2

131 12 0
                                    

"dah habis dah story kau? " bls
Fasya setelah Hani menamatkan cerita.

Hani hanya mengangguk sambil memandang seseorang yg berada selang 3 meja mereka.

'oh now i know, maksudnya kau stress  la ni dgn cucu pengetua tu?Yg kau tengah tenung sekarang ni? kan?'       perli Fasya yg sangat tepat.

"aku tak tengok dia okey. aku just fikir idea mcm mana supaya dia bole behave dan tak menyusahkan aku."   bls Hani menafikan perkara sebenar.

'aku tengok dia behave jer, dtg prep,pakai baju elok,bawa buku,tak main pun.Apa kau nak pening? kau terlalu care kat dia ni'        ujar Fasya lalu tergelak kecil.

"Ha.Ha.Ha.Entahlah tapi still kena ready jugak sbb mungkin dia akan bertindak nanti. "     bls Hani dgn penuh yakin.Sambil menaikturunkan keningnya.

'jangan kau CRUSH kat dia dah la'    respon Hani selamba.

"Adoyy?!!"      Fasya mengerang kesakitan dek kerana kepalanya ditunjal oleh Hani.

"punchline kau tak sampai do"

'sakit lah. Aku gurau jer'     bls Fasya geram.

Taguna punya Hani kuat sangat dia tunjal kepala aku. Habis hilang ilmu yang aku baru belajar tadi. Heih dia ni.

Waktu prep tamat.

Okay day one dia tak lah menyusahkan aku. Harap esok-esok pun okay dan takde apa-apa masalah.

"arghhhhhhhhh!"

Kedengaran jeritan suara budak perempuan di Koridor aspuri.

Hani dan Fasya yang sibuk mengemas buku di bilik segera mendapatkan punca suara tersebut.

"eh knp ni menjerit malam-malam?"   tanya Hani terkejut melihat dua org junior nya yg berlari laju dari tandas aspuri

"tadi........tadiiii.... kitorang nmpak kain putih terbanggggg ahhhhhhh!" kata junior tersebut dgn tercungap-cungap.

"HAH?!"   serentak Hani dan Fasya terkejut.

Takkan lah ada hantu kat sini.Aku dah 5 tahun kt aspuri ni tak pernah pun ada dgr isu mcm ni.

"jom. Ikut aku.Korang berdua p masuk bilik sekarang jgn kluar lagi,bagitau yg lain jgn kecoh. Nanti keadaan makin teruk."       ujar Hani sambil menarik tangan Fasya.

"kau nak ke mana ah? aku takut lah.Taknak,taknak!"Fasya menahan diri dari ditarik.

"kita g jumpa warden lah Fasya oii.Kau jgn nak penakut sgt eh.Kau bukan budak-budak lagi."     marah Hani lalu meneruskan perjalanan berjumpa warden.

Budak-budak ke orang besar ke kalau bab hantu ni kena TAKUT lah. Hani ni,ish.

"subhanallah,walhamdulilah,waulahuakbar,subhanallah,walhamdulillah,waulahuakbar"

"ha baru nak igt Allah time2 mcm ni en Sya? "perli Hani

"diam ah. Jntung aku laju dh ni ,aku cuba untk perlahankan degupan ni.Huhhhhh huhhhhhh" Fasya sedikit cemas dan menyapu dadanya.

@Bilik Warden

"Puan Aida,assalamualaikum. Puan Aida."   segera Hani mngetuk pintu dgn sedikit cemas.

"Puan Aida ni pun,time-time mcm ni lak dia busy."    bebel Fasya.

klekkkkk~

"Ha,knp ni Hani?Fasya?saya dgr ada pelajar menjerit tadi.Betul ke?"    tanya Puan Aida sambil menjenguh keluar pintu biliknya.

Hani dan Fasya pantas mengangguk mengiyakan.

"tadi junior saya kata,dia nmpak kain putih terbang,bila saya tanya dia dari mana,dia ckp dri tandas.Jadi saya syak hantu,tpi dh 5tahun sya duduk aspuri ni,takpernah pun dgr isu ni.Jadi Puan ada tau sesuatu tak?"  jelas Hani panjang berjela.

"Siapa junior awak tu? Dia salah nampak kot."

"Tapi Puan, muka dia tadi serius cuak giler.Mcm benda tu betul-betul wujudlah Puan."     ujar Fasya cemas melihat sekeliling aspuri.

"Kalau mcm tu,kumpulkan semua pelajar perempuan."   arah Puan Aida.

@Dataran

"Okay memandangkan semua dah kat sini, saya nak semua beratur ikut bilik masing-masing ye. Then ketua setiap bilik makesure semua ahli cukup. Yang menjerit tadi cuba maju ke depan dan ceritakan kt saya."    arah Puan Aida cukup jelas kepada semua pelajar aspuri.

Tiba-tiba.............

"Apesal budak aspura pun beratur jugak? "  tanya Hani kepada Fasya yang beratur dibelakang nya.

"Puan Aida suruh kot"  balas Fasya acuh tak acuh kerana masih melayan perasaan takutnya.

Setelah semua aspura beratur dengan kemas sama seperti aspuri. Puan Aida memberi arahan yang sama kepada mereka.

"Aspuri ? Semua cukup ke? "

"Cukup Puan."  balas para ketua bilik serentak.

"Aspura pulak? semua cukup tak? "

"Cukupppppp"  balas para ketua bilik aspura.

"Kejap ! Puan bilik kitorang kurang sorang lah." tiba-tiba suara Mael kedengaran dicela-cela para aspura sambil dia berlari ke hadapan di mana Puan Aida berdiri.

"siapa yang takda tu? "   tanya Puan Aida sambil berbisik kepada Mael,bekerut dahi wanita tua itu kami lihat.

"Harriz,Puan. Dia baru masuk tengah hari tadi.Lepas Prep dia kata nak g toilet.Sampai sekarang dia tak ada kat sini"

"hmmm awak ni, mungkin dia kat bilik lah tu. Kot kot la dia tak dengar arahan saya tadi sebab dia kat toilet . Dah cuba awak p bilik lagi tengok2 kot dia tengah tunggu korang kat sana."    Puan Aida hampir menepuk dahi kerana Mael.
Ingatkan budak tu dah hilang dah. Rupanya g tandas.

"alamakkkk. weh"  Hani berpusing menghadap Fasya yang berdiri dibelakang nya dengan muka terkejut.

"apesal? kau jgn cakap kau nampak gak 'benda' tu? "     respon Fasya mengarut lebih-lebih.

"bukan lah ngok. Aku tetiba rasa nak tekucil pulek. " 

"habis ? kau nak aku temankan?"

"emm takyah lah penakut ! bagi pinjam kau punya torch light tu . Nanti kalau Puan Aida tanya pandai-pandai lah tolong jawab eh. "   ujar Hani sambil merampas torch light milik Fasya dan berlalu pergi.

Saja bawa torch light ,kot kot lah lalu kat lorong gelap boleh guna torch light kan. Aku berani sensorang g toilet sebab tak jauh pun dari dataran ni. So ya biar aku g tandas sensorang.

"eh ? Harriz , apa kau buat kat sini ? "
Hani menegur Harriz yang lalu di sebelahnya.

"eh ? BNM ? aku dari toilet lah. Tak nampak ke tu ha toilet lelaki. " balas Harriz sambil menunjukkan toilet lelaki yang bersebelahan dengan toilet perempuan yang merupakan tujuan Hani lalu di sini.

"BNM ? Nama aku Hani Azzahra okey. Kau salah orang ke? AHAHAHAHA. " balas Hani sambil tergelak sebab Harriz salah orang.

"Nope. Aku tak salah orang lah. Kau lah BNM tu. Budak Nerd Materialistik " ujar Harriz sambil tersenyum sinis tatkala melihat senyuman tawa Hani sebentar tadi mati,hilang,terhapus,terpadam dari wajah manisnya.

"Oh. so kau nak ungkit lah ni pasal benda tadi ? Tolonglah benda dah lepas kot .Lagipun macam yang aku dah cakap benda tu PELUANG . Dan tu semua dari aku nak ambil biasiswa tu atau tak. "

"Hek elleh. Kau cakap jer dengan aku kau nak berapa? Biar aku bayar. Asalkan kau tolak tawaran Mak tok tu untuk awasi aku dalam sekolah ni. Sama sama dapat untung mah, kau tak perlu susah payah awasi aku and aku tak perlu nak susahkan kau. Amacam? " Harriz cuba untuk memberi tawaran yang baik kepada Hani .

Gaya dia becakap dengan aku tu serupa pembuli becakap dengan mangsa buli nya. Tapi orang depan aku ni bukan pembuli dia just nakal. Boleh dikatakan yang dia ni penghambur suasana la kot.Aku pun tak tau macam mana nak explain attitude Harriz Idzuan ni.

next ? please vote and comment😘

Dia Juara DiHatikuWhere stories live. Discover now