: 29 :

1.1K 167 8
                                    

+ Jaemin +

"Aku keluar kejap ye kawan2" kataku. Aku pun keluar dari tempat tu. Aku pun tak tahu macam mana nak panggil tempat tu. Dorm ke tempat kerja.

Aku naik taxi untuk ke rumah dia. Pernah sekali datang tapi aku tak sempat nak sampaikan hajat aku. So, aku pergi sekali lagi.

Pintu diketuk. Then dibuka. Oh My! Bukan noona tapi si rambut oren tu. Aih ni rumah Jisoo noona kenapa dia ada dekat sini?

"Cari siapa?" soalnya. Suaramu yang terlampau deep itu membuat aku takut. Takpe suara aku pun deep tapi tak sedeep kau punya suara.

"Jisoo. Na Jisoo!" dengan itu tiba2 aku menjerit nama Jisoo. Then aku pandang si oren tu. Aku tahu niat kau tak bagi aku jejak kaki dekat rumah ni. Aku tahu.

"Nae?" Jisoo menolak si oren tu ketepi. Dia memandang aku dengan tajam. Sis, terluka aku nanti sebab pandangan tajam sangat.

"Ada something nak cakap" kataku. Jisoo memandang si oren tu lalu memberi isyarat untuknya pergi. Kami berdua bercakap diluar.

"Apa dia?" Soal Jisoo.

"Jihyun, dia tak hilang" kataku dengan tenang. Jisoo pun memegang kedua2 bahu aku lepastu pandang aku dengan penuh risau.

"Mana dia?! Kau ke yang culik dia? Apa dengki sangat kau dengan Jihyun?" Ilek ar sis.

"Aku tak culik. Ye memang dengki. Sebab dialah aku jatuh time kecil dulu. Kau buat apa time tu? Tak tolong langsung. Kau berada di pihak Jihyun. Bukan aku" kataku. Yesh akhirnya aku meluahkan.

"Tapi semua tu tak betul-" ayat Jisoo dipotong oleh seseorang

"Nana!" dengan serentak kami berdua menoleh.

"Hyeyeon, apa kau buat sini?" soalku dengan dingin. Jisoo pandang Hyeyeon dengan pandangan Hyunjijik- eh maap2 Jijikss.

"Nana, kenapa tiba2 balik dari New Zealand?" dengan itu dia memeluk lengan aku. Ew, bro aku tak nak kena sentuh perempuan macam kau. Cepat2 aku mengalih tangan aku.

"Siapa dia?" soal Jisoo. Aku pergi ke sebelah Jisoo lalu berbisik.

"Anak kawan eomma dan appa. Aku kenal dia lama dah. Tapi aku benci dia sebab dia gedik sangat. Ala takkan tak kenal Jung Hyeyeon" bisikku. Reaksi Jisoo tiba2 berubah. Dari pandangan Jijik tadi ke rupa shook dia. Jishook in your area!

"Kau kenal ke?" dia tak beri apa2 jawapan. Eh eh makcik. Jawablah.

"Kenal ke kak oo kak?"

"MAK CIK!" aku panggil makcik baru dia pandangan aku. Dia pun menggeleng kepala aih. Kalau tak kenal jawab ke cepat2.

"Erm aku tak terima pornstar dekat halaman rumah aku. Sila berambus" Jisoo menarik tangan aku dan masuk rumah meninggalkan Hyeyeon diluar rumah. Sempat aku menjelir lidah kepadanya. Padan Muka Hyeyeon.

Akhirnya aku masuk rumah ni lagi. Tiba2 3 orang kawan tu berdiri depan aku. Kenapa ni?

"Tu mesti pasangan yang parents kau aturkan? Buta sangat ke parents kau? Memang dia cantik. Tapi tengok dari dalam rumah pun dah tahu perangai dia tak secantik rupa dia" kata si kembar Chenle dengan tiba2.

"Sorry tapi boleh aku tahu nama korang tiga? Sebab dalam fikiran aku nama kau si kembar Chenle. Kau si tinggi dan kau si oren" kataku. Jisoo ketawa mendengarnya. Yelah takkan pov aku nak kata A ni tepuk tangan. B pukul kepala A. C buat bodoh. Kan readers keliru.

"Aku Daehwi. Dia Kuanlin. And dia tu Felix" Oh Felix.

"Kawan Eric tu ey? Oh selamat berkenalan" kataku.

"Ok apa hajat kau datang sini sebenarnya?" soal Daehwi. Aku pun duduk di kerusi meja makan tu. Begitu juga dengan 4 orang tu.

"Korang 3 dah tahu. Aku nak bagitahu Jisoo. Jihyun. Dia main game sebelum dia hilang kan?" Jisoo mengangguk.

"Dia masuk game. Lebih tepat lagi dia terperangkap dalam game" kataku. Jisoo tak bertukar jadi Jishook. Im shook. Okok stop.

"Patutlah phone dia semua masih ada" katanya. Walaupun nada dia tak risau sangat tapi muka dia tetap risau.

"Kau tak kisah?" soalku lagi.

"Aku kisah. Tapi dia just masuk game mestilah dia keluar nanti" memang bijak noona ku. Bijak sangat.

"Eh jap2 noona kerja apa sampai bijak sangat ni?" soalku.

"Doktor"

"oh takde kaitan dengan kebijaksanaan anda"

"Kau buat game tu, kan?. Sebab first dia main. Aku dah tengok muka kau dekat cover tu. Boleh tak jelaskan macam mana game tu berfungsi?" eh pelik jugak kau ni. Sejak bila berminat dengan game.

Aku menyuruh Jisoo datang ke tempat kerja aku esok. So,aku bagi lah nombor phone aku. Sejak tu aku terfikir, asal aku tak gaduh dengan Jisoo. Sebab tadi hampir gaduh.

Maybe disebabkan Hyeyeon? Pergaduhan terpaksa dihentikan. Peceww

#tbc

song : Baby Don't Like it by NCT 127

TRAPPED.Where stories live. Discover now