Ben aklına geleni işlemeye alışmış bir kızım. Sihemin aklıma gelmesi beni Yahiaya bi kaç not yazmaya itmişti. Bunu yapmaya zorlayan sevgiydi.. Ona olan derin hayranlığımdı. Okuldan çıkar çıkmaz durakta beni bekleyen ilk otobüse binmiştim yorgun düşmemin verdiği ağırlık otobüsün içinde oturduğum yerde zoraki durmama neden oluyordu.. Elime okurum diye aldığım kitabı bile okuyamamıştım. Nihayetinde eve geçmiştim. İkindin namazımı eda etmeden yatağıma kendimi nasıl attığımı hatırlamıyordum. tabi beni merak eden Tansu hemen aşağı inmiş yanıma gelmiş yemeğin hazır olduğunu söyleyip gitmişti. Kolumu kıpırdatmaya mecali olmayan ben bir hayli zor kalkışla yatağımdan ayrılmıştım. Alelacele abdest alıp namazımı eda etmiştim. Bir an Abdest ne güzel şey ki insanı kendine getiriyor deyip şükür etmeyi unutmamıştım. :)
Tansu telefonumu arayıp tekrar yukarı çıkmam gerektiğini söylemiş ve hemen kapamıştı yüzüme. Onları beklettiğimi düşünüp koşar adımlarla merdivenleri geçip Tansunun yanına oturmuştum.
- Özür diliyorum geç kaldım biraz.
- Geç kuzum yeni oturduk. Dedi Tansu
Teşekkür ederek masada yerimi almıştım.
Nihat abi yemek boyunca sessizdi. Bu denli sessiz olmanın sebebini sorduğum da yorgun olduğunu söylemişti.
Masada yine Tansunun en sevdiğim dolmaları vardı.. Hızlıca yiyip kalkmıştım tabağımı mutfağa alırken aklıma Yahia'ya yazmak istediğim not gelmişti.. Yemekten kalkıp Tansuyla mutfağa geçmiştik. Nihat abi her zaman ki gibi Filistin haberlerini izliyordu..
Hamilelik yüzünden Tansuya iş yapmasını ne kadar yasaklasam da kural ihlali yapıp inadına devam ediyordu :) Tansuya sormam gereken bir kaç bişey vardı ama bilmiyordum nerden başlayacağımı..- Tansu
- Efendim
- Az kaldı Aksâ'mıza, hasretimize kavuşacağız değil mi?
- Evet inşâAllah Rabbim nasip ederse...
Bir yandan Nihat abiye soğuk bişeyler hazırlayan Tansuya tekrar sormuştum.
- Tansu
- Efendim Nur hayırdır ismimi falan mı ezberliyorsun?
- Ahh hayır sana bişey soracağım.
- Seni dinliyorum tatlım.
- Sormadan edemiyorum Tansu, Yahia neden bizimle geliyor?
- Yahia ve yanındakiler bize rehberlik edecek bazı hocalarla görüştük. Yalnız masrafları biraz çok geldi Dernek bunu karşılamakta güçlük çekeceğinden teşekkür edip böyle bir çareye başvurduk. Hem onların yanında olmak daha iyi olacak eminim.
- hm demek öyle..
- Ne var aklında yine senin?
- Hiç.. Hiç bir şey.. Yahia evli artık ona kapılarımı kapatalı oldu baya Tansu gözümün içine baka baka evliyim dedi.
- Nerden biliyorsun ki kalbini yarıp içine mi baktın?
- Hayır tabiki ama görünen o ki o kendi yoluna devam ediyor. Etsinde Allah selamet versin..
... 🌸...
Tansu Nur'dan sakladığı bu gerçeği söylemek istemiyordu . Söylerse Nur'un tepkisinin ne olacağını bilmiyordu ama gençlik hevesidir deyip geçiştiriyordu..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUDÜS GELİNİ
General FictionEllerimiz Mescid-i Aksâ'nın sokaklarında birleşsin Yâr'im.. Seni severken Kudüse gelin oldum ben Kudüs koktu sen yanım Bir Yaz ikindisi borçlusun bana Kudüs sokaklarında.. Üstün başın özgürlük kokan bir yaz ikindisi İste o zaman birleşsin kalpleri...