part 2

11.1K 359 3
                                    

7 tahun kemudian,

Aiyura Azzahra menolak troli yang berisi begnya.Sambil menolak,sebelah tangannya memegang tangan si kecil.

"Mummy,I want go to toilet.Please,mummy.." ujar si kecil yang baru berumur tujuh tahun.

"Okay,let's go.."

Aiyura Azzahra membawa si kecil ke toilet.Trolinya diletakkan di tepi kawasan toilet.

Setelah beberapa minit kemudian,mereka berlalu keluar.

Aurora Putri berjalan laju.

"Aurora,wait!" kata Aiyura Azzahra.

Risau dia melihat si kecil yang berjalan laju itu.

Tiba disaat itu,Aurora Putri terjatuh akibat terlanggar seseorang.

Aiyura Azzahra segera mendapatkan si kecil.

"Aurora!I tell you,right?Be careful!" kata Aiyura Azzahra sedikit tegas.

"This is your daughter?" soal seorang jejaka.

"Yes,this is my daughter.." balas Aiyura Azzahra sambil berdiri dan mengangkat Aurora Putri.

"Sorry.Anak saya langgar awak.Ada cedera mana-mana ke?" sambungnya tidak lama kemudian.

Jejaka itu hanya senyum.

"It's okay.Are you malaysian?"

"Erm..yes.Sorry again.Anak saya ni memang nakal sikit.."

"Err..tak pe.I have to go now.Bye,sweetheart.." ucap jejaka itu sambil mencuit pipi Aurora Putri.

***

Aiyura Azzahra sampai di rumah familynya.

"Assalamualaikum.." ucapnya.

"Mummy,this is our house?" soal Aurora Putri.

"No,this is your grandmother's house.."

Ayla Ayuni keluar dari rumah.

"Yura?"

"Mama!!"

Aiyura Azzahra menyalam tangan mama.Kemudian mereka berdua berpelukan.

"Kenapa tak cakap balik sini?"

"Saja.."

"Yuna mana?Erm..siapa ni?" soal Ayla Ayuni sambil meliar mencari kelibat Aiyuna Azzahra kemudian dia memandang pelik ke arah budak perempuan yang berdiri di sebelah anaknya itu.

Aiyura Azzahra diam.

"Jom masuk.."

Mereka bertiga masuk ke dalam rumah.

"Yura?Ya Allah,anak papa.Kenapa tak cakap balik sini?Mana Yuna?" kata Azrif Ayril pula.

"Yuna ada hal kat London.Nanti dia balik lah.."

"Siapa budak ni?" soal Azrif Ayril sambil matanya tertumpu pada si kecil.

"Err..ni Aurora.Anak Yura.."

"Anak?Bila Yura kahwin?Kenapa kami tak tahu?"

Suara Azrif Ayril sedikit meninggi.

"Err..papa.."

"Apa?!Yura jangan nak buat kerja gila ehh?Siapa budak ni?!Ni anak haram ke?!Jawab papa,Aiyura!"

"Tak,papa.."

"Habis?Bila Yura kahwin?Siapa suami Yura?!Papa tak sangka Yura sanggup membelakangi kami.Kami ni tak penting ke dalam hidup Yura?!"

"Abang,dah lah tu.Kita tanya elok-elok.Jangan lah marah macam ni.." kata Ayla Ayuni.

"Baik,sekarang cerita kat papa.Papa nak Yura cakap kat kami semua.."

Aiyura Azzahra pun menceritakan segala-galanya kepada mama dan papanya apa yang berlaku di London.

"Sekarang ni kamu pergi lah rehat.Jap lagi mama sediakan makan tengahari.Kita makan sama-sama.." ujar Ayla Ayuni.

Aiyura Azzahra mengangguk.

"Yura,Aurora ni biar mama jaga dia.Kamu rehat lah.." sambung Ayla Ayuni lagi.

Aiyura Azzahra berlalu naik ke atas.Dia masuk ke biliknya.

Dia memandang sekitar bilik.Tiada apa pun yang berubah.

Tiba disaat itu,matanya terhenti memandang frame gambarnya bersama Aiyuna Azzahra.

"Yuna,mama dengan papa terima Aurora.." katanya sambil memeluk frame gambar itu.

"Mummy,are you crying?" soal Aurora Putri dengan wajah polosnya itu.

"Aurora,erm..no.I'm not crying.Mummy just.."

"Tok ma ask me to call you to eat.."

"Okay,sayang.Erm..let's go.."

Aiyura Azzahra memimpin tangan si kecil.

"Hah..turun pon.." kata Ayla Ayuni.

"Kak Yura?Bila Kak Yura balik?Mana Kak Yuna?Err..siapa budak ni?" soal Ayuha Azzara bertubi-tubi.

"Yuha,kita makan dulu.Nanti Kak Yura cerita kat Yuha ye.." balas Aiyura Azzahra.

Alif Azfan pula hanya memandang mereka berdua.Mereka mula makan tengahari bersama.

Kerana Kasih AIYURA AZZAHRAWhere stories live. Discover now