: 26 :

1.1K 167 8
                                    

+ Jaemin +

"Ok, siapa nak aku beli air untuk dia? Aku nak pergi kedai ni" kata Jisung. Aku angkat tangan begitu juga yang lain.

"Air mineral je" kataku.

"Beli je air apa2"

"Air coke"

"Ice Americano" kata Mark.

"Aku tak pergi cafe" Jisung pun keluar tanpa memandang Mark. Kesian Mark Hyung. Kami pun duduk di meja tempat kami makan. Tak tahu nak cerita pasal apa. Apa nak buat pun tak tahu.

"Jaemin, macam mana kalau orang cari Jihyun-" dengan tiba2 pintu kami diketuk. Aih cepat betul Jisung beli air. Renjun pergi buka pintu. Oh no, bukan Jisung.

"Cari siapa?" soal Renjun. Aku memusing badan aku untuk mengelak dari memandangnya. Aku tahu dia siapa. Orang yang datang ke rumah Noona hari tu.

Mesti dia cari Jihyun. Argh macam mana dia tahu? Takkan dia yang dimaksudkan oleh Yuta. Yuta hyung khianat kite.

"Na Ji Hyun" Aku terkejut. Tekaan aku betul. Dia cari Jihyun. Aku dah rasa cemas tak tahu nak buat apa. Jihyun mana da dekat sini. Aku pun tak tahu macam mana nak bawa dia keluar.

"Mian, kami tak kenal dia" Aku menoleh dan melihat Renjun cepat2 menutup pintu. Aku menghembus nafas lega.

Tapi tak lama, pintu diketuk lagi. Bagus aku menyorok. Aku memberi isyarat kepada Renjun untuk bagi aku menyorok dulu. Aku bangun dan masuk ke sebuah bilik tempat kami tidur. Aku pun menyorok bawah katil. Bijak bukan?

+ Renjun +

Selepas Jaemin menyorok aku pun membuka pintu.

"Siapa yang duduk dekat kerusi- eh mana dia?" soal orang tu. Aku mengangkat bahu aku menandakan tidak tahu.

"Orang apa? Mana ada orang yang duduk sana" aku nak buat diorang takut. Hehehehe.

"Tapi kami nampak ada orang duduk sana aihhh" jawab seorang lagi. Aku mengeluh.

"Takde. Dari tadi kerusi tu kosong" tiba2 aku membuag riak wajah terkejut.

"Tak mungkin..."

"Korang nampak roh si dia?" aku menekup mulut aku. Pandai tak aku berlakon? Diorang bertiga nampak takut. Padan muka.

"Oh sorry sebab ganggu. Kami pergi dulu" katanya. Aku pun menutup pintu. Tak sangka senang nak kenakan orang.

"Jaemin, belanja kami malam ni" jeritku. Then Jaemin muncul. Dia hanya mengangguk. Yelah sebab aku tolong. Hehehe

"Hyung2, nah" Jisung pun balik semula. Kami semua duduk minum dulu. Kesian Mark hyung tak dapa minum air sebab Jisung tak beli. Kejam tak dia?

"Korang tak buka pintu ni, aku call polis!" kami semua shook. Aku pandang Jaemin. Jaemin nampak buntu. Kami semua tak tahu nak buat apa. Takkan budak tiga orang tu balik sini lagi?

"Mampus" kataku.

#tbc

song : Rumor by Produce 48

TRAPPED.Where stories live. Discover now