Entah-entah rumah ini memang berpenunggu seperti yang Kira selalu claimed?!
Semakin lama bunyi 'krasss krasss' itu semakin menghampiri. Menurut perkiraan saya, bunyi itu sekarang berada tidak jauh dari laluan bilik baby.
Oh..My Lord! Macam mana kalau benda diluar itu masuk ke bilik baby?? Macam mana kalau benda itu mengapa-apakan baby??? Macam mana jika Kira tidur mati dan tidak sedar langsung benda itu kacau baby???
I must do something!
Tetapi saya terlalu takut untuk keluar dari bilik. Come on Mabell, you've gone through worst than this!
Lalu, pintu bilik saya buka perlahan-lahan dan menjengukkan kepala ke luar dan alangkah terkejutnya saya bila melihat seorang tua lelaki yang separuh bogel, dengan rambut panjang separas bahu berhamburan dan agak kurus sedang merangkak menuju ke bilik baby dengan sebelah kaki yang terheret.
Pintu bilik segera saya tutup seperlahan yang boleh. Bulu roma semakin meremang dan jantung saya berdegup kencang. Goodness, hantu ka apa itu?? Pintu saya buka lagi, benda itu sekarang sudah berada betul-betul di depan bilik baby.
Habislah! Habislah! Habislahhhh...
Tanpa berfikir panjang saya merembat hanger baju Jack tadi yang masih terletak diatas katil lalu membuka pintu.
Baby Jeremiah, mommy coming to save you!!
Keluar saja dari bilik saya berlari menghampiri benda itu lalu memukul bertalu-talu.
"To--Tolong...Tolong ja-ngan p-p-ukul sa--ya"
Goodness! Dia boleh bercakap!!
Maksudnya bukan hantu la ini??? Kalau bukan hantu maksudnya dia memang manusia la kan?? Saya cucuk-cucuk badan dia menggunakan hanger yang saya pegang erat dan setiap kali saya cucuk setiap kali itu jugalah dia mengadu kesakitan.
"Siapa ko?? Dari mana ko datang??? Kenapa ko boleh berada disini???!"
"Tolong la lepaskan saya. Jangan seksa saya lagi."
Lelaki tua itu berkata lagi dalam nada suara yang hampir tidak kedengaran. Saya duduk bertinggung di depan dia untuk bertanya lebih banyak soalan namun ketika itu jugalah bunyi kereta memasuki perkarangan rumah kedengaran.
Bunyi kereta Jack!Lelaki tua yang tadinya terbaring diatas lantai dengan nafas tersekat-sekat, mengangkat cepat kepala dia lalu menarik baju saya bila mendengar bunyi enjin dimatikan.
"Tolong selamatkan saya daripada mereka. Tolonglahhh! Cepat sebelum mereka datang!"
Dengan raut wajah hampir menangis dia merayu sepenuh hati kepada saya yang masih berada dalam kebinggungan."Cepattt!!!"
Lelaki tua itu bersuara lagi dan dengan sisa-sisa tenaga yang masih ada dia cuba untuk bangun tetapi gagal. Entah apa yang mendorong saya membuka pintu bilik baby lalu menarik perlahan tubuh lelaki tua yang kurus kering melidi itu.
"OH MY GODDDD!! SIAPA INI MRSSSS??!!"
Kira menjerit kuat, mungkin agak terkejut dengan apa yang sedang dia tatap. Mulut Kira saya tekup lalu memberi isyarat supaya dia senyap. Dengan mata yang masih terbuntang luas Kira mengangguk-angguk tanda faham.
Menggunakan bahasa isyarat, saya meminta bantuan Kira untuk mengangkat orang tua tadi menuju ke bath tub. Cadar tebal dalam almari saya tarik cepat dan letak dalam bathtub sebagai alas. Orang tua itu kemudiannya kami baringkan perlahan didalam.
"Hun! Hunnn! Hun!! Ko didalam ka?? Kenapa ko nda tutup pintu bilik kita??"
Suara Jack mengetuk pintu bilik baby dengan kuat dari luar kedengaran. Saya dan Kira berpandangan penuh cemas."Saya disini hun. Sekejap ah, saya letak baby dalam katil dia dulu!"
Dengan suara yang berhabis saya kawal supaya kedengaran tenang, saya menjawab dari dalam. Kira memberi isyarat kepada orang tua tadi supaya tidak membuat bising. Orang tua itu nampak faham, dia mengangguk lemah.
YOU ARE READING
KODUDUO(ON GOING)
HorrorBest Ranks : #Paranormal #2 #Ghost #2 #Sabahanstory #3 #Horror #5 Mabell dan empat orang kawan sekerjanya telah ditugaskan untuk membuat liputan mengenai pembangunan di Daerah P. Sebuah daerah yang terletak jauh terpencil dipedalaman. Ketika dalam...