MASSACRE PARTY

1.2K 157 15
                                    

Seperti terkena renjatan elektrik, tubuh yang menindih saya melompat turun dan pada waktu itu baru la saya dapat melihat dengan jelas siapakah orangnya. Jay! Dia la yang melakukan perkara terkutuk itu terhadap saya.
“Kauuuu??!!! Kenapa ko buat saya begini??!! Saya sangka ko orang baik-baik, tapi ko syaitan yang bertopengkan manusia!! Balik nanti saya mau report polis ko rogol saya!!!” saya berteriak penuh perasaan sambil memandang tajam ke arah Jay yang sedang memukul-mukul kepala dia sendiri.
“I am so sorry Mabel. I don’t know what happened to me! Saya tidak pernah ada niat yang tidak bagus pada ko,” Jay menjawab sambil menarik-narik rambut dia sendiri sehingga kusut masai.
“Sorry???!!! Begitu senang ka ko minta maaf sama saya selepas buat saya begini??? SAYA BENCI KAU SAMPAI MATI!!!!!!!” saya berteriak kuat sambil menekup muka.

“Apa rogol??? Jay, betul ka ko buat begitu pada Mabel?? Saya tidak percaya ko buli bertindak sejauh ini,” Ashley yang baru terjaga menyampuk perbualan kami sambil berjalan ke arah Jay.
“Jay, we are like family. Tell me what did you do to her?” Ashley menggoncang bahu Jay.
“Yessss!! I did that to her, satisfy now??!!”
“Oh..my God!! Jay, why did you do that to her??”
“I don’t know okey!! I don’t know what happened to me so don’t ask. I don’t know but I will surrender to the police once we get back!!” jawab Jay sambil berpaling ke belakang dan menumbuk dinding pondok.
“Oh..Gad! I don’t believe this. Kenapa ko buat begitu pada dia Jay..kenapa??? Kesian betul dia, musnah masa depan dia Jay” Ashley bersuara penuh emosi.
“I TOLD YOU I DON’T KNOW! I DON’T KNOWWWW!!!” teriak Jay sambil menumbuk dinding pondok berkali-kali. Ashley berhenti bertanya dan kemudian datang ke arah saya dan memeluk saya erat. Sedang kami berpelukan, saya terdengar suara terbatuk-batuk seperti orang tercekik.

“To..tooo..longggggg As..hhhh!” Ashley melepaskan pelukan dan kami berdua berpaling serentak ke arah suara itu dan melihat will sedang mencekik Gemima.
“Jayyyyy!! Tolong dia cepattttt!!”Ashley berteriak sambil kami berdua berlari ke arah Will dan Gemima yang berada diatas katil. Jay turut berlari pantas ke arah mereka dan segera menarik Will tetapi dia terlalu kuat. Saya dan Ashley memberikan pertolongan.
“Brooo!! Willllll! Let her go!!!!” teriak Will sambil masih berusaha meleraikan tangan Will yang mencengkam kuat leher Gemima. Gemima sudah mulai lembik tidak dapat bernafas diatas katil. Tanpa berlengah lagi, Jay berlari laju mengambil kayu api yang agak besar dan memukul tangan Will. Cengkaman Will terlerai dan perlahan dia menoleh ke arah kami bertiga. Ketika itu, baru la kami nampak keadaan sebenar Will. Mata dia semua putih dan air muka dia sangat bengis. Dia berjalan selangkah demi selangkah ke arah Jay.
“Manusia jahat, berani kau pukul aku!!! Kamu datang ke tempat suci kami tanpa meminta izin dan kemudian kamu pukul aku!!! Aku akan bunuh kamu semua ha ha ha ha!!!” jerit Will yang bukan Will sambil menarik kasar kayu api tadi dari tangan Jay. Masa itu, kami semua tau bahawa itu bukan Will. It was something else. Something evil and sinister yang sedang berada didalam badan Jay.

Saya dan Ashley segera mendapatkan Gemima yang masih lemah dan memapah dia bangun. Dari tepi katil kami melihat Will mematahkan kayu api tadi, menyebabkan hujung kayu menjadi tajam. Jay mengundur ke belakang perlahan-lahan tetapi Will semakin mara.
“Bro!! Broooo!! Wake up, it’s me Jay!!,” Jay cuba untuk menyedarkan Will tetapi gagal, malah dia berjalan lebih cepat ke arah Jay dan sampai saja ke arah Jay dan menarik kolar baju Jay.
“Broooo!!!! Let go now before I hit you!!” Jay berkata tersekat-sekat tetapi Will tidak mengendahkan malahan mencengkam lebih kuat kolar baju Jay sehingga Jay terangkat padahal tubuh Jay lebih besar daripada Will. Jay terkapai-kapai cuba menlepaskan diri tetapi diangkat lebih tinggi oleh Will. Kami bertiga berteriakan ditepi katil memanggil nama Jay.

Ashley berlari ke arah bahagian dapur dan balik membawa tiga batang kayu yang agak besar dan memberikan kepada saya dan Gemima tetapi saya campakkan ke lantai, begitu juga Gemima.
“Let’s go and help him!”kata Ashley kepada saya dan Gemima tetapi Gemima mengundur ke belakang sambil menggelengkan kepala dia dengan tangan menggeletar.
“Biar dia mati disana!! Padan muka dia!,” saya membentak enggan membantu Jay. Bagaimana mungkin saya boleh menolong orang yang baru saja memusnahkan masa depan.
“Bell, I know you hurt but we need Jay to get out from here safely! Lepas kita keluar dari hutan ini, ko mau bunuh dia pun boleh. Sekarang kita mesti berkerjasama supaya kita boleh keluar hidup-hidup dari sini!!” teriak Ashley memarahi kami berdua. Kata-kata Ashley ada benarnya, kami perlukan dia untuk survive. Okey Jay, saya akan tolong kali ini tetapi lepas saja kita balik nanti ko tau la nasib ko bisik saya dalam hati dan menarik tangan Gemima mengikuti Ashley, tetapi Gemima tetap enggan.

KODUDUO(ON GOING)Where stories live. Discover now