SONU GELMEYEN PAZARTESİLER

379 97 326
                                    

Uykumun en tatlı yerinde çalan o berbat ses alarm olmalıydı. Yorganı kafama çekip gördüğüm rüyaya devam etmeye çalıştım.

Ama o susmuyordu.

Yataktan yarı belime kadar aşağı sarkıp alarmı kapattım. Saat 07.00'ydi.

Saat 08.00'de evden çıkmam gerekiyordu ama o an hiçbir şey umurumda değildi.

Kendi kendime söylendim.

'5 dakika daha! Hatta 10! Yarım saat de olabilir canım ya!'

Alarmı erteleyip kendime 10 dakika daha zaman tanıdım.

Ama ne fayda? Tekrar uykuya dalacağım sırada Fiko kapımın önünden seslenmeye başladı.

'Damla uyan!'

Benden ses yok tabii. Kim 'uyan' diyince uyanır ya sabahın köründe!

'Damla hadi kalk!'

'Sen kalk!'

Ay, ne diyorum ben ya!

'Herkes okula gitti, geç kalacaksın!'

Yorganı kafamın tepesine çekmem Fiko'nun sesini duymama engel olmuyordu. Çıkabilecek en tiz sesimle bağırdıktan sonra hiç beklemediğim bir yanıtla karşılaştım.

'Saat daha dokuza çok var, sus Fiko!'

Dersim saat 09.00'da başlıyordu ve yetişmek için daha zamanım vardı.

'Saat 08.30 olmuş. Bu mu çok?'

'NE!'

Lanet olası alarm çalmadı mı yani? Bir hışımla telefona bakmak için eğileyim derken bir gümbürtüyle kendimi yerde, Fikoyu da dibimde bana 'nasıl oluyormuş?' dercesine pis pis sırıtırken buldum. Saat 07.05'di ya! Gözlerimi kısarak söylendim.

'Mutlu musun? Kalktık!'

O, sabah sinirli hallerime alışkın olduğu için beni hiç umursamıyordu, bu her halinden belliydi. Benim sinirle söylenmelerimi susarak dinledikten sonra sabah sabah soracağı en anlamsız soruyu sordu.

'Yerde ne işin var?'

'Ne işim mi var? Yerler çok kirliydi, sileyim dedim. Ne işim olacak telefona uzanıyordum.'

'Tepetaklak mı? Başucundaki komidin telefonunu koyman için var.'

'Sabah sabah filozof mu kesildin başıma? Biliyoruz. Ben telefonumu başımın dibine koyarak uyumam.'

'Sebep?'

'Radyasyon denen bir şey var bilir misin?'

'Bütün gün elinde gezince radyasyon almıyor musun? Vay anasını. Şu an geri çekiliyorum'

'Nereye çekiliyorsan çekil, çık hadi geç kalacağım senin yüzünden!'

'Benim yüzümden mi?'

...

Onu odamdan kovup dolabımın karşısına geçtim. Aynadan yatağıma doğru hüzünlü bir bakış attım. Siyah taytımı ve gri sweatshirt'ümü üzerime geçirip saçlarımı bol bir topuz yaptım ve evin içinde beş dakika oradan oraya koşturup hazırlandıktan sonra okulun yolunu tuttum. İlk dersten sonra tost alır ikinci derse öyle girerim diye düşünüyordum ancak planlarım suya düştü. Neden mi?

İstanbul trafiği... Hem de pazartesi gününe özel olan yoğun trafikten...

Minibüs duruyor, duruyor, duruyor...

İlk derse yetişemedim. Tebrik ettiğinizi duyar gibiyim. Kahvaltımı ettikten sonra kantinde masanın üzerine yayılıp diğer dersin başlamasını beklerken telefondan eski resimlerimi kurcalıyordum. Sıkılıp bizimkilere mesaj atmak için WhatsApp'a girdim.

[SR]

'Ne yapıyorsunuz? Fiko işe gittin mi?'

Minik Ajanım: Matematik dersinde eriyorum abla.

Bay OYRK: İşteyim, niye derste yazıyorsun Damla?

'Derste olduğumu kim söyledi?'

Has... Ağzına laf vermemek için mesajı göndermeden sildim.

Bay OYRK: Ne yazıyordun da sildin?

Bu kadar da dikkatli olunmaz ki!

'Neden derste yazıyorsun Ceylin? diyecektim.'

Bay OYRK: Konu değiştirme konusunda çok başarısızsın Damla. Dersine bak.

Son görülme: 10.00

...

Saat 16.30 olmuştu ve ben son dersin bitmesini beklerken sıkıntıdan saçlarımı yolmak üzereydim. Bu ders bölümümün en sıkıcı dersiydi. Hoca bize photoshop öğretmeye çalışırken ayakta uyumamak için zor duruyordu. O kadar bezgin konuşuyordu ki sayesinde kafamızı dik tutamıyorduk. Telefonumun titremesiyle gruptan gelen mesajlara tıkladım.

Doritos Osmik: Akşam yemeğine konuştuğum kızı çağırabilir miyim?

Minik Ajanım: Davetsiz misafir kabul etmiyoruz.

Doritos Osmik: Bu davetli misafir ;)

Minik Ajanım: ...

'Okuldan sonra işe gideceğim. Eve biraz geç geleceğim. Fikret yemek yapacaksa gelsin'

Minik Ajanım: #SebzeyeHayır

Bay OYRK: Sebze yapabiliyor olmam sebze sevdiğim anlamına gelmiyor. Ot benim için sadece salatada var.

Minik Ajanım: asdkskjfsdkf

Doritos Osmik: Pizza söyleriz!

'İlk defa eve kız arkadaşın geliyor, pizza mı söyleyeceksin? Yemeği sen hazırlamaya ne dersin Osman?

Doritos Osmik: Kız arkadaşım olması için 'evet' deme görevini sana bırakıyorum Damla. Ben pizza söylerim.

'BANA MI DİDİN?'

Son görülme 17.30 

.....

SANALDAN REELE #Wattys2019   #TAMAMLANDI.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin