+ Jihyun +
"Jeno nak balik ke Dunia Hyse. Nak balik" kataku. Aku dari tadi duduk tepi dia sebab aku belum biasa dengan Jaemin. Sebab realitynya dia abang aku and then kami tak rapat sangat.
Prince Jeno : Kenapa nak balik? Awak dah datang sini.
skipKau tak tahu betapa tak selesanya aku kat sini.
Prince Jeno : Weyh Jaemin kau nak tahu tak. Dia hampir ke Dunia Cryzka. Sebab Mark. Nasib aku nak jumpa kau.
skipPrince Jaemin : Siapa yang kata Dunia aku bukan dunia Cryzka?
skipKeadaan jadi senyap. Jeno memandang aku.
Prince Jeno : Nasib saya tak bawa awak ke Dunia Qon. Tapi tanda dekat pintu sana terbalik.
skipPrince Jaemin : Adalah budak2 kacau tu.
skipAku makin blur. So maksudnya Mark tak salah. Yang salahnya Jeno.
"Jeno cakap prince Dunia Cryzka ni tak baik sangat" kataku. Jeno pun pandang aku. Aku pandang dia balik. Bro betullah.
Prince Jaemin : Tak sangka kawan aku ni pelupa. Ok kawan2 dah lewat ni. Baik tidur. Esok kita ready pergi Dunia Lele. Takde perang pun sana. Just Prince Sicheng tu kacau penduduk. Tak tahulah apa masalah Sicheng tu
skipSerius sekarang aku terfikir apa tujuan game ni. Dia cari Jaemin ke tolong Chenle dan Jisung? Or cari jalan keluar dari dunia ni? Bodohlah game ni.
okok stop. Nanti aku buat cerita ni lebih rumit. Bagus aku stop berfikir.
+ Jaemin +
Aku, Jisoo dan yang lain dari tadi menonton apa yang dibuat oleh Jihyun didalam dunia game tu.
"Apa tujuan game ni?" soal Jisoo. Aku mengangkat kedua2 bahu aku. Aku tak tahu jugak sebenarnya. Sebab ni game untuk pertandingan tu. Bukan untuk jual.
"Game ni bukan untuk dijual. Tapi untuk pertandingan je sebab tu takde tujuan sangat" jawab Chenle. Yea thank u. Mata aku fokus pada skrin.
Dia rapat dengan Jeno. Disebabkan itu aku pandang Jeno.
"Asal dia rapat dengan watak kau ey" soalku kepada Jeno. Terus semua memandangnya.
"Dia keluar nanti kau tanyalah. Aku tak tahu" katanya. Wajahnya nampak Innocent. Maybe tu sebabnya Jihyun rapat dengan Jeno daripada Mark.
"Watak kau soft sangat dalam ni" kataku perlahan. Jisoo mendengarnya.
"Kan, lain kali jangan soft sangat. Terpikat Jihyun. Mana tahu dia nanti suka salah sorang daripada korang ni. Tak mustahil" Kata Jisoo. Aku memandang Jisoo lalu memandang skrin tu balik.
"Eh sekarang waktu makan tengah hari. Jum kita gi makan dekat restaurant sushi seberang sana" kataku. Aku tukar topik dengan cepat.
"Aku belanja lah" kata Noona. Kawan2 semua suka. Tch, takpe nasib dia noona aku. Kalau dia orang asing memang awkward la bila dia nak belanja.
"Jaemin, baik kau jauhkan diri dari Hyeyeon" kata noona secara tiba2. Eh, asal? Eh bagus jugak. Aku mengangguk perlahan.
"Hyeyeon siapa bro?" soal Haechan. Aku menggeleng kepala aku. Taknak cakap pasal dia. Aku bangun lalu pergi ke toilet kejap
+ Jisoo +
"Noona apa kaitan Hyeyeon, Jihyun dan Jaemin sebenarnya?" soal si kembar Daehwi. Chenle kan? Aaa Chenle la tu.
"Aku akan ceritakan. Tapi jangan bagitahu Jaemin. Aku nak rahsia ni terbongkar depan Jaemin dan Hyeyeon" kataku. Mereka semua mendekatkan diri kepada aku.
"Cerita dia macam ni..."
#tbc
song : It's you by Jeong Sewoon
YOU ARE READING
TRAPPED.
Fantasy"Benci aku. Suka Jaemin" "So,ni hal keluarga. Asal kami sini jugak?" nctdreamfanfic • thank you sebab sudi membaca p.s: the 14-15 y/o me wrote this.