"adoyyyyy?!"jerit Hani selepas terguling di tangga rumah.Sakitlah badan aku.
Kepala aku?lagi lah berganda2 sakit dia.
Aku nak jerit tapi tak mampu. Sakit sangat ni.
Pandangan Hani hitam.
Dia kini terbaring dilantai selepas tangga terakhir.
"Hani? ya Allahhhhh!" Alang segera mendapatkan Hani yang sudah terkulai layu dilantai ruang tamu.
"Kak Long !!!!" jerit Alang mengejutkan semua orang dalam rumah.
"kenapa ni?" tanya KakLong muncul dari atas.
"telefon doktor!! dahi Hani berdarah ni. "
"dia jatuh tangga ke?" nada terkejut KakLong terpampang.
Alang angguk.
Dan segera dia mendukung badan kecil Hani masuk ke bilik.
.
"adik saya okay tak doktor?" tanya Alang yang setia ditepi katil Hani.
"adik awak demam ni. Bagi dia makan nasi dulu, pastu makan ubat ni. Dahi dia luka,tapi tak teruk. Jadi jangan risaulah. Sekarang ni pastikan perut dia berisi jer baru boleh makan ubat." ujar doktor wanita ini.
"ohhh. pinggang dia tak patah ke doktor?" KakLong bersuara.
"emm saya rasa tak. Tapi nanti kalau dia dah sedar awak tanya dia eh. Kalau ada sakit kat mana-mana ke,cepat-cepat bawak gi hospital." tambahnya lagi.
Alang mengangguk.
"kalau macam tu saya minta diri dulu" pamit doktor itu.
"terimakasih doktor." ujar KakLong lalu menghantar doktor itu ke luar rumah.
.
"macam mana keadaan adik kau?" tanya Babah cemas selepas pulang dari kerja.
"doktor kata dia demam,pastu dahi dia luka sikit." Alang memberi respon.
"macam mana dia boleh jatuh kat tangga?" Babah bernada kesal.
"kitorang taktau Bah. Mungkin dia nak gi dapur kut." Alang tertunduk dengan penuh rasa bersalah.
"macam mana korang jaga Hani ni? patutnya korang perhatikan dia tiap masa. Jangan tinggal dia sensorang dalam bilik ni. Tengoklah tu?dia sampai jatuh tangga pun korang tak dengar." Babah beremosi saat ini.
"sorry Bah.kitorang tak sengaja." Alang cuba membaikkan keadaan.
"dahlah. Alang bebuka kat sini jer lah. Nanti dia terjaga lagi susah." arah Babah.
Alang angguk tanda setuju.
.
Waktu iftar semua duduk di meja makan kecuali Alang dan Hani yang masih tidak sedarkan diri.
"Hanii??
Bangunlah.
Kau tak lapar ke?
KakLong ada masak asam pedas ni,makanan kesukaan kau kan?
bangunlah cepat...."Alang berbicara sendiri walaupun dia tahu Hani tidak mendengarkan itu.
Dahi? Kepala? kenapa korang sakit sangat ni ah? aku nak buka mata pun pedih.
Lemas lah weh. Kebuluq betui aku rasa.
Tangan kanannya cuba untuk memegang kepalanya saat ini ,namun
YOU ARE READING
Dia Juara DiHatiku
عشوائيKisah Hani Azzahra yang berspek mata tapi sifatnya yang tegas dan tak pernah mahu mengalah. Ramai yang cuba mendekati nya tapi ? Antara ego dan cinta pertama ? yang mana menjadi pilihan nya ?