Wat er vooraf gebeurde:
Jai point of view.
Ik hoop echt dat iedereen morgen naar de rechtszaak komt. Ik heb net gepraat met mijn advocaat, en heb hem alles verteld wat ik ook had verteld tegen Ilana en Kaj. En toen zei hij meteen, spreek morgen de waarheid, dat komt alles goed. Ik ga het doen morgen. Ik hoop dat ik het kan, ik hoop namelijk niet dat ik straks helemaal dicht klap. En dan niks meer kan zeggen. Als het me niet lukt, zit ik hier nog 15 jaar wegens verkrachting en poging tot moord. Iets van wat ik allebei zelf ook niet wou. Ik hoop dat Lex en Jorik hun verdiende loon krijgen en wegrotten in een cel. Door hun is mijn meisje dood, daardoor heeft zij zelfmoord gepleegd.
*De volgende dag*
Vandaag is het zover de rechtszaak, ik begin nu wel een beetje zenuwen te krijgen. Mijn moeder heeft de mooiste kleren uit gezocht die ik moet gaan dragen. Ik pak het setje en begin te huilen, ik weet nog precies wanneer ik die aanhad, toen leerde ik Lauren voor het eerst kennen bij Kaj's feestje. Even twijfel ik of ik hem moet aantrekken.
'Jai Wowor ben je klaar, de rechtszaak begint over 5 minuten' zegt een politieagent.
Ik knik, en trek toch mijn setje aan. De meneer maakt het tralies open en eindelijk voel ik me vrij. Hij pakt me vast en neemt me mee naar de rechtszaal. De deur wordt opengedaan en zie meteen Jorik en Lex vooraan zitten, hun zijn na mij, maar daarna zie ik mijn vrienden zitten, daarvan krijg ik een kleine glimlach op mijn gezicht. Ik ga op de stoel zitten.
'Jai Wowor is veroordeeld tot verkrachting en poging tot moord op zusje van de bekende Kaj van der Voort. Jai waarom heb je Lauren van der Voort Verkracht?' Ik moest het doen van de andere verdachten Lex en Jorik' ' waarom moest dat dan van Lex en Jorik ? Ik moest het doen omdat ze anders iedereen die Kaj lief heeft vermoord werd, dus ik accepteerde het aanbod van hun, zonder dat ik het zelf wou. Meneer Wowor, waarom bent u hiermee niet naar de politie gegaan? Dat mocht ik niet anders zou ik er zelf aangaan. Wat was jou band met Lauren? Uhm, ja ik was haar vriendin, ze betekende zoveel voor mij en andersom. Waarvan kent Lauren Lex en Jorik, en waarom haten ze haar? Ze kent ze van haar werk ze was FBI spion, en Lex was haar ex en werk maatje, Jorik was haar baas, Lauren zou al veel eerder dood zijn dan dit, want als zij de regel overtrad werd ze vermoord, maar Kaj nam het voor haar op en die heeft het overleefd. Ik wil dat Lex en Jorik gaan boeten wat ze hebben gedaan. Bedank Jai Wowor ik zou nu graag Lex naar voren willen hebben'
Lex loopt naar voren en gaat zitten.
'Lex, is het waar wat meneer Wowor net heeft gezegd? Ja, maar er is meer dan dat, Lauren was mijn vriendin voor bijna 5 jaar we beleefden de mooiste dingen samen, we hebben zelf samen een kind, dus ik zou haar nooit van mijn hele leven willen vermoorden of pijn willen doen. Waar is dat kind en wat is zijn/haar naam. Het kind verblijft nu al 4 jaar bij mijn ouders en het is een jongentje. Waarom hebben wij nog nooit van jullie gehoord dat jullie een kind samen hebben? Lauren wist niet dat ze zwanger van mij was, toen ze was bevallen in het ziekenhuis heb ik hem meegenomen en had tegen de verloskundige gezegd dat ze moest zeggen dat ze een miskraam het gehad. Lex is het waar dat jullie een aanbod voor Jai hadden? Jazeker, we wouden laten zien dat Lauren heel erg snel iemand in vertrouwen heeft, en ik wou haar een lesje leren dat ze bij mij weg was gegaan.
*Einde rechtszaak.*
'Na lang gepraat te hebben, veroordelen we Lex en Jorik voor poging tot moord en voor valse beschuldigen ze gaan 10 jaar voorwaardelijk de gevangenis in, en het kan oplopen tot levenslang.' 'Jai Wowor, wordt vrijgelaten, we willen iedereen bedanken voor u komst'
OMG het is me gewoon gelukt ik ben vrij, ik weet niet of ik dit zonder mijn vrienden kon doen. mijn handboeien worden afgedaan, eindelijk voel ik me helemaal vrij, ik loop naar mijn vrienden en trek ze allemaal in een knuffel
'het spijt me zo erg dat Lauren er niet meer is' huil ik
'we hadden haar moeten stoppen' huilt Dana
'We konden haar niet stoppen, misschien was dit wel het beste' Huilt Kaj
'Hoe kunnen wij haar ooit loslaten en vergeten, ze was altijd zo aanwezig' huilt Dioni
'We kunnen haar nooit loslaten en vergeten, maar we kunnen wel afscheid nemen.' zegt Dunya
' Hoe dan, ze is er toch niet meer' vraag ik
'Ik had er een paar maanden geleden met Lauren over reizen, en ze wou altijd nog met ons naar Dubai, als we daar naartoe gaan kunnen we daar alles afsluiten en afscheid nemen.' lacht Dunya door haar tranen heen.
'Dat lijkt me een super idee' lacht Kaj
Op dat moment wordt hij gebeld
*
Hallo met Kaj van der Voort, Hallo Kaj met het ziekenhuis. Wat is er? Jullie mogen afscheid gaan nemen van Lauren. Dat hebben we al gedaan soort van. Volgens haar niet. Leeft ze nog? Ja, voor een uur ze hoopt dat jullie komen voordat de stekkers van de monitoren eruit gaan. Uhmm, oké we komen eraan.
JE LEEST
Verhekst. B-brave (VOLTOOID)
VampirosWanneer je favoriete boy van je leukste boyband een vampier blijkt te zijn en je omtovert tot een vampier. Maar wie is diegene en zijn de andere boys ook een vampier of is alleen hij het. En heeft hij een doel waarom hij je als vampier wil hebben? D...