+ Jihyun +
"Asal dia ni lama sangat? Dahlah ada manusia asyik panggil dia" kataku sendiri. Tak lama kemudian. Suara tu berhenti. Then pintu dibuka. Jangan je orang lain yang masuk. Ntah2 aku kena hukum gantung sebab salah faham aku ceroboh istana diorang.
Prince Jeno : nah, makanlah
skipJeno, bagus juga. Aku takut kalau family dia dapat tahu aku dekat sini. Tak selesa lah kawan. Saya taknak ulangi.
"Thanks" aku mengambil dulang makanan tu. Dengan ayu aku kunyah makanan. HAHAHAHA. Kena control ayu.
Prince Jeno : Ada apa2 yang awak nak tahu pasal Prince Jaehyung?
skip"Takde kot. Nak tahu je nama dia. Thanks" jawabku. Aku masih segan nak pandang muka dia. Dia cute sangat. Innocent,hensem. Putih. Semuanya ada. Ibarat manusia depan aku ni perfect.
Prince Jeno : Tapi, prince tu bukannya baik sangat
skipAku mengerut dahiku. Aih, asal pulak dia tak baik sangat? Ada masalah ke dengan aku?
Prince Jeno : Dia prince paling kejam. Jadi kalau nak jumpa dia. Bawalah Prince Jisung sekali ataupun saya.
skipKejam ke sombong sebenarnya? Aku kena bunuh ke kalau aku dekat dia? Tapi aku perlu habiskan game ni. Even tho game ni TAKDE TUJUAN.
Prince Jeno : Stay sini je. Dengan saya. Boleh kan?
skipAku terkejut. Teda bole begitu. Aku menggeleng kepala aku.
Prince Jeno : Saya dah cakap. Prince Jaehyung tu tak baik. Kalau Prince Jaemin baiklah.
skipAku blur. Jaemin siapa? Asal macam nama abang aku?
"Jaemin?" soalku. Aku blur. Siapa Jaehyung? Siapa Jaemin?
Prince Jeno : Jaemin tu prince dunia Qon (Kon). Dunia dia bersebelahan dengan Prince Jaehyung.
skipPrince Jeno : Tapi awak cari Prince dari Cryzka. Bukan dari Qon.
skipYe tak ye jugak. Aku cari prince dari Cryzka bukan Qon. Apa lah guna kewujudan prince tu? Bukan dia ada berkait dengan orang lain. Dia just jiran sebelah.
Bagi masa aku fikir. Uish. Kewujudan Jaemin tu sungguh tidak disangka. Abaikan bahasa aku. Bahasa aku memang teruk pun.
+ Kuanlin +
Siapa yang datang rumah Noona hari tu ey? Macam dia ada hajat je tapi tak sampai sebab aku kacau. Sorry2. Aku shook sangat.
"Mian Kuan. Polis kan dah tutup kes ni. Kami takleh berkerjasama dengan polis untuk cari Jihyun" kata Daehwi. Aku mengangguk kepala aku.
"Tapi Felix kenal seorang penggodam" kata Daehwi lagi. Apa nak dibuat dengan penggodam tu kawan oi.
"Yuta. Dia pandai dalam segalanya. Dia boleh check semua CCTV. Semua list flight hari tu" aku pun mengangguk. Boleh tahan juga kepandaian Daehwi ni.
"Kalau macam tu. Jum pergi" kataku lalu menarik tangannya.
+ Jaemin +
"Now, kalau polis dapat tahu yang abang dia sendiri punca dia hilang mampus. Viral 'Abang sendiri punca kehilangan remaja perempuan'. Then nctzen eh salah2. Netizen akan fikir benda bukan2" kataku. Mereka semua mengangguk kepala mereka perlahan. Aku tak pastilah diorang ni dengar ke tak. Faham ke tak.
"Aku takutlah kalau ada orang bertekad cari Jihyun. Then last2 dia tahu kita punca dia. Professor pun takkan terima kita" balas Mark. Aku angguk. Kalau nama kami tercemar. Fuh, jangan harap kau nak tunjuk muka dekat university lagi.
Tiba phone aku berbunyi. Aku pun check. Yuta call.
"Asal?"
"Ada orang nak cari Jihyun. Dia suruh aku check semua CCTV semua Flight List. Tapi kalau aku tergodam sistem korang macam mana?"
"Jawab je kau taknak. Jangan buat kerja tu"
"Tapi tawaran diorang banyak. 1 million won"
Wew sama harga dengan hadiah project ni. Kaya betul orang tu.
"Jangan"
"Mian Jaemin-ah"
Dia terus end call. #?!$!!
"Kita dalam bahaya" kataku. Jeng Jeng Jeng
#tbc
song : Killing Me by iKon
Happy Seungcheol Day 💫❤️
Happy Younghoon Day 🎂💫
YOU ARE READING
TRAPPED.
Fantasy"Benci aku. Suka Jaemin" "So,ni hal keluarga. Asal kami sini jugak?" nctdreamfanfic • thank you sebab sudi membaca p.s: the 14-15 y/o me wrote this.