Her Son Yeni Bir Başlangıçtır

149 43 183
                                    


Bazen her ne yaşarsanız yaşayın önünüze bakmanız gerekebilir. Eğer karanlığınızın içinde ufak bir ışık varsa o umuttur. Yapacaklarınızdan, hedeflerinizden, hayallerinizden vazgeçmeyin ki sonradan pişman olmayın. Bir emek verdiyseniz ne olursa olsun işin peşinden koşun çünkü siz izin vermediğiniz sürece kimsenin giremeyeceği kadar büyük bir dünyaya sahipsiniz.

....

'Kerem fazla konuşma da şu ödevi bana ver'

'Vermeyeceğim Enes, kendin yap!'

'Ya salak mısın? Anlamadım diyorum Kerem neyi anlamıyorsun?'

'O zaman çalış'

'Çıldırtacak mısın beni?'

'En ufak şeyde köpürme Enes'

Enes'in ve Kerem'in iki gündür arasında olan ödev çekişmesinden hepimiz baymış haldeyiz. Art arda verilen dört tane ödevi de zamanında ve doğru bir şekilde teslim edene bir sürpriz varmış. İkisi de onun için yarışıyor ama Enes daha çok hazıra konmaya meraklı. Kerem de haliyle ona karşı geliyor hakkını yedirtmemek için.

'Enes kahve misin de köpürüyorsun?' dediğimde ikisi de didişmeyi kesip baygın suratlarla bana baktı. Ceylin ise elindeki kupayı sıkıca tutarak ve kıpkırmızı olmuş bir yüzle 'az kalsın ekrana püskürtüyordum' dedi.

Havalar artık daha da ısınmış, sokaklar daha cıvıl cıvıl bir hale gelmişti. Emir ve Osman okul sonrası sürekli dışarı da takılmaya başlamışlardı. Cumartesi günü olmasına rağmen okuldan çağrılmıştım bu yüzden de odama çıkıp hazırlanmaya başladım. Üzerime üzerinde 'stay strong' yazan siyah kısa kollu bir t-shirt geçirip altıma da siyah şortumu giydim. Neden çağırıldığıma dair bir fikrim yoktu. Notlarla ilgilidir diye düşünüyordum. Arabaya atladığım gibi okulun yolunu tuttum. Vardığımda direk sekreterin odasına gittim. Bana gelmemi söylemek için mail atan hocada oradaydı. Halimi hatırımı sorduktan sonra oturmamı söylediler. Kendimi bilmesem bir an suç işledim sanıp korkacaktım. Eline bir dosya alıp karşıma oturdu. Dosyanın sayfalarını karıştırıp birkaç dakika sustuktan sonra konuşmaya başladı. Hareketlerinden heyecanlı olduğunu hissedebiliyordum. Söze başlarken gözlerinin parladığını görmemek için kör olmak gerekirdi.

'Damlacım biliyorsun ki üçüncü sınıfın sonuna geliyorsun'

Başımı onay verircesine salladım ve lafına devam etmesini bekledim.

'Evet hocam son bir senem kalacak bu üniversitede'

'Üçüncü sınıfın sonlarına doğru seçtiğimiz bazı öğrencileri altı kişilik grup halinde yurt dışındaki bir eğitime yolluyoruz. Hem daha fazla deneyim sahibi olmaları için, hem de ilerde iş bulmalarına yardımcı olmak için. Mayıs ayından itibaren yazın da dahil olmak üzere bir sene boyunca orada eğitim görüyorsunuz ve masraflarınızın çoğunu okul karşılıyor. Bu her öğrenciye verilen bir şans değil. Seni, senin çabanı ve dönem içi notlarını bildiğimiz için sende gitmeye hak kazanan öğrenciler arasındasın.' dedi büyük bir hevesle.

BİR DAKİKA NEREYE GÖNDERMEKTEN BAHSEDİYOR BU BENİ! HEM DE BİR SENE BOYUNCA?

'Buda şu ana kadar senin grubundakilerle konuşup onay alınan öğrencilerin listesi, belki bakmak istersin' diyerek bana elindeki dosyayı uzattı.

Eğitimin Başladığı Tarih: 2 Mayıs 2021

Eğitimin Son Günü: 2 Mayıs 2022

'Merve Yılmaz, Pelin Tunç, Emre Akkaya, Cem Sönmez, Ayaz Işık.'

SANALDAN REELE #Wattys2019   #TAMAMLANDI.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin