22

74 9 0
                                    

Keesokannya,

"tulah kau. Sebelum lari tadi patutnya kau buat warm up dululah ngek. Kalau tak takde nya betis kau tu sakit macam tekoyak." bebel Fasya yang kini memapah Hani menuju astaka.

Ya. Betis aku rasa sakit giler. Aku dah kata aku bukan atlet.Mana reti nak warm up sebelum lari , dah lah lari pecut.Terkejut semua urat saraf kaki aku dengan tindakan melulu tu.

"kau duduk sini,aku g beli air jap." pesan Fasya.

Hani hanya mengangguk. Matanya tertumpu kepada peserta yang berada di trak larian. Kategori lelaki junior sedang berlangsung saat ini.

"kan aku dah pesan, kau tak nak dengar."

Hani berpaling ke kanan nya. Dengan jarak yang bole memuatkan 5 orang dikerusi itu kelihatan wajah yang tidak ingin dilihatnya.

Dia hanya menjeling gerangan yang bersuara mengejeknya.

"akak Hani??"

"Haziq?Hazim?korang datang sini lagi?" Hani terlopong dengan kehadiran dua budak kacak ini.

"haah. Bytheway lajunya akak lari tadi" Haziq memuji ikhlas.

Ala dia ni. Dah lah kacak,puji-puji pulak tu. Janganlah malu titeww! Yakss gatai.

"akak cakap akak tak pandai lari habis tu tadi akak menang pun." Hazim memasang riak wajah tidak puas hati.

Ala jangan lah macam tu. Takut titeww!

"akak tadi tolong kawan jer. Dia mintak akak ganti dia.Tak sangka pulak akak menang.Rezeki jer tu. " Hani merendahkan diri yang memang rendah aka pendek.

Hani menjawab sambil menggaru kepalanya yang berlapik tudung bawal berwarna biru.

"tadi akak datang sini kena papah en? kaki akak sakit eh?"

Banyak tanya pulak lah dorang ni. Nasib baik handsome ,layankan aje lah.

"haah,sikit"

"sakit kakilah tu, sebab tak nak dengar nasihat orang. Aku dah suruh warm up dulu tak nak. " Lelaki yang dihujung sana berbunyi.

Mula dah nak bebel orang.

"aku tak reti " balas Hani singkat.

"apesal tak mintak tolong aku?"

"takde masa dah"

"elleh cakap jer lah kau malu dengan aku kan?"

Perasan nya! Nak malu apa dengan dia tu ha?

"nak malu apa? hidung aku ada. Mulut aku ada. Mata aku ada. Haa lengkap lagi muka aku ni. Buat apa nak malu. "

Okay almaklum yer. Yang sakit kaki dia bukan mulut. Jadi kalau setakat nak berdebat memang dia boleh sekarang ni.

Aku menang debat kali ni sebab dia dah terdiam.
Eh jap. Oh, ada minah dua gedik tu kat sebelah dia. Patutlah dia senyap.

Bagus gak lah. Boleh mulut aku rehat.

.

Para pemenang sebentar tadi kini diumukan untuk mengambil pingat di astaka.

"tahniah Hani." Fasya menyapa Hani yang baru tiba dari bersalaman dengan pengetua dengan pingat dikalungkan dilehernya.

"tak sangkalah dapat emas. "Hani membelek-belek pingat itu dengan tangan kanan manakala tangan kirinya setia memegang sijil.

"tahniah akak." Haziq dan Hazim bersuara serantak disebelah kanannya.

Dia Juara DiHatikuWhere stories live. Discover now