: 13 :

1.4K 193 3
                                    

+ Jihyun +

Prince Mark : Kita dah sampai. Tapi sebelum tu. Pakai ni. Baju kau nampak pelik
skip

Bro,aku tahulah aku ni zaman modern. Janganlah hina fashion aku T_T

Sedang kami berjalan, ada tiga orang lelaki berdiri di hadapan kami. Siapa diorang?

Prince Renjun : Datang tak cakap
skip

Prince Renjun. Betul jugak apa aku cakap. Dia hensem. Cute. Wow.

Prince Renjun : Na Jihyun? Akhirnya kau datang. Kenapa lama sangat dekat Dunia Xyla?
skip

Bro, kalau nak lawat orang takleh kejap2. Dahlah lawat orang hensem mana boleh sekejap.

Prince Mark : dia pengsan. Jadi, aku biarkan dia berehat sekejap.
skip

Prince Renjun : Oh ok
skip

Dah habis ke bercakap?

Prince Renjun : mari ikut aku pergi ke istana
skip

"Baik" balasku. Aku berjalan while diorang berdua tunggang kuda. Kekejaman apakah ini?

Sudah setengah jam AKU berjalan. Bro, bagilah aku duduk atas kuda tu. Aku penat tahu tak? Tahulah aku ni rakyat biasa, takde pangkat diraja pa suma.

Prince Renjun : Masuk
skip

Aku pun masuk ke dalam istana. Istana keluarga Renjun ni besar ey. Istana, kalau dibandingkan dengan rumah aku, istana besar. Jap, istana memang besar.

Aku terfikir. Apa tujuan game ni? Macam apa yang perlu pemain cari sebenarnya? Kalau cari princes tu, apa yang ada dekat mereka?

Takkan perlu cari prince yang terakhir? Aku benci kau prince yang terakhir. Menyusahkan hidup aku. Aku sekarang dah level berapa? Takkan tak keluar game lagi?

+ Chenle +

Budak ni memang tak banyak cakap ke?

"Aku tengok kan, pemain tak banyak bercakap. Dia banyak berfikir" aku menoleh.

"Macam mana kau tahu dia banyak berfikir?" soalku balik. Dia menunjukkan pemain didalam skrin.

"Apa dia buat sekarang?" soal Renjun. Aku pun tengok pemain tu.

"Dia tunduk. Tengok lantai. Dah dekat 5 minit dah" balasku.

"Dia sebenarnya tengah berfikir. Tapi kita tak tahu apa yang dia fikirkan" aku hanya mengangguk. Aku kembali memerhati tingkah laku pemain. Masa dah berlalu, prince dua tu pun macam bodo tengok dia.

"Yah, dah 15 minit ni kau tak gerak2 lagi?" kataku. Pemain masih lagi tunduk tanpa memberi sebarang reaksi. Apa yang dia fikirkan lama sangat?

#tbc

song : Dance the night away by Twice

TRAPPED.Where stories live. Discover now