: 11 :

1.6K 207 35
                                    

+ Jaemin +

Aku dapat rasakan sesuatu yang tak bagus. Herm perasaan apa ni?

Aku keluar kejap dari bilik hotel aku. Bilik aku dan parents aku berpisah. Aku minta bilik jauh sikit dari mereka. Tingkat pun berbeza.

Aku pergi ke swimming pool. Tengok mak ayah main dengan anak diorang.

"Teringat masa dulu" kataku perlahan. Dan dari situ aku berfikir, tak dapat ke keluarga aku kekal macam dulu? Tapi aku taknak jumpa adik dan kakak aku.

"Nana? Siapa Nana?" Aku menoleh dan aku jumpa dua orang. Diorang cakap Korea. Dan sebut nama panggilan aku. Diorang cakap tentang aku ke.

"Aku Nana. Kenapa?" dengan tak malu aku mencelah perbualan mereka.

"Oh you are Nana?" soalnya lalu ketawa. Bukan ketawa biasa I mean macam terbahak2 macam tu.

"Bro, are Yukhei? Is anything Wong with my name?" kataku tersengih. Aku kenal dia sebenarnya. Senior kami. Tapi tak sama bidang. Dan dia senior fav aku.

"Ok, kau Nana? Bukan ke kau Na Jaemin? anak CEO syarikat DF dekat Korea tu?" aku terharu, senior aku kenal aku. Wow, im crying.

"Ye, kenapa? Cari aku ke?" soalku lagi.

"Tak kami just cerita tentang nama panggilan kau. Btw, kau tau nama aku. How?" aku tersengih.

"Kau senior aku. V private university" balasku. Dia terkejut. Begitu juga dengan kawannya.

"Okok meh kita kenalkan diri dengan lebih bagus lagi" kata kawannya. Kami semua setuju.

"Lucas imnida" aku kenal dia.

"Kim Jung Woo imnida" ( LuWoo in the house)

"Na Jaemin" aku senyum kepada mereka berdua. Selepas berbual, aku balik ke bilik aku. Tak sangka dapat jumpa orang sama negara dekat negara asing.

Tapi aku lupa nak tanya apa diorang buat kat sini.

+ Jihyun +

"Sa-saya tak bersalah!" kataku. Aku dari tadi merayu untuk dilepaskan. Ish, bencilah kalau macam ni jalan game dia.

Tapi sepanjang aku dekat dunia game, takde sorang pun musuh datang. Macam dah diatur oleh pencipta game ni. Dan dia macam nak kita sendiri yang buat dan fikir benda2 ntah pape.

Detective Liu : Bawa dia menghadap Raja
skip

Raja lagi. Bukan prince. Aku kecewa dengan game ni. Aku benci kau, game. Nyesal aku beli.

XXX : Jangan bawa dia menghadap raja
skip

Asal dia tak ditunjuk nama? Siapa hero ni? Eh tak kesah, i lep u. Kau selamatkan aku.

Detective Liu : Jangan halang perjalanan kami
skip

Then lelaki itu mengeluarkan pedangnya. Uish, janganlah. Negara aku dah lama merdeka.

"Asal aku diberi katana while diorang dapat pedang? Siapa buat game ni?" soalku sendiri. Lelaki tadi mula membunuh diorang seorang demi seorang. Aku tak sanggup tengok.

XXX : tolong aku!
skip

Dia minta tolong, tapi aku pernah baca pantun ni, buat baik jangan lebih sangat. Aku ragu2 nak tolong. Nanti aku takut aku cedera.

"Tolong jelah" aku pun berlawan dengan katana tu. Hi aku dari Jepun. Kkk Stabh

Selepas tu, takde lagi musuh. Termasuk detective Liu yang dah mati. Aku memandang lelaki tadi. Dia membuka mantel nya. Bukan Mental k. Aku tak tahu nama tu.

Prince Mark : Hi, Aku Mark Lee
skip

"Prince Mark!" Hensemnya. Tak nyesal aku beli. Even tho tadi aku kata nyesal.

Prince Mark : nampaknya kau tahu aku. Ikut aku pergi ke suatu tempat
skip

ikut Prince Mark?
yes | no

Aku pun naik kuda. Tapi tak sama kuda. Dahlah aku tak reti kawal kuda.

"Aku tak pandai pasal kuda" kataku. Dia turun dari kudanya dan mengikat sesuatu pada kuda aku.

Prince Mark : jangan buat dia takut. Tu je.
skip

Aku mengangguk kepala aku. Kuda bergerak perlahan. Baguslah. Tak macam Prince Adam punya guard. Laju gile.

Dan aku nyesal cakap macam tu. Kuda ni berlari. Aku tak kejutkan dia.

"Argh" terasa lengan kanan ku luka. Aku menoleh. Ada beberapa ekor kuda dan manusia mengejar kami berdua.

Prince Mark : takde pilihan lain. Lari!
skip

Dengan itu, aku berdoa agar aku masih hidup dengan kuda selaju ini.

"Ouch" lengan kanan aku kena panah. Aku takut darah. Last thing aku ingat, aku atas kuda.

#tbc

song : 4 walls by F(x)

TRAPPED.Where stories live. Discover now