Sophia POV:
'Ben jij klaar voor de laatste toetsen van de toetsweek?', vraagt Skye. Ik begin ongemakkelijk te lachen.
'Ik denk dat je het antwoord al wel weet', glimlach ik en ik neem nog een slok van mijn frappuccino.Skye en ik zitten samen in de Starbucks. We komen net van een afspraak weg met Victor Mids, en onderweg naar huis hielden we een pauze voor koffie. We hadden toch veel overstap tijd en hier op het station zit een Starbucks.
'Haha, je hebt gelijk. We gaan het echt verpesten. Net zoals die toetsen van vorige week', lacht Skye dan. Ik tover een nepglimlach op mijn gezicht. Eentje die bijna net zo nep is als die van Nikkie, de grootste roddeltrut op school.
Opnieuw neem ik een slok van mijn ijskoffie. Mijn tong voelt raar aan door de kou, maar nog steeds drink ik door.'Ach, gelukkig hebben we ook iets leuks om naar uit te kijken', zeg ik dan.
'Jaaa! Nog 6 weken en dan is de live show!', roept Skye net iets te hard. Mensen om ons heen kijken ons verbaasd aan, maar de meesten kijken direct weer weg om verder te drinken van hun koffie. Enthousiast lach ik terug.Skye en ik mogen Victor helpen met zijn volgende live show. Na het grote experiment die een jaar geleden plaats vond, hebben we veel contact gehouden met Victor. Ook Skye kan goed met hem opschieten en regelmatig spreken we af.
Nu is Victor weer bezig met een nieuwe live show, waarbij hij door heel Nederland zal gaan touren. Daar heeft hij ons voor gevraagd om te helpen. En natuurlijk hebben Skye en ik toe gestemd. Ik mag Victor helpen en zal deze keer weer in het gorilla pak zitten.En Skye is de assistent van Oscar. Zij zal tijdens de show bij Oscar zitten en hem helpen. Skye is tenslotte goed met techniek en computers.
De afgelopen weken hebben Skye en ik samen het hele land doorgereisd om de show voor te bereiden. Met Victor, Oscar en de anderen van het mindf*ck team erbij, hebben we verschillende theaters bezocht.Ik heb Skye aangestoken met mijn magiegekte en ook zij kan nu allerlei trucjes. Skye is nu eigenlijk "the Oscar to my Victor."
Sinds het spannende avontuur vorig jaar, dat allemaal een plan van Victor bleek te zijn, ben ik bekender geworden en heb ik erg veel volgers erbij gekregen. Regelmatig word ik op straat herkent en nog steeds noemen mensen mij een held. Best leuk eigenlijk, die fame.'Wanneer had je nou dat interview met Victor?', vraagt Skye, terwijl ze mij aanstoot. Ik staar haar verward aan, diep in gedachten verzonken.
'Joehoe, begrijp je me wel?'
Ik begin ongemakkelijk te lachen.
'Sorry wat zei je?', vraag ik, terwijl ik met mijn hand in mijn nek wrijf.
'Wanneer dat interview was!', antwoordt Skye zuchtend en ze rolt met haar ogen.
'Oooh hihi', lach ik blozend. 'Die is komende woensdag.'Skye knikt en neemt nog een slok van haar frappuccino. Ze trekt een gek gezicht, maar die verandert al snel.
'Aaah brainfreeze!', schreeuwt ze en ze duikt in elkaar, terwijl ze met haar handen naar haar hoofd grijpt. Ik begin te lachen. Die dingen zijn vervelend!
Dan pak ik mijn mobiel en start Instagram op. Snel maak ik een foto van onze Starbucks bekers en plaats ze in mijn verhaal. Even opscheppen tegenover de rest van de wereld.
JE LEEST
Not Just Magic
FanfictionVICTOR MIDS FANFICTIE Vervolg op Just Like Magic Een jaar na het grote experiment komt er weer een grote live show aan. Sophia en haar beste vriendin Skye mogen Victor helpen met de voorbereidingen van mindf*ck live en ze zijn allemaal enorm enthous...