part 32

7.9K 243 8
                                    

Ayla Ayuni terjatuh disaat mendengar khabar berita anaknya.

"Mama,kenapa ni?Mama okay tak?" soal Aiyuna Azzahra yang nyata terkejut melihat keadaan mamanya.

"Yura.."

Ayla Ayuni sudah menangis.Sungguh dia terkejut mendengar khabar berita itu.

"Kenapa dengan Yura,ma?Dia okay kan?"

Aiyuna Azzahra mula berasa tidak sedap hati.Takut dia jikalau terjadi apa-apa pada kembarnya itu.

"Yura..Yura dah tak de.." kata Ayla Ayuni.

Azrif Ayril yang baru pulang dari pejabat,terkejut mendengar khabar itu.

"Sayang cakap apa tadi?"

Aiyuna Azzahra dan Ayla Ayuni berpaling.Mereka memandang Azrif Ayril dengan tangisan.

"Abang,Yura dah tak de.."

"Allah.."

"Yura dah tinggalkan kita.."

Aiyuna Azzahra memeluk mamanya.Dia juga mengesat air matanya dari tumpah.

"Macam mana boleh jadi macam ni?" soal Azrif Ayril.

"Yura accident.."

***

Tiga hari kemudian,

"Sayang,kenapa buat abang macam ni?Kenapa tinggalkan abang?" rintih Zarriq Irfan.

"Riq,Yura dah tak de.Riq kena redha.." pujuk Puan Zaliya.

Dia juga terkejut dengan berita yang didengarinya.Baru beberapa hari lepas dia bersemuka dengan menantunya dan kemudian dikhabarkan yang menantunya itu meninggal dunia.

"My,she's my wife!I love her so much!Riq..Riq terlalu cintakan Yura.Riq tak boleh hidup tanpa Yura di sisi Riq,my.Riq tak boleh hilang dia.Kenapa dia pergi seawal ini?"

Air matanya lelakinya jatuh.

"Riq,kita ni yang hidup kena teruskan hidup.Yura mesti nak tengok Riq happy.Bukan sedih macam ni.." ujar Encik Iman pula.

"Daddy takkan faham.Yura segalanya bagi Riq.."

"Riq,Riq kena terima takdir yang Yura dah tinggalkan kita.Tak de siapa yang boleh ubah takdir,Riq.." ujar Puan Zaliya.

"Riq takkan percaya yang Yura dah meninggal selagi Riq tak tengok mayat isteri Riq.." nekad Zarriq Irfan.

Dia berlalu naik ke bilik.Dia duduk di atas katil.Dia memerhati
keadaan sekeliling.Dia teringat sesuatu.

Flashback

"Sayang!" sergahnya.

"Ish,abang ni!Terkejut Yura tau.Buatnya Yura ni ada sakit jantung,dah lama dah Yura tinggalkan abang tau.." bebel Aiyura Azzahra.

"Ish,apa cakap macam tu?Okay,abang minta maaf.Abang takkan benarkan sayang tinggalkan abang macam tu je.."

"Sayang,tutup mata kejap.." pinta Zarriq Irfan.

"Tutup mata?Tak nak lah.Nanti buka mata tengok abang tak de.."

"Tak,abang ada je.Tutup lah kejap.Abang ada something nak bagi ni.."

"Something?"

"Ye,tapi tutup mata dulu.."

"Okay.."

Aiyura Azzahra memejamkan matanya.Zarriq Irfan memerhati isterinya.

Pipi isterinya dicium.

"Abang!Abang kata nak bagi something.Ni cium pipi Yura.Apa ni?" kata Aiyura Azzahra sambil matanya masih lagi terpejam rapat.

"Ye,nak bagi lah ni.Tu sampingan.."

Zarriq Irfan ketawa.

"Ishh.."

Zarriq Irfan menyarung gelang yang berwarna silver ke pergelangan tangan isterinya.

Aiyura Azzahra membuka matanya.

"Sayang ni.Abang tak suruh buka mata pon lagi.Degil lah sayang ni.Tak suprise dah.." rungut Zarriq Irfan.

"Gelang?"

"Ye.Happy birthday,sayang.."

Aiyura Azzahra membelek-belek gelang yang berada di pergelangan tangannya.Dia tersenyum.

"Cantik.Thank you,abang.."

"Anything for you,sweetheart.."

"Abang ni sweet lah.Yura terharu sangat.."

"Janji dengan abang.Jaga gelang ni.Jangan sesekali sayang tanggal.Kalau sayang tanggal,siap sayang!"

Zarriq Irfan memberi amaran.Aiyura Azzahra mengangguk faham.

"Ye,Yura janji takkan tanggalkan gelang ni.."

"Abang pegang janji sayang.."

End flashback

Zarriq Irfan tersenyum sendirian.

"Sayang,andai ini takdir kita,abang redha.Abang akan cuba terima tapi abang takkan lupakan sayang sampai bila-bila.I love you so much,Aiyura Azzahra.." ujarnya.





Kerana Kasih AIYURA AZZAHRAWhere stories live. Discover now