Yurda girer girmez içeride bulunan sıcaklık yüzüme vuruyordu. O cıvıl cıvıl çocuk sesleri koridordan duyuluyor, içimi ısıtıyordu, huzur gibiydi.
Yurt müdürü Sümeyye hanımın odasına doğru ilerlerken telefonum çaldı Arayan Tansuydu. Nihayetinde Kudüs yolculuğuna az kaldığı için bir hayli telaşlıydı. Dernekteki eksikleri söyleyip almamı istedi kafamda bir liste kurdum. Ve konuşmayı bitirdik telefonu kapatıp cebime koyarken odanın kapısını usulca çaldım. İçeriden gel sesini duymamla beraber odaya girdim. Beni gören Sümeyye hanım tebessümle ayağa kalktı. Sarıldık. Kitapları masanın üzerine bıraktım.
-Faydalı olacağını düşünüyorum çocuklar için. Keşke elimden daha fazlası gelse..
-Olur mu hiç öyle Nur. Sen ve senin gibiler olmasa biz burada kimseyi göremiyoruz. Maalesef. Allah senden razı olsun hediyen için çok teşekkür ederiz.
-Ne demek Estağfurullah . Kudüse gideceğim Allah nasip ederse gitmeden bir göreyim dedim çocukları özledim.
-MaşâAllah Allah mübarek kılsın ziyaretini. O halde çocukların uyku vakitleri yaklaşıyor. Oyun saatindeler iyi yetiştin. dedikten sonra Sümeyye hanım, vakit kaybetmeden çocukların yanına geçmek için izin isteyerek odadan çıktım. Çocukları sev, masumiyetleri bulaşıcıdır derdi babam
O gün saatlerin nasıl geçtiğini anlamadığım bir gün olmuştu. Öğretmenleri Melda ve Leyla ile iyi arkadaştık. Sohbet muhabbet çay derken akşam olmuştu. Eve daha fazla geç kalmamak izin istedim ve alel acele çıktım. Otobüs durağına dogru ilerlerken birden Tansunun alacak listesi aklıma geldi. Hava da bayağı soğumuştu. Biraz yürüdükten sonra tabelasının harfleri ışıklar ile yanan, camlarının buharından içi görünmeyen bir dükkana girdim ihtiyaçlarımı alıp çıktım. Tansu bu vakitte dışarıda kalmamdan pek memnun olmazdı. İlk otobüse binip kendimi eve attım. Kapıdan içeri girerken anahtarları dolabın üstüne koydum dış kıyafetlerimi çıkarıp içinde küçük askım olan krem dolabın içine yerleştirdim. Tansu hamileliğinin son aylarını geçiriyor ve beni pek dışarı çıkarmıyordu. Yaklaşmakta olan Kudüs ziyaretimizde yeğenimin doğması ihtimalinden dolayı bir yandan tatlı bir endişe duyuyorduk :)
Tansuya merak etmesin diye geldiğimi haber veren bir mesaj atmıştım. Gece daha olmamıştı belki ama aşırı derecede yorgunluk duyuyordum. Namazımı eda edip yatağıma uzandım. Tavanı boş bakışlarla izlerken aklıma yazdığım mektup, tevafuken karşılamamız ve aldığım randevu geliyordu.. Bu düşünceler ile dakikalar sonra uykuya daldım..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUDÜS GELİNİ
General FictionEllerimiz Mescid-i Aksâ'nın sokaklarında birleşsin Yâr'im.. Seni severken Kudüse gelin oldum ben Kudüs koktu sen yanım Bir Yaz ikindisi borçlusun bana Kudüs sokaklarında.. Üstün başın özgürlük kokan bir yaz ikindisi İste o zaman birleşsin kalpleri...