Ertesi sabah normal bir şekilde kahvaltı yapılmış.Hazel ve Leyla hazırlanmıştı.Leyla söylenerek aşağı inerken babasını görünce susmak zorunda kaldı.Babası annesi Leyla ve ablası Hazel evden çıktılar.Leyla huzursuzdu.Hazel ise Ayaz ağanın yakışıklılığını bildiği için halunden memnundu.Leyla "Inşallah ablamı seçerler.Beni farketmezler" diye dua ederek camdan dışarıyı izlerken geldiklerini farketti.İçeri girdiklerinde Leyla kızları görüp ne kadar egositce olduğunu düşünse de bu kızların hiç şansı yok ablam alır diye düşünüp içinden sinsice güldü.Ama unuttuğu bişey vardı.Leyla ablasindan daha çekici bi kızdı.Kızların hepsi yavaş yavaş servise başlamışlardı.Hanimaga tek tek hepsini suzuyordu.Leyla rahatsız olsada koskaca Hanimaga istedigini yapar.Yarım saat sonra kızların hepsi toplandı kararı beklemeye başladı. O sırada Leyla Ayaz agayi inceledi elinde olmadan.Anlatıldığı gibi yakışıklıydı ama bi sorunu var gibiydi kafasını yerden kaldırmıyor gülmeye konuşmaya bile tenezzül etmiyordu.Istemsizce "Ne kadarda uyuz bişey" diye düşündü.Hanimaga nin sesiyle irkildi."Evet agalar kizlarinizi sabahtan bubyana izlerim.Hepiniz çok güzel kizlar yetistirmissiniz.Ama birini sececegim oğlum için.Devran aganin kızlarından biri oğlum için layıktır." dediği an Leyla istemsizce kulaklarını tıkadı ve Ayaz aga ile göz goze geldi.hemen gözlerini kaçırıp Hanimaganin sözlerini dinlemeye devam etti."Hazel i seçtim.Devran aga seninde rizanla kizinla oğlumu burada nisanlayalim." diyerek sözünü tamamladi.Leyla cok sevinmişti ablasının boynuna atladı. Ablası da sevinmişti.O sırada Ayaz ağa ayağa kalkıp "Dur ana" dedi.O an herkes susup Ayaz aga ya bakmaya başladı."Hazel i istemiyorum.Yanındaki kimse onu istiyorum."Herkes kafasını çevirip Leyla ya baktı.Biraz daha bakarlarsa Leyla bagiracakti.Babası bunu bildiği için hemen lafa atlayıp "Ağam o da benim kizimdir.Ama onun pek size uygun olacağını düşünmedim ben hanedeki tüm kızlar gelsin diyince..." Hanimaga Devran aganin sözünü kesip "Oğul kimi seçtiğine dikkat et senin isteğin oysa hala bişey demem." Ayaz aga "Ana o kız dedim." dedikten sonra dönüp Leyla ya baktı.Leyla umutsuzca babasının gözünün icine bakiyodu ama babası yavaşça olumsuz anlamda kafasını salliyordu.Ayaz ağa "Ayağa kalkıp adını bağışla bize" dedi.Leyla ayağa kalkıp "Adim leyla Hürrem ve Devran dan olma Leyla."dedikten sonra Ayaz ağa ona doğru yürüyüp "Devran ağa izin verirsen bugün kızınla biraz vakit gecireyim.Nişanı da yarın yaparız." dedi."Tabi ağam" dedikten sonra Devran Ağa Leyla ve Ayaz ağa dışarı yürüyüp arabaya bindikten sonra Ayaz ağa "Birbirimiz tanımak icin bir günümüz var" diyip arabayı sessiz bir yerde durdurdu.Leyla hala soktaydi.Aklından bu durumundan nasıl kurtulacagina dair fikirler geçerken Ayaz aganin sesiyle irkildi.
2 saat konuştuktan sonra Ayaz aga Leyla yi eve bırakıp arkasında koca bi toz bulutu ve Leyla nın aklinda bıraktığı sorularla çekip gitmişti.
Leyla kimseyle konuşmadan odasına gidip telefonu sarja taktiktan sonra dusa girip iyi bi uyku için hazırlanmıştı.Hala yarın nisanlanacaginin ciddiyetini algilayamamisti.
Ta ki sabah ablasının bagirmasini duyana kadar."Artik uyanacak misin? Sanki bugün benim nisanim var. Oh bu ne rahatlık ya!" "Abla ne bagiriyosun kalktım iste" Leyla ablasının ona karşı bozuk olduğunu anlamıştı o yuzdende onunla konuşması gerektiğini hissedip küçük kardeş moduna geçmişti."Ablam biliyorum Ayaz la evlenmeyi istediğini ki sende bilirsin benim en son istediğim şeyin töre yoluyla evlenmek olduğunu.Ama biz bu topraklar da bu kurallarla bi kız olarak doğarak zaten mağlup başladık.Beni affet ablam." dedimten sonra istemsizce gözünden bir yas aktı. Ablasiyla sarildiktan sonra annesinin getirdiği elbiseyi giyip saçlarını yapmaya hazırlandı.Bir saat sonra evdeki hazırlıklar bitmiş. Ayaz aga ve ailesinin gelmesini bekliyorlardı.Bi saat sonra geldiler ve tüm herşey bittiginde gecenin sonunda Leyla nişanlı bi kızdı hemde Diyarbakırın en büyük aşiretinin tek agasiyla....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UNUTULMUŞ BİR MASAL
RomanceHerkesi herşeyi yıkmayı başaran bir töre yanlış insanları esir almış adetler. İnsanların gizli kalmış yüzleri içerisinde alevlenmeye çalışan sade bir aşk. Gerçek dünyaya açılan bir töre kitabı. Keyifli okumalar.