Hoofdstuk 38

638 33 6
                                    

Samuel:

Met een ruk draai ik me om en zie Ellie staan, wat de gelukkigste dag van mijn leven moest zijn komt zij even op twee seconden verpesten. "Jullie moeten niet zo verbaast kijken, jullie hebben me wel goed gehoord ik heb bezwaar op dit huwelijk. Ik heb de vader van mijn kind niet trouwen met zo een del" zegt ze met een grijns en ik voel dat men bloed begint te koken. "Waar heb je het over?" Vraagt Charlotte en kijkt niet begrijpend naar Ellie en daarna naar mij. "Je hoort het goed, jou toekomstige man heeft je bedrogen toen je in weet-ik-veel-waar zat." Zegt ze met nog steeds die vuile grijns op haar gezicht. "ik geloof je niet" zegt Charlotte rustig en komt wat dichter naast me staan en grijpt men hand, wat me op een of andere manier rustig maakt. "Dan geloof je me maar niet maar het is toch waar" ik voel Charlotte in men hand knijpen en dat kan twee dingen betekenen ofwel dat ze het doet om rustig te blijven ofwel dat ik moet rustig blijven. Voor beide redenen gaat het niet lang helpen denk ik.

Zachtjes voel ik Charlottes hand uit de mijne gaan en loopt ze dichter naar Ellie toe. "Nu moet jij is goed naar mij luisteren. Ik weet niet waarom je dit doet maar wat ik wel weet is dat het heel zielig is. Waarom haal je het ook maar in je hoofd om twee personen die van elkaar houden zo uit elkaar te willen drijven. Snap je het dan nog niet na al die pogingen. Jou hart ligt niet bij dat van Samuel, ergens op de wereld loopt je ware liefde rond. Maar die ga je nooit vinden zolang je ruzie blijft stoken tussen Samuel en mij. Ergens op deze wereld bevindt zich je ware liefde maar die kun je niet vinden zolang je hier blijft ronddwalen en je vast blijft houden aan het verleden. Je doet niet alleen andere maar ook jezelf hierbij pijn." Ik sta genageld aan de grond geen flauw idee wat ik moet doen na deze woorden. "LUISTER NIET NAAR HAAR, ZE LIEGT!" Hoor ik iemand roepen en zie Lennert staan, wat doet hij nu weer hier. Hij loopt naar voor tot hij recht voor ons staat. "Luister niet naar haar, ze is helemaal niet zwanger van Samuel! Dat is weer een van haar plannetjes om jullie uit elkaar te kunnen krijgen. Net zoals ze mij heeft opgestookt om te flirten met jou, weer een mislukte poging om jullie uit elkaar te drijven" zegt hij buiten adem. Ik voel me net in een slechte chick flick beland. "Lennert hou je kop" sist Ellie naar hem "nee, je gaat te ver Ellie" zegt hij en probeert Ellie weg te trekken. "Laat me los, idioot!" Roept ze naar hem en trekt haar los en doet dan iets wat ik niet verwacht had, ze trekt een pistool uit haar tas.

"En nu heb ik er genoeg van, iedereen handen in de lucht, nu!" roept Ellie "een verkeerde beweging en ik knal door het hoofd van de bruid" iedereen doet meteen zijn handen in de lucht buiten Charlotte. Is ze helemaal gek geworden ofzo? "Heb je me niet gehoord misschien? Handen in de lucht zeg ik" roept ze naar haar en richt haar pistool juist voor haar gezicht. "Oh ik heb je wel gehoord maar al te goed, maar is dat nu echt wat je wilt? Mij neerschieten? Met welk nut, dan heb je helemaal niets, het enige wat je dan hebt is een celstraf! Geen Samuel, geen familie, geen vrienden, niets!" "Hou je mond" sist Ellie en houd nog steeds het pistool in Charlotte haar gezicht. "Je maakt alleen jezelf kapot hiermee, mij doet dit niets! Want het enige wat ik nu denk ik dat je je zielig gedraagt. Komop je kunt zo een mooi leven leiden en je verpest het door dingen te doen zoals dit" zegt Charlotte nog steeds rustig, hoe kan ze zich in godsnaam rustig houden als er een pistool voor je neus staat. Maar blijkbaar dringen haar woorden toch door bij Ellie en laat ze haar armen zakken en laat ze het pistool vallen op de grond. De politie die achter haar geslopen is zonder dat ze het doorhad grijpen haar vast en slepen haar weg. Nu pas vind ik de kracht om niet meer versteend te staan kijken en loop ik naar Charlotte toe en naam haar in men armen. "Goed en nu dat geweest is zou ik nu graag willen trouwen met de liefde van mijn leven zonder nog enige onderbrekingen!" Zegt Charlotte al lachend als ze me los laat en geeft me nog kort een kus.

Iedereen gaat weer normaal zitten en de viering gaat weer gewoon verder precies of er net niet iemand gedreigd is geweest.

En dan komt het, het moment dat we het ja-woord aan elkaar mogen geven.

"Charlotte Versleen neemt gij Samuel Laurens Leijten tot u wettige echtgenoot?" "wees daar maar zeker van" zeg Charlotte lachend waardoor ik ook moet lachen.

"Samuel Laurens Leijten neemt gij Charlotte Versleen tot u wettige echtgenote?" "Zonder enige twijfel" zeg ik met tranen in men ogen, die merendeels door haar komen omdat ze zelf tranen in haar ogen heeft, en nog steeds lachend net als Charlotte.

"Dan verklaar ik jullie nu tot man en vrouw, u mag nu de bruid kussen" zegt de ceremoniemeester en al snel plant ik mijn lippen op die charlotte. Als onze lippen elkaar verlaten merk ik een betoverde glimlach op bij haar gezicht.

Nadat we de ringen hebben uitgewisseld en de ceremonie is afgelopen maken we nog foto's op de weide. En daarna vertrekt iedereen naar de tafels waar het feest zal doorgaan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kan ik je helpen? (Het vervolg)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu