: 42 :

1K 147 0
                                    

+ Jihyun +

"JIHYUNNNNNNNN!!!!!! me miss you so much babyehh!" tak lain dan tak bukan, Lai Kuan Lin.

"Aku pun rindu kauuuuuu" kataku. Aku dengan Kuanlin sekarang dekat sekolah since hari ni hari Jumaat.

"Weyh Jihyun kau menghilang pergi mana?"

"Jihyun kau pergi mana?"

"Macam mana kau boleh balik?"

"Jihyun"

"Jihyun!!"

First time kot aku rasa famous gini. Ecehhh. Aku just senyum dengan diorang dan masuk kelas aku terus. Aku tak tahu kenapa aku rasa nak balik dunia tu. Sebab aku tak suka sekolah tapi aku nak sekolah. Pelik kan?

Even tho aku takde kawan dalam kelas sendiri, tapi aku tak tahu asal diorang berkumpul kat meja aku macam semut.

"Jihyun-"

"Boleh tak pergi? Aku baru je balik ke dunia ni. Aku letih" kataku. Aku taknaklah bagitahu aku masuk gamekan? Sebab bunyi dia pelik and diorang anggap aku tipu.

tak mustahil diorang sisihkan aku.

Sekarang aku nak belajar since banyak ketinggalan.

+ Jisung +

"Hyung aku keluar kejap" kataku. Aku pun keluar dari situ. Aku tertanya2 sekolah Jihyun mana. Patut ke aku tanya Jisoo?

Aku mengeluarkan phone aku dan call dia.

"Yo noona"

"Oh ye Jisung?"

"Boleh tanya something tak?"

"Apa dia?"

"Sekolah Jihyun mana?"

skip

"Pukul berapa diorang habis ey?" soalku sendiri. Tak lama kemudian, loceng diorang berbunyi. Aku pun excited nak bawa Jihyun balik. Tak sangka, aku datang balik ke sekolah lama aku.

Tapi, huhu dia jalan dengan Kuanlin. Dengan patah hati aku pun balik. Aku taklah rapat mana dengan Jihyun tapi aku macam rasa aku suka dia. So how la?

+ Kuanlin +

Ehhh tu bukan Jisung ey? Aku nampak rambut orennya diluar pagar sekolah. Aku ber'eye contact' dengannya. Lepas tu dia terus cau. Dia tunggu siapa? Takkan Jihyun?

"Jihyun, petang ni nak tak main game dekat rumah kau?" soalku. Dia menggeleng kepalanya.

"Aku tak rasa nak main game lagi. Tunggulah. Aku takut aku masuk balik" katanya.

"Try game lain?" dia tetap menggeleng kepalanya. Trauma ke? Tapi nampak macam tak.

"Kuanlin, malam esok unnie aku jemput ke rumah. Sekian" katanya.

"Siapa masak?" Jihyun mengangkat bahunya. Aku pun dah kenal lama dengan Jisoo. Dia tak pandai masak. hermmmm pelikkan?

"Jihyun tunggu" jeritku. Dia dah lama lari dari aku.

#tbc

song : Sing For You by EXO

TRAPPED.Where stories live. Discover now