"aku rasa ,pusingan ketiga nanti aku dah boleh mainlah " ujar Hani kepada dua jejaka perasan disebelahnya ketika ini."merepek apa kau ni?" tengking Syakir.
"ntah. Tak padan dengan hidung berdarah." marah Harriz pula.
Apa ni marah marah aku?!
"hidung aku dah okaylah." Hani cuba meyakinkan.
"jangan nak menipulah.tu tisu kau dah nak habis dah sebab cecair tu masih ada." perli Syakir yang sememangnya betul.
"tulah. Mengadalah kau ni Hani. Duduk diam sini dah lah. Baik kau pikir macam mana nak hentikan darah tu." pesan Harriz dengan nada geramnya.
"fineeeeeeee" Hani akur terhadap arahan mereka berdua.
Harriz kini berlalu. Entah hendak ke mana.
Hani memerhati rakan-rakannya yang sedang berlari didalam gelanggang. Kadang terasa dirinya sedang diperhati.
Siapa tengok aku eh?aku ada rasa orang tengok lak. Syerammm weh.
Hani juga memberikan sokongan dengan cara tersendirinya, iaitu memekik semua nama rakan-rakannya.
Habis rosak telinga orang yang berdekatannya.
"Kir, aku harap kau tak pekak eh." Hani sempat menyakat Syakir yang duduk berhampirannya.
Syakir terus menunjukkan earphone dari telinga nya dengan senyuman manisnya.
Oh. Dah buat persediaan rupanya.Kuajo betul.
"Nah. Ambik ni, tisu kau dah habis tu." dia duduk ditempatnya tadi dan menghulurkan sekotak tisu.
Amboi ! Ni perli ke apa? 1 kotak tisu dia kasi.
"thanks." balas Hani acuh tak acuh.
"macam tak ikhlas jer. Kenapa?tak suka ke aku bagi sekotak? rasa terhina ke?" tanyanya seperti detektif.
Hani hanya menggulingkan bola matanya.
"kau ni suka fikir bukan-bukan. Aku bagi sekotak tu sebab yela, kau bukan setakat nak lap darah kau tu. Peluh kau? Ais kat hidung kau tu basah kut. Mestilah nak kena lap."bebel Harriz .
Ohhhhhh .jadi dia perasan lah ni yang aku duk lap peluh, basah kat atas hidung ni guna lengan baju aku.
"yela thanks." ujar Hani ikhlas.
___
Semua mereka kini berada di astaka SMK Ayer untuk penyampaian hadiah dan penghargaan. Terdapat juga semua pelajar SMK Ayer untuk memenuhi ruang astaka.
Hidung Hani sudah agak membaik. Tiada lagi ais batu dipegang pada hidungnya.
Semua rakan bola jaringnya duduk sebaris disebelahnya. Manakala budak keranjang dan futsal duduk dikedudukan sedikit atas dekat dengan Hani dan rakan-rakannya.
Hani dengan duduknya yang terlebih selesa iaitu, kaki kiri dilunjurkan kebawah, manakala kaki kanan dilipat ke atas menyebabkan lutut nya dekat dengan dagunya.
Haa lawakan Hani duduk. Perangai betul.
"lapar pulak" bisiknya sendiri lalu segera mencari cadbury oreo pemberian Harriz tadi.
Haaaa.Nasib ada ni. Bolelah kurangkan sikit rasa lapar aku ni.
"comel sgt kau duduk ni"ejek Fasya.
"biasa je" balas Hani sambil melahap coklatnya.
"Hani?" sapa seseorang dibelakangnya.
"eh Khai??" balas Hani sedikit kaget.
"comotnyer awak makan." ujarnya dengan sedikit tawa.
YOU ARE READING
Dia Juara DiHatiku
RandomKisah Hani Azzahra yang berspek mata tapi sifatnya yang tegas dan tak pernah mahu mengalah. Ramai yang cuba mendekati nya tapi ? Antara ego dan cinta pertama ? yang mana menjadi pilihan nya ?