Deel 2:"De reünie #2"

258 3 0
                                    

Jeroen en Nienke zijn op haar oude kamer en gaan met een kleed op de grond zitten. Jeroen schenkt wat whisky in voor hen allebei. "Alsjeblieft."  "Dankjewel." Nienke neemt het glas aan en drinkt het in een teug op. "Wow! Rustig aan, jij! Haha. Ik had dit nooit van jou verwacht." Lacht Jeroen.  "En ik had nooit verwacht dat jij zo lief zou zijn en bezorgd." Zegt Nienke dan. "Een mens veranderd met de jaren, he?" Antwoord Jeroen. "Ik moet eerlijk zeggen, ik mag deze Jeroen wel."  "Ow, en de vorige jeroen niet?" Jeroen geeft haar plagerig een duwtje. Nienke lacht naar hem en hij naar haar.  "Maar? Wat is er precies tussen jou en Fabian gebeurd?" Vraagt Jeroen voorzichtig.  "5 jaar geleden is hij archeoloog geworden. Heel leuk voor hem, maar op een gegeven moment zag hij mij niet eens meer staan! Toen op een dag hebben we daar zo'n erge ruzie over gehad, dat we er allebei voor toen even een punt achter hadden gezet. Maar daarna zijn we elkaar uit het oog verloren. En net, hoorde ik hem met iemand bellen. Hij zei dat hij snel weer terug was, dat hij diegene ook miste en... dat hij ook van diegene hield!" Nienke schenkt haar glas weer vol en drinkt het in een teug weer leeg. "Hij is jou niet waard, Nienke. Jij verdiend een beter iemand." Jeroen legt lief zijn hand op haar been.  "Lief van je." Ze snikt haar tranen weg. Jeroen geeft haar een knuffel. "S..sinds wanneer ben je zo lief tegen mij? Anders gaf je mij nooit een knuffel toen we hier nog met z'n allen woonde." Nienke kijkt verbaasd.  "We waren toen pubers, he? Ik was toen niet echt een lieverdje." Zegt Jeroen. "Dat kun je wel stellen, ja." Lacht Nienke.  "Maar ik... sinds het uit is met Noa ben ik een ander mens geworden. Positiever en liever." Zegt Jeroen. "Liefde veranderd de mens." Nienke zucht. "Ow, sorry." Jeroen legt zijn hand voor zijn mond. "Nee. Niet erg." Zegt Nienke meteen. "Gelukkig." Jeroen zucht. Dan schenken ze elkaars glazen weer in.

Fabian:
Fabian is weer binnen en is opzoek naar Nienke. Maar ze is nergens te zien.  "Hey? Heb jij Nienke gezien?" Vraagt Fabian aan Amber. "Nee. Misschien zit ze op de wc. Of is ze naar huis gegaan." Zegt Amber. "Ow. Oke." Fabian gaat zitten en pakt een toastje. Dan appt hij naar Nienke:"Nienke, waar ben je? Ik wil even ergens over praten. Gr Fabian."  Hij verzend het bericht. Dan krijgt hij een app terug:"Ik ben naar huis. Voelde me niet lekker."  Fabian zucht en neemt een toastje.

Jeroen en Nienke:
"Wat heb je terug geappt?" Vraagt Jeroen. "Dat ik naar huis ben omdat ik me niet lekker voel. Haha!" Zegt Nienke lachend. Jeroen lacht ook. Ze zijn een beetje dronken. "W..w...weet je dat jij eigenlijk best mooie ogen hebt in het donker?" Jeroen tikt op haar neus. "Hihi. Dat weet ik."  Nienke ligt plat van het lachen. Jeroen lacht ook. "Je bent grappig, Jeroen." Zegt Nienke. "Jij...*spreekt met dubbele tong*   jij ook, schoonheid." Antwoord Jeroen. "N...noemde je mij *spreekt ook met dubbele tong*  nou net schoonheid?"  Jeroen knikt. "Dankje. Dat ben ik ook." Lacht Nienke. "En gevoel voor humor heb je ook!" Jeroen kijkt haar bewonderd aan.  "Ik begin een beetje moe te worden." Nienke staat op, Jeroen ook maar dan struikelt Nienke over haar eigen voeten Jeroen probeert haar op te vangen maar ze vallen samen op bed. Jeroen boven op haar. Ze lachen, kijken elkaar aan en zoenen. Ze stoppen en kleden elkaar dan uit en zoenen verder.

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu