26

57 5 0
                                    


"takde ah. Aku nak tahu jugak dia hebat ke tak main? Sebab tengok dari gaya macam hebat tapi.....entahlah. Aku taktau sebab aku tak pernah nampak dia main futsal ni. " balas Hani sambil menguis nasi gorengnya.

"dia pandai main. Hebat jugak. Ala sama jer dengan kitorang." Aiman bersuara tatkala Harriz sudah bernada cemburu.

Hani dan Fasya hanya mengOhkan.

"apesal kau caring sangat pasal dia tu?" Harriz menjongketkan sebelah keningnya.

"takda. Manada caring. Aku ambik berat jer pasal dia......."

Semua mata memandangnya bagai hendak menerkam.

"hahahah!gurau weh,gurau.Takda ah. Aku kan pengawas khas dia jadi aku nak tau jugak perkembangan dia sekarang macam mana." sambung Hani kembali serius.

"yer lettew" Harriz membuat muka tidak percaya dan curiga.

"yela. Betullah.Yang kau tanya-tanya ni kenapa ah? Sebok jer ah! " lenting Hani.

"aku ingat sekolah hantar wakil futsal dengan bola jaring jer, rupanya bola keranjang pun ikut sekali." Fasya membuka cerita baru.

"yeke?"

"eh?"

"aku taktau pun"

Sedemikianlah respon tiga manusia itu.

"haah. Budak bola keranjang pun baru tau dua hari lepas. Kemarin baru nak buat latihan. " tambah Fasya lagi.

"patutlah kemarin kita tak latihan kat gelanggang. Haihlahh dorang ni." riak geram kini terpampang diwajah Hani.

Geram au. Berapa hari ni seronok jer latihan kat gelanggang bola keranjang. Lepasni terpaksa latihan kat dewan tertutup ,panas lah. Dahlah kipas siling dia 3 jer hidup yang lain dah innalillah.

"haah. Pastu en, Alif duk kecoh pasal info ni lambat sampai kat depa.Macam jer dia kapten. Poyo betul." Fasya bercerita niat untuk memberitahu Hani namun 2 jejaka dihadapan mereka juga turut terdengar.

Typical girl. Bergossip.

___

"oii Aryan?! amacam futsal? okay tak?" tanya Hani seusai tiba di kantin untuk PREP.

"alhamdulillah okay gak. Macam biasa ah.Tak lama lagi en hari perlawanan persahabtan tu? teruja aku tau!" Aryan bersuara riang saat ini.

"kau teruja?..... korang dah buat pemilihan ke? kau dapat?" Hani memberikan soalan dek binggung menyelubungi otaknya.

"yang tu aku tak tau. Ala nanti hari perlawanan tu tiba kau tau lah. "balas Aryan berubah dari suara riang tadi.

Hani angguk kecil. Lalu terlihat seorang yang sedang memerhatinya.

Hani yang berjarak dengan dia segera membuat isyarat mulut "kau pehal?"

Dia jugak membalas " muka kau buruk"

Hani menggulingkan bola matanya.

Harriz ni tengah usha sapa eh?kat belakang aku ada dinding jer. Takkan usha aku.Dah terang lagi bersuluh dia kata muka aku buruk. Ah lantaklahhhh!

____

"Okay. Semua wakil sekolah dah ada kat sini eh?" tanya Sir Amir selaku guru bola keranjang.

Hari yang ditunggu-tunggu pun tiba. Hari Perlawanan persahabatan dengan SMK Ayer.

Semua para atlet bola jaring,bola keranjang dan futsal sudah berkumpul dekat bas besar SMTF.

Dia Juara DiHatikuWhere stories live. Discover now