30

21 2 0
                                    

Samen met Skye loop ik door het theatergebouw heen naar de ruimte van de afterparty. Er zijn vooral heel veel bekende Nederlanders en mensen uit de magicwereld, maar ook een paar onbekende gasten die vip kaarten gekocht hebben. Ik zie Victor al in de hoek staan waar de meet & greet gehouden wordt. Hij houdt daar praatjes met fans en gaat met ze op de foto. Oscar staat er ook bij.

We besluiten maar een drankje te halen, en in de rij voor de bar staan we naast de enige echte Hans Kazàn. Hij maakt gelijk een praatje met ons en vertelt dat hij ons herkent van het nieuws. Toch grappig dat hij er ook is, hij zal het vast wel druk hebben tijdens deze afterparty, aangezien iedereen hem dan aanspreek. Het is tenslotte een andere bekende illusionist en heeft ook een keer samengewerkt met mindf*ck. 

Wanneer we onze drankjes hebben, blijft Skye nog even met Hans praten, terwijl ik verder ga rondlopen om te kijken of ik bekenden zie. Ik herken allemaal mensen van tv, zoals zangers, acteurs of presentatoren. De crew van mindf*ck loopt hier ook rond, net zoals de vriendin van Victor. Dit is echt een feestje voor allemaal belangrijke mensen, en het is zo cool!

'Hey, Sophia', hoor ik opeens achter me. Ik kijk om en moet gelijk omhoog kijken als ik een lange man voor me zie staan. Hij draagt een net zwart pak en bruine leren schoenen. Zijn bruine haren zijn door gel een beetje in stijl gebracht, maar je kunt zien dan die normaal niet meewerken. Zijn ogen twinkelen speels, net zoals zijn glimlach en hij lijkt mij heel aardig.

'Oh hoi', antwoord ik lichtelijk geschrokken, omdat hij mij uit mijn gedachten haalde en ik begin een beetje te blozen.
'Alles goed?', vraagt hij bezorgd en ik knik.
'Ja... Het is een soort van mijn eerste keer dat ik zoiets als dit meemaak. Ik heb wel andere feestjes meegemaakt, maar daar waren niet zo bizar veel bekenden bij.'
'Oh echt waar?'
'Ja! Best wel intimiderend zo', geef ik stiekempjes toe, alsof het een geheimpje is.

'Ach maak je maar niet druk, je bent tenslotte één van de belangrijkste gasten', glimlacht hij dan. 'Oh, shit... Ik ben me vergeten voor te stellen.'
Hij kijkt geschrokken en steekt dan zijn hand vooruit.'
'Hallo, mijn naam is Timon... Timon Krause.'

Ik bekijk hem even goed. Die naam komt mij bekend voor. Volgens mij heb ik eerder van hem gehoord nog voordat ik Victor voor het eerst ontmoette.
'Oh!', roep ik dan. 'Ja! Nu weet ik wie jij bent! Jij bent de jongste mentalist van Europa! Wat leuk om je te ontmoeten! Mijn naam is Sophia.'

Timon grinnikt.
'Nou wat leuk dat jij mij ook al kent', grijnst hij. 
'Ja, ik heb wel een video's van je gekeken... ooit... toen ik nog mezelf alles aan het aanleren was over mentalisme en illusies, voordat Victor mij dat leerde', leg ik uit. 
'Ah, wat cool.'

'Ben ik ook.'
Ik schrik van mijn eigen opmerking en begin beschaamd te giechelen, maar gelukkig moet hij er ook om lachen.
'Jazeker', knikt hij met een glimlach. 'En hoe gaat het nu met je?'
'Nu? Oh... je hebt het nieuws natuurlijk ook gezien. Ja het gaat wel. Lichamelijk ben ik weer helemaal de oude, ik moet mentaal alleen nog een beetje bijkomen van het avontuur.'

'Hoezo dat?'
'Nou ja... Ik merk gewoon dat ik nog een beetje bang ben af en toe dat er nog iets gebeurt, of dat Victor opeens weer verdwijnt.'
'Ja, dat begrijp ik. Ik vond het wel knap dat je door dat ventilatiesysteem durfde te kruipen, aangezien dat niet de eerste keer was.'

Ik kijk hem even verbaasd aan.
'Ik heb de show met jou vorig jaar ook gezien', legt hij dan uit.
'Ooh! Tuurlijk. Ja... dat was ook een avontuur zeg.'
Timon moet lachen en klopt op mijn schouder.
'Ach, je hebt wel opnieuw bewezen dat je echt een held bent.'

Dan komt Skye aangelopen en ze groet Timon als ze hem ziet.
'Hey, en jij bent de andere held', merkt hij op.
'Dat klopt', lacht Skye.
'Heel cool! Ik wist al van Sophia, omdat ik vorig jaar haar show had gezien, maar jou herken ik ook heel vaag, naast het nieuws over de ontvoering.'
'Tja, ik ben toen ook op tv geweest, omdat ik bij het plot hoorde.'

Not Just MagicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu