Ayşik'i isteyen aile ile bir araya gelinmiş, ailedeki kendilerince töreleri korumayı ilke bilen kadınların, daha önceden büyükler ile her fırsatta yaptıklari fitne konuşmaları sonucunda; ailenin 7 yaşındaki kızı Keklik ile Şahin Bey ile nişanlanması, evlenecek yaşa geldiğinde Sultan Hanım'ın kuması olması yönünde bir karara varmışlardı. Bu karada ne Şahin Bey'den onay alınmıştı ne de Sultan Hanim'in bilgisi vardı.
İki genç kıza sormadan onların geleceği ile ilgili kararlar veriliyordu ki bu iki genç kız, Sultan Hanım'ın kız kardeşi Ayşik ve Sultan Hanım'ın kuması olacak Keklik kız idi. Bir kadının hayatını mahvederken aynı kadının kız kardeşi kullanılıyordu ki bu da Sultan Hanım idi. Ayşik'e sorsalar ölür de gitmezdi ablasının azabına sebep olacaklardan oluğunu ilse. Hoş bilse de yapabileceği bir şey de yoktu zaten.
Kabullenilmiş ve kendilerince normalleştirilmiş gerçeklerdendi bu değişik uygulaması. Bir nevi takas yapılıyordu, mal takası gibi. Kızlara sorulmadan bir ömür aynı yastığa baş koyacağı kişi belirleniyordu ki bu büyüklerin hakkı ve yetkisi dahilinde idi. Ayşik istese de istemese de buna itiraz hakkı yoktu her durumda. Evleneceği kişiyi görmeden düğün günü giydiği bindalli ile yollanacaktı at üstünde. Tek yapabileceği şey ise dua etmekti; yuva olarak kabullemek zorunda olduğu, parmağına bir ömür boyu takacağı yüzüğün sahibinin insaflı ve vicdanlı olması için. Başka da yapabileceği bir şey yoktu, eş ve gelinlik görevlerini tamamen yerine getirmek dışında. Ailesine laf getirmemek için her şeyi yutacak, ömrünün sonuna kadar yuvasına sahip çıkacaktı. Ayşik'in gelin olarak gideceği ev köyün garibanlarından İsmail'in evi idi.
Garip İsmail'in evlenme yaşına gelmiş 1 oğlu Hasan ve 7 yaşında 1 kızı Keklik vardı. Hasan'ı başgöz edebilmek için çocuk yaştaki kızıni kuma olarak vermeye razı olmuştu Garip İsmail hiç de zorlanmadan. Hem oğlu bir yuva kurabilecek hem de kızı kuma da olsa ağa evine gelin gidecekti. Bir de aklını kullanabilirse hep rahat ederdi. Şahin Bey'e erkek evlat verebilirse o zaman evin hanımı da olurdu, oyun çağında olduğuna bakılmayan Keklik kız için.
Ailelerine sorsanız çocuklarınin geleceği için ve törenin devamı için gencecik goncaları açamadan solduruyorlardı.
Tüm bu olaylardan habersiz olan Sultan Hanım 3. kez bebek beklediğini öğrenmiş, akşama beyine söyleyecek zamanı heyecanla bekliyordu, başına örülmüş olan çoraplardan habersiz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gönlümün Sultanı (TAMAMLANDI)
RomanceYarım kalan bir sevda masalı. Herkes kendinden, geçmişinden bir şey bulacak bu hikayede. Bazen hüzün, bazen öfke bazen ..... İlk yazılmaya başlandığı tarih 26 Ağustos 2014.