"Abang,petang-petang macam ni klau dapat makan buah langsat,sedap jugak kan?" kata Aiyura Azzahra.
Dia mula terbayang-bayang pelbagai jenis buah.
"Nak lah tu?" kata Zarriq Irfan.
Faham sangat dengan kata-kata isterinya.
Aiyura Azzahra tersengih.
"Mana abang nak cari buah tu?Kalau sekarang tengah musim boleh lah.."
"Ala,kat pasar malam ada.Abang pilih je.Boleh lah.."
"Buah tu jugak sayang mengidam.Tak de buah lain ke?"
"Ada!Buah naga.Sedapnya.Kecur air liur Yura.."
Zarriq Irfan terasa menyesal pula menanyakan buah lain kepada isterinya.
Buah naga pulak?
"Erm..tengok lah kalau ada abang beli.Kalau tak de,nak buat macam mana?"
"Abang kena lah cari sampai dapat.."
"Kalau tak dapat jugak?"
Sengaja Zarriq Irfan menduga isterinya.
"Abang ni,sengaja je kan?Tak pe lah kalau abang tak beli or carikan untuk Yura,Yura boleh je sendiri.." kata Aiyura Azzahra seakan merajuk.
"Alahai sayang,tu pon nak merajuk?Okay-okay,abang gurau je.." pujuk Zarriq Irfan.
"Mama,Arash penatlah.." adu Zaril Arash.
Mananya tak penat?Dari tadi lagi sibuk bermain bola.
"Arash ni kacau lah.Mama dengan papa tengah buat sesi pujuk memujuk ni.." kata Zarriq Irfan.
"Jom,sayang.Kita mandi,tukar baju.Tak payah layan papa.."
Aiyura Azzahra memimpin tangan Zaril Arash naik ke tangga.
"Sayang.."
Aiyura Azzahra hanya pura-pura tidak mendengar panggilan suaminya.
***
Irham Ziqrri cuba menidurkan si kecil.Namun,Adam Amsyar tidak makan saman.Matanya masih terbeliak memandang daddynya. Maklumlah tiada pengalaman menjaga bayi.
"Daddy,adik comel kan?" kata Aurora Putri.
"Ha'ah,macam daddy.." balas Irham Ziqrri.
"Tak lah.Adam comel macam Aurora.." bantah Aurora Putri.
Tidur Aiyuna Azzahra terganggu apabila mendengar bunyi suara-suara.
"Mummy!" kata Aurora Putri disaat melihat mummynya sudah bangun dari tidur.
Dia mendekati mummynya namun Irham Ziqrri pantas mengahalang anak gadisnya itu.
"Aurora,tak payah kacau mummy.Mummy tak sihat lagi tu.." kata Irham Ziqrri.
"Ala.."
Aiyuna Azzahra hanya tersenyum melihat wajah hampa anak gadisnya.
"Adam tak tidur lagi?" soalnya tatkala melihat si kecil yang dibaringkan di sebelahnya masih terbuka matanya.
"Sorry,I tak tahu nak tidurkan dia macam mana.."
Aiyuna Azzahra ketawa disaat suaminya berkata begitu.
"It's okay.Biar I yang tidurkan dia.."
Tiba disaat itu,fon Irham Ziqrri berbunyi.
"Kejap eh,I angkat call ni kejap.."
Irham Ziqrri berlalu ke balkoni bilik.Ditekan punat hijau.
"Ada apa call aku ni?" soalnya.
"Erm..Ziq.Tolong aku.." kata Zarriq Irfan di talian.
"Tolong kau?Kau nak aku tolong apa?"
Pelik dia mendengar kata-kata abangnya.
"Yura.."
"Kenapa dengan Yura?Kau boleh tak bagi clear sikit?Aku tak faham lah.."
"Dia mengidam buah langsat.."
Irham Ziqrri ketawa.Aiyuna Azzahra yang mendengar sudah mula curiga.Dengan perempuan ke tu?
"Apa yang susahnya?Pergi lah pasar malam.Berlambak kat situ.Kau ni pon.Ingatkan ada masalah besar tadi.."
"Senang lah kau cakap.Kau tak tahu.Yura tu banyak mengidam tau.Pastu kalau aku salah cakap sikit,mulalah merajuk.." rungut Zarriq Irfan.
"Kau layankan je lah.Biasalah ibu mengandung.."
"Erm..okaylah.Cium kan Adam untuk aku tau.Kirim salam lah pada Yuna.."
"Okay,bro.."
Talian dimatikan.Irham Ziqrri kembali mendekati isterinya.
"Amboi happy semacam je I dengar?Dengan siapa you borak?You jangan macam-macam ehh?" kata Aiyuna Azzahra sambil memberi amaran.
Dia merenung tajam ke arah suaminya.Irham Ziqrri berlagak selamba.Ingin tergelak pun ada melihat wajah serius isterinya itu.
"You ni.I setia pada you je.Tadi tu Riq yang call.Katanya Yura mengidam buah langsat.."
"Buah langsat?Sedap tu.Nak jugak boleh?"
"No!You mana boleh makan buah macam tu.You tu tengah pantang.." halang Irham Ziqrri.
"I gurau jelah.."
"Ohh,ye.Sebelum I lupa.Riq kirim salam.."
"Waalaikumusalam.."
"Kesian abang I.." keluh Irham Ziqrri.
"Kenapa pulak?"
"Ye lah.Kakak ipar kuat mengidam.."
"Suka hati you je cakap kembar I macam tu.."
"Ishh,you ni.I main-main je.Hurm..you nak pape tak?I nak turun bawah ni.."
"Tak pe lah.I nak rehat je.."
"Okay.Aurora klau nak duduk dalam bilik ni,make sure jangan ganggu mummy,okay?" pesan Irham Ziqrri.
"Okay,daddy.." balas Aurora Putri.
YOU ARE READING
Kerana Kasih AIYURA AZZAHRA
Romance#2019 Coverby:@nurshaziera AIYURA AZZAHRA seorang gadis yang matang,berbudi pekerti mulia dan sanggup berkorban apa sahaja demi orang yang disayanginya. Disebabkan satu insiden,dia terpaksa menjaga seorang budak perempuan yang bernama AURORA PUTRI. ...