...tiri"
"Kalau tertangkap?"
"Takkan"
Dengan itu dia end call. Aku memang tak ragu2 nak buat semua tu tapi satu je, kalau aku tertangkap, Jaemin akan benci aku.
Jap meh aku fahamkan semuanya.. Maksud Ilhoon, Jaemin buat game lepas tu adik dia sendiri yang termasuk dalam game tu lepas tu tak dapat keluar.
"Tapi apa kaitan dengan 3 nyawa tu?" soalku sendiri. Makin rumit cerita ni. Eish.
#tbc
song : V by Jay Park
* maafkan author kalau cerita ni makin rumit. Memang rumit. Sampai author pun tak tahu dah. sorry
YOU ARE READING
TRAPPED.
Fantasy"Benci aku. Suka Jaemin" "So,ni hal keluarga. Asal kami sini jugak?" nctdreamfanfic • thank you sebab sudi membaca p.s: the 14-15 y/o me wrote this.