: 21 :

1.3K 177 18
                                    

+ Jaemin +

Siapa dia? Mencelah percakapan aku. Tch. Tapi dia kenal Jihyun. Kawan Jihyun maybe.

"Oh, Nana" aku menoleh. Lucas. Terserempak la pulak. Aku berjalan kearahnya. Sejak bila dia balik? Aku pun tak tahu.

"Awalnya kau balik. Ingatkan kau nak stay kat New Zealand je" katanya. Aku pun senyum je tak tahu nak balas apa.

"Ey Hyung. Aku tak sukalah negara orang sangat. Tak selesa sebab tu balik" aku menipu. Bagus sangat la tu. :)

"Bukan ke adik kau ke yang hilang tu? Dah lama dah dia hilang. Takde bukti pun dia larikan diri" aku menunduk. How dia boleh tahu Jihyun tu adik aku?

"Erm, macam mana kau tahu ey?" soalku.

"Na Jaemin. Lain kali kau perlu cakap kat member kau untuk tutup mulut" balasnya sambil menepuk bahuku. Lepas tu dia pergi.

"Omg, guys pe ni" Aku ceroboh tempat tu sekali lagi.

"Apa ni apa?" soal Jisung. Mereka semua memandang aku. Ala diorang ni buat2 tak tahu pulak.

"Kenapa sebarkan yang Jihyun tu adik aku?" Then diorang pandang tempat lain. Haa rasa bersalah la tu.

"Bukan aku"

"Bukan aku juga"

Chenle dan Jisung mengaku awal. Aku menjeling yang lain.

"Renjun!!" dan bermula scene aku berkejar2an dengan Renjun.

"Yah asal?!" soalku sambil berlari.

"Shook sangat sampai tersebar. Aku ulang, TER sebar" dia tiba2 berhenti didepan aku. Aku terlanggar dia then kami dua jatuh.

"Lain kali jangan sebarkan" aku duduk diatas lantai tu. Aku cuba memgambil oksigen. Renjun2. Why?

"Mian Jaemin" katanya lalu bangun. Aku pun turut bangun.

+ Jihyun +

"Huhu, Haechan jahat. Haechan ambil prince kita. Apa ni Haechan. Haechan rampas Mark. Haechan suruh kita pergi Dunia Hyse sorang2" aku bercakap sendiri. Baru 20 minit lepas Haechan hantar aku ke pintu Dunia Hyse. Sekarang aku dekat tengah2.

Aku pun teruskan berjalan. Sampai jumpa satu pintu ni. Warna silver. Bukan dari kayu. Tapi aku takleh explain barang yang diguna untuk buat pintu ni. Tapi cantik.

"Ni ke pintu ke Dunia Hyse?" soalku sendiri. Tanpa berfikir panjang aku membuka pintu itu. Terkejut aku melihat permandangnya. Bro, siapalah yang buat game ni, cantik sia tempat ni.

Macam kau dekat heaven. Serius. Awan sana sini. Ada rainbow. Bunyi air terjun pun dekat.

Prince Jeno : Awak siapa?
skip

Aku terkejut. Disebabkan aku terkejut aku menjerit. Disebabkan aku menjerit tu aku terlanggar pintu tadi. Disebabkan aku terlanggar pintu tu aku terjatuh. Kk stop.

Aku mengangkat kepala aku dan memandang wajahnya. Jeno! Hensemnya. Why game ni watak dia TERlalu hensem. Mana ambulance? Hati ni rasa nak meletup tengok muka se-innocent ni.

Aku bangun lalu menunduk.

"Na Jihyun. Dari Bumi" jawabku. Dia pun tersenyum selepas sahaja aku memperkenalkan diri aku.

Prince Jeno : Jeno. Kenapa datang sini?
skip

Tak suka ke? Takpe aku boleh pergi.

"Nak tahu pasal putera dari Dunia Cryzka" balasku. Dia mengangguk2 kepalanya.

Prince Jeno : Aa, Putera tu. Jum ikut saya
skip

Dia menghulur tangannya. Aku pun pegang. Terasa indah bila dapat pegang tangan lelaki macam dia ni.

"Nama putera tu apa?" soalku. Dan kami berdua berhenti di tengah jalan. Dia menoleh.

Prince Jeno : Nama dia...
skip

Aish jangan stop2. Aku nak tahu. Siapa nama dia. Please cepat wahai Jeno.

Prince Jeno : Nama dia Jae..hyung. Prince Jaehyung
skip

Aku pun tersengih. Akhirnya aku tahu nama prince dari Dunia Cryzka. Jaehyung, sila duduk dan jangan lari.

"Thanks Jeno" Kami berdua meneruskan perjalanan kami. Dia membawa aku ke tempat kediamannya. Istana dialah. Aduh kalau parents dia tengok aku cane?

Mana lah tahu peraturan negara diorang ni macam zaman moden. Kalau masih bawah umur takleh bawa perempuan lain masuk. Aku pun taktau dari mana aku baca benda tu.

Prince Jeno : Stay dalam bilik saya je. Nanti saya kunci. Takde orang boleh masuk. Lepas ni saya datang balik. Jangan Lari.
skip

Aku mengangguk. Aku pun duduk diatas katilnya. Kalau ni katil aku,takde aku tinggalkan katil ni. Sedap untuk tidur.

"Jeno!"

#tbc

song : Retro Future by Triple H

*aaaaaa E'dawn dan Hyuna dating. author ship. Aaa cute je diorang.

Happy Birthday EXO-Ls🎊

TRAPPED.Where stories live. Discover now