Nienke en Jeroen komen net van de verloskundige af . Ze hebben hun eerste echo gehad. Ze zijn nu thuis en kunnen alleen nog maar naar de echo kijken. "Wat een mooi kindje krijgen wij,zeg!" Zegt Jeroen. "Hahaha. Opschepper." Lacht Nienke. "Wat zei jij daar? He?" Jeroen begint haar te kietelen. "Nee! Stop! Hahaha! Ik geef me over!" Lacht Nienke dan. Jeroen stopt en lacht ook. "Ik ben zo blij. Nien, ik ben zo blij met jou." Zegt Jeroen. Nienke kijkt hem verliefd aan. "Ik ben ook blij met jou, Jeroen." Antwoord Nienke. Jeroen legt zijn hand op haar wang. "Ik...Ik.... vind je zo..." dan gaat de bel. "Ik moet open doen." Nienke staat op en doet de deur open. "Amber." Zegt ze dan lachend. "Ik heb nog meer baby-spullen gevonden van mezelf." Amber loopt meteen naar binnen. "Kom binnen, Amber." Fluistert. Nienke zuchtend en ook Jeroen zucht. "Amber? Het is heel lief dat je bijna al je baby kleding en speelgoed aan onze kleine wil geven, maar Jeroen en ik kunnen gewoon dingen betalen." Zegt Nienke dan. "Dat weet ik." Antwoord Amber. "Amber, we willen niet ondankbaar zijn, maar we willen het niet." Zegt Nienke dan. "Ow, oké. " Antwoord Amber teleurstellend. "We zijn vanmorgen naar de verloskundige geweest." Zegt Nienke om Amber op te vrolijken en laat de echo zien. "Awh, wat een schatje!" Zegt Amber. "Ja, he? Alles was goed. En 25 december ben ik uitgerekend." Antwoord Nienke. "Dan word het een kerstkindje! Wauw. Zo bijzonder." Zegt Amber. Nienke gaat naast Jeroen zitten. "Maar? Hoe zit het eigenlijk tussen jullie?" Vraagt Amber dan. "Euh.... We zijn gewoon vrienden." Zegt Nienke. "Ja." Jeroen kijkt een beetje treurig. Blijkbaar is Nienke dus niet verliefd op hem. "Ja,ja." Zegt Amber ongeloofwaardig. Nienke lacht naar Jeroen. En Jeroen lacht naar haar. "Ik ga weer. Ik moet nog wat dingen uitpakken." Amber pakt haar spullen weer mee en gaat terug naar haar eigen appartement.
Avond:
Iedereen zit in zijn of haar appartement en is of aan het eten of tv aan het kijken of aan het afwassen. Jeroen is aan het afdrogen en Nienke kijkt tv. "Ik ga zo even naar zolder. Even daar een paar spullen neerzetten die overbodig zijn." Zegt Nienke dan. "Is goed." Antwoord Jeroen. Hij zet het laatste bord in de kast en gaat naast Nienke op de bank zitten. Dan besluit Nienke de overbodige spullen naar zolder te brengen. "Ik ben zo terug." Nienke loopt naar de zolder. "Wat is het hier stoffig, zeg." Fluistert Nienke als ze op zolder is. Jeroen kijkt rustig tv, als hij rook onder de deur ziet verschijnen en iemand "BRAND!" hoort roepen. Hij snelt zich naar buiten. Mick telt iedereen en de brandweer is gearriveerd. "NIENKE! NIENKE IS NOG BOVEN OP ZOLDER!" roept Jeroen in paniek. De brandweer hoort het niet en Jeroen rent terug naar binnen. "JEROEN!" roept Amber. Jeroen is binnen en de brand heeft zich verspreid. Jeroen rent naar boven en eenmaal boven gooit hij de zolder deur open. "NIENKE! *hoest* NIENKE!" roept hij dan. Hij loopt verder door en ziet Nienke dan bewusteloos op de grond liggen met een balk die op haar gevallen is. Jeroen tilt vol met adrenaline in zijn lijf de balk van haar af en tilt haar naar buiten. (Ondertussen kun je het nummer:"When You're Gone horen." Van Avril.) Jeroen loopt met Nienke in zijn armen naar buiten en legt haar op de grond. "Nienke?!" Jeroen doet mond op mond beademing. "Nienke?! Laat me niet alleen?" Hij pakt haar vast en begint te huilen. Mick loopt naar hem toe en pakt hem vast zodat de ambulance-medewerkers naar Nienke kunnen kijken. "NIENKE!" huilt Jeroen. "Hey! Ze komt erdoor, oke?" Zegt Mick tegen hem. Jeroen huilt in zijn armen. "Ze is zwanger." Zegt Mick tegen de ambulance-medewerkers. Ze leggen haar op de brancard. "Jij gaat ook mee voor controle." Jeroen gaat ook mee in de ambulance en ze rijden weg. Eenmaal in het ziekenhuis is Jeroen onderzocht en is verder oke. Hij wacht nu in spanning af tot ze klaar zijn met Nienke. Dan komt de dokter met het nieuws dat Nienke het kindje heeft verloren en zelf in slaap word gehouden. "Hey. Beter ga je nu naar huis? Je kunt hier nu niks doen." Zegt de verpleger. "Nee... ik wil bij haar blijven." "Oke." Jeroen doet deur open en ziet Nienke in het ziekenhuisbed liggen met een slang in haar neus en een mondkamp voor zuurstof. Hij loopt naar haar toe en pakt haar hand vast. En dan komt hij pas tot het besef hoeveel hij van haar houd en barst in huilen uit. Hij streelt over haar haar. "Ik hou zoveel van je." Zegt hij dan.
JE LEEST
Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)
FanfictionHet is de ochtend na het feestje op het huis Anubis. alleen, iedereen herinnert zich er niet zoveel meer van. En Jeroen word naakt wakker naast....... NIENKE! Wat is er tijdens het feestje allemaal gebeurd? iedereen zit vol met vragen.