+ Jisoo +
"Weyh Hyeyeon, datang rumah aku malam esok. Aku buat party" kataku kepada Hyeyeon melalui phone. Yelah kan takkan nak ketuk pintu rumah dia then cakap, 'kau dijemput datang rumah aku malam esok' then cau? Erh buang masa.
"Erm kita tak rapat pun. Asal kau nak jemput aku?"
Eeee budak ni. Aku tak jemput nanti tiba2 datang cakap aku tak jemput dia. Ni aku dah jemput acah2 taknak pergi pulak.
Sebenarnya aku ada sebab buat tu. TBH, siapa rajin buat party semata2 kedatangan Jihyun? Erh, not me.
"Wahai Cik Jung Hyeyeon, kalau aku tak jemput kau, kau pulak sibuk nak datang rumah. Ni aku dah jemput baik2. Dengan ikhlas. See ya!" kataku lalu meng'end' call.
+ Jihyun +
Pagi yang tak seberapa indah ni tiba2 menyapa aku dengan cahayanya. Terukkan ayat aku? Memang. Aku pegang2 dekat meja tepi katil aku. Phone aku mana?
Dan dengan itu aku bangun. Phone aku mana? Aku cari2 dekat bawah katil takde. Aku cari dekat dalam laci pun takde. Ke aku terlupa mana aku letak.
"Last aku tahu aku tidur while tengok phone. Bawah bantal la tu" aku pun pergi cari bawah bantal. Ye, memang dekat bawah bantal.
"Sekarang pukul 10:57 am. Jisung datang pukul berapa ey?" soalku sendiri. Aku tak rasa aku lambat. Sebab aku yakin.. Yakin yang aku cakap dengan Jisung yang aku bangun lewat. Yakin sangat.
"Yah Jihyun!" tak habis2 menjerit. Tak sakit ke tekak? Kalau aku mesej je cukup. Takyah bazir tenaga dan suara.
"Apa?" jeritku balik.
"Jisung dah datang!" me shook. Aku yakin aku cakap aku bangun lewat. Fak punya aku. Aku pun cepat pergi mandi. Dahlah aku belum ready siyel.
skip
"Mian" kataku kepada Jisung. Aku mengeluh.
"Serius, aku minta maaf. Aku ingat aku ada bagitahu kau yang aku bangun lewat. Tapi sebenarnya takde" kataku sambil menggosok belakang tengkukku.
Idkwhy, keadaan kami ni awkward sangat. Lepas je aku minta maaf tadi kami langsung tak bersuara. Maybe cakap dalam hati je kot.
"Jihyun.."
Aku memandangnya. Ntah apa yang nak dicakapnya. Dengan innocentnya aku membuat muka ingin tahu. Innocent ey bukan gedik.
"Jihyun!" aku mengalih pandangan aku kearah suara itu. Tak lain dan tak bukan Lai anak Lin. Okok joke. Lai Kuanlin.
"Yo bro, buat apa sini?"
+ Jisung +
"Jihyun.."
Cara dia pandang aku, why aku rasa sesuatu yang aku tak pernah rasa before ni. Pandangan dia buat aku lupa apa yang aku nak cakap.
"Jihyun!" aku tersentak. Kuanlin...hyung. Dimana ada Jihyun disitulah Kuanlin. Percayalah. Hubungan kawan mereka ni memang fuh.
"Yo bro, buat apa sini?" herm aku diabaikan. Sudahlah hyung2 aku tu ey, susah nak cakap. Nak kata layan aku sangat pun tak, nak kata tak layan aku pun tak.
"Ji-"
"Jisung, boleh dia join kita hari ni?" soal Jihyun. Aku dengan terpaksa mengangguk kepala aku. Kalau tak suruh nanti, kecil hati Kuanlin.
Semuanya tak berjalan lancar...
#tbc
song : Freedom by iKon
*sorry sebab tak update selalu. Bro2 Sis2 sekalian,bukan pasal ujian. Cuma malas. Sejujurnya,memang ujian tak lama lagi. Tapi sebab utama dia malas. Haha hihi hoho. maaf - sya
YOU ARE READING
TRAPPED.
Fantasy"Benci aku. Suka Jaemin" "So,ni hal keluarga. Asal kami sini jugak?" nctdreamfanfic • thank you sebab sudi membaca p.s: the 14-15 y/o me wrote this.