hoofdstuk 14

1K 32 4
                                    

Jai:

Ouders die je niet mogen, niets is zo erg als de ouders van de persoon van wie je houdt je niet mogen. Ik ben het nu wel al gewoon dat ik haat krijg enzo niet alleen omdat ik in een boyband zit maar ook Aziaat ben. Maar dat de ouders van Bieke er zo tegen waren had ik nu ook niet verwacht, oké ze had mij al een beetje gewaarschuwd maar toch. Het is zelfs zo erg dat ze haar telefoon heeft moeten afgeven samen met haar laptop en al de andere dingen waarmee ze met me in contact kon blijven. 'Kon je nu echt niets anders dan een Chinees mee naar huis brengen Bieke' is maar een van de opmerkingen die haar vader gaf maar hij blijft maar in men hoofd rondspoken. Komop hoezo Chinees? Ik ben een Indo in bloed en nieren en ben er trots op. En toen ze vroegen wat ik in men vrije tijd deed en ik zei dat ik in een boyband zat bekeek haar vader me maar verafschuwend aan. Haar moeder zij eigelijk niet veel, ze was eerder in de keuken bezig met verschillende dingen. Precies of ze bang had om iets verkeerd te zeggen.

Ik heb afgesproken met de jongens dus stap ik maar uit bed en maak me klaar om te vertrekken. Misschien dat zij me aan andere dingen kunnen helpen denken. Na me gedoucht te hebben en me te hebben aangekleed ontbijt ik snel en vertrek ik richting het station om naar Amsterdam te gaan.

Als ik aankom merk ik dat Cassius en Kaj er al zijn, ik begroet ze en ga bij ze zitten. Niet veel later komt Dioni ook aangelopen maar echt happy ziet hij er niet uit. Alleen Sam die nog moet komen dus.

Charlotte:

Ik ben net aangekleed als de bel gaat. Als ik zie dat het Louise is duw ik op het knopje zodat ze binnen kan en zet de deur al een beetje open zodat ze meteen naar binnen kan komen. Ik loop naar de keuken, neem een glas met water en loop terug. Net op dat moment komt Louise binnen en ik zie dat ze net nog heeft zitten te huilen. Ik zet meteen men glas neer en loop naar haar toe zodat ik haar kan knuffelen. Meteen als mijn armen rond haar zijn begint ze weer te huilen. Ik probeer haar te troosten door op haar rug te wrijven. Beter dat ze eerst wat uithuilt voordat we praten anders komt er toch maar een half verhaal met veel te veel gesnik. Als ze dan toch klaar is met huilen gaan ze zitten op de bank en ga ik ook voor haar een glas water halen. Dan komt Sam de keuken binnen "Ik ben naar de jongens" zegt hij en geeft me een kus. Of beter gezegd ik vlucht van de meidenpraat nu ik nog kan. "Is goed" zeg ik en weg is hij. Ik loop weer terug naar Louise en ik geef haar het glas met water. "Dus vertel, wat is er gebeurd?" Vraag ik dan aan der en ze begint met praten.

"Misschien is het ook maar gewoon een vriendin" zeg ik als ze is uitgepraat en alles heeft verteld over wat er net gebeurt is met Dioni. Louise haalt haar schouders op en veegt haar tranen weg met een papieren zakdoekje die ik haar had gegeven. "Weet je wat! Ik heb een geweldig idee! Wat nu als we gewoon al de meiden uitnodigen! Gewoon een avond zonder de jongens!" Zeg ik en haal per ongeluk mijn hand voor Louise haar gezicht "mij goed, maar wat is dit?" Vraagt ze als ze mijn hand pakt waar ik mijn ring aanheb. "Eum Sam heeft me gister een soort van ten huwelijk gevraagd" zeg ik met een glimlach en Louise haar mond valt open "OMG dat is super, ik ben zo blij voor je!" Zegt ze en knuffelt me. "Wees trots je bent de eerste die het weet!" "Ik voel me vereerd" zegt Louise dan en inspecteert de ring

"dus meidenavond?" Vraag ik nogmaals en Louise knikt. Ik neem men telefoon en begin met Arienne op te bellen. Als zij akkoord gaat bel ik Luna op. Luna en Bieke kennen we misschien nog niet zo goed daarom juist dat ik ze uitnodig, ze zijn tenslotte de vriendinnen van Cassius en Jai. Als Luna ook komt bel ik Bieke op alleen kan ik haar niet bereiken. Gelukkig heb ik haar adres dus kunnen we langsgaan nadat Louise en ik inkopen hebben gedaan want er is hier gewoon niets meer om te eten. Ik stuur nog snel een berichtje naar Sam dat ik de meiden heb uitgenodigd en hij en de jongens dus niet te vroeg naar hier moeten komen. Want hun kennende gaan ze een paar uur de stad in en komen ze de rest van de avond hier zitten.

Kaj:

"Dus als ik het goed begrijp: Sam jij gaat trouwen, Dioni heeft relatieproblemen, Jai wordt niet aanvaard door de ouders van zijn vriendin en ik, ik word vader. Alleen cass heeft op dit niets heel speciaal te vertellen over zijn relatie " zeg ik en de jongens knikken "ons leven is best wel veranderd sinds we allemaal een relatie hebben" zegt Dioni dan "ja inderdaad we zijn eigelijk alleen nog samen zonder de meiden als we een optreden hebben en dan hebben we duizenden gillende fans rond ons" zeg ik dan "wat dacht je van een mannenweekend? Gewoon onder ons en zonder ook maar 1 persoon van het andere geslacht? Alleen wij en de muziek" stelt Dioni dan voor en iedereen gaat akkoord

"OMG DAAR ZIT B-BRAVE!" Hoor ik iemand roepen en iets daarna staan al zo'n tiental meiden rond ons allemaal vragend voor een foto. Zelfs als je gewoon een keertje gezellig in de Mac zit komen er al meiden naar ons toe. Het is altijd wel zo geweest sinds b-brave maar sinds kort gebeurt het vaker en vaker. Maarja veel kun je er niet van zeggen want zonder hun zouden we het nu niet aan het maken zijn in Amerika. Waar we binnenkort ook naartoe gaan om te promoten. Het enige probleem hoe ga ik dat uitleggen aan Arienne en zeker nu ze zwanger is...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kan ik je helpen? (Het vervolg)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu