🌿Beni bir türlü bırakmayan yorgun uykumdan büyük bir gürültüyle uyandım Gözlerimi yavaş yavaş açtım ilk başta kendime gelemesemde anladığım kadarıyla uçak iniş yapıyordu. Kudüs'ün göklerini yukarıdan da seyretmek için bilhassa pencere kenarında oturmayı istemiştim. Lakin yolculuğun sonuna doğru uyuyakalınca bu hayallerim de uyuyakalmıştı.
Sağ yanı başımda Tansu ve Nihat abi inmek için hazırlanıyorlardı. (Tansu'nun söylemesi ile ben uykumu açamamış etrafa saf bakışlar sergilemişim.)
Uçak gürültülü inişine devam ederken Tansu'nun "Nuuur, geldiiiik" demesiyle irkildim. Kemerimi çıkarıp üstümü başımı telaşla düzelttim ve inmek için koridorda bekledik.Kısa sürede mübarek topraklara ilk adımımı atınca içime ilmek ilmek işleyen hava şu sözleri dilime doladı.
"Allah'ım ben şimdi mübarek topraklarda mıydım? Ben kimim ki böyle bir lütufla beni yücelttin Rabbim. Ben gibi bir acizi bu şekilde sevindirdin.. Ben gibi birini Kudüse misafir ettin Rabbim.. Peygamberler şehrine beni yolcu ederek misafir ederek ne büyük müşerref kıldın beni Rabbim Sonsuz şükürler olsun Mevlam!"
O eşsiz sema merhaba diyordu adeta bana.
"Seven sevdiğine kavuştu" nidaları
Kudüs semâlarında yankılanıyordu sanki
Ne kadar anlatsam ne kadar yazsam tarifsiz bu duygunun izahı.
Havalimanında Tel-Aviv yazısı karşılıyordu bizi. Bu eski ve taş renkli şehrin ahengi tarihi derinden hissettirdiği çok açık.
Önümüzden sürekli olarak geçip duran, ordan oraya sefer yapan, üzerilerinde arapça ve İbranice yazılar bulunan bu
mavi - yeşil renkli otobüsler.. ilk bakışta anlıyorum Mescid-i Aksa'ya gittiğini, yahudilerin tabiri ile koskoca JARUSALEM yazısından..Grubumuzla eşyalarımızı zorluklarla kargodan alıp, kocaman Tel-Aviv Ben Gurion Uluslararası Havalimanı yazan göstergenin altından geçtik ve kahverengi krem renk taş renkli zemini adımlayıp beklemeye başladık. Ardımızda bıraktığımız Havalimanının yerini soğuk ve rahatsız edici kontrol noktaları almıştı.
Ellerinde valiz, birbirlerine hasretle sarılanın, gülenin,ağlayanın, her çeşit insanın var olduğu nadir yerlerden biridir havalimanları. Nitekim İsrailli de olsalar insanlar ya! işte, burada da aynı şekilde manzaralar vardı.
Filistin'de eski kentin sokaklarını adımlarken Hristiyanları, Yahudileri, ve onların görmek istemediği ama bu toprakların asıl sahipleri olan Müslümanları aynı şehirde aynı sokakta görmektir Kudüs..
Siyah renk kıyafetleriyle garip giyinimli soğuk tavırlı Yahudiler her yerde farkediliyordu. Her yerde önüme çıkıyor ve bir şekilde göz göze geliyorduk. Ciddi bir rahatsızlıkla yüzlerini dönüyorlardı biz ve bizim gibilere. Yahudiler böyledir,
Maalesef bu çağın en büyük hastalıklarından biri olan Müslümanların batılı mecraya özentilerini çok önemser, lakin Müslümanlardan nefret ederler. Yahudilerin Müslüman yanlısı olanları da vardır. Filistini gerçekten seven, savunan, bu davaya gönül vermiş destek olan insanlardır onlar. Aynı bizim Müslümanlar arasındaki ayrılığımız gibi..
Ne yazıktır ki şuan da Müslümanların bir çoğu köklü dindar Yahudilere ve onların yaptıklarına bayılırken, onların katı ve despot kuralları vardır. Müslümanları asla sevemezler!Bu arada Kudüs'te ilk saatlerimizi Havalimanı önünde doldururken Filistinli kardeşlerimiz her an olabileceğine ihtimal verdikleri aksilikleri tek tek anlattılar "İsrail askerleri şuan böyle yapabilirler! Burada böyle bir arama var gibi gibi.. bu liste uzayıp gider emin olun. Bir gün Kudüse giderseniz çok daha iyi anlarsınız.. Aynı zamanda elleri silahlı, son derece temkinli, resmi kıyafetli askerlerin, boynunuzda asılı olan Türk bayraklı yaka kartlarına, korkusunu gizleyemeyen ürkek bakışlarla nasıl baktığına şahit olursunuz..
Ne zaman ki Mescid-i Aksa'ya girdiniz adeta zavallı oldukları bir kez daha gözler önünde olur. Aksâ girişlerinde bulunan kontrol noktalarında buz gibi soğuk suratları ile çantalarınızı adeta didik didik ederler Kıyafetlerinizi gerek duysalarda duymasalarda keyfi ararlar. Çünkü bilirler bir gün onları yerle bir edeceğimizi.
Yok oluşlarının bizim elimizden olacağını.. Müslümanların kendilerine galip gelecekleri günün korkusu ile yaşarlar işte.. Var mı ki başka tezahürü?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUDÜS GELİNİ
General FictionEllerimiz Mescid-i Aksâ'nın sokaklarında birleşsin Yâr'im.. Seni severken Kudüse gelin oldum ben Kudüs koktu sen yanım Bir Yaz ikindisi borçlusun bana Kudüs sokaklarında.. Üstün başın özgürlük kokan bir yaz ikindisi İste o zaman birleşsin kalpleri...