Deel 10:"Nienke."

222 5 6
                                    

Jeroen is inslaap gevallen bij Nienke. Als hij wakker word, hoort hij gekreun. Nienke word wakker. "Hey, meisje." Jeroen drukt op de knop om dokters op te roepen. "W..w..waar b..b..ben ik?" Vraagt ze zwak en hees door de rook die ze in haar longen heeft gekregen. "Je bent in het ziekenhuis. Er is gisterenavond brand geweest in het huis anubis." Vertelt Jeroen voorzichtig. "D...d...de b...baby, Jeroen! De baby! *ho
est*" Nienke haalt de mondkap van haar mond, gaat rechtzitten en snakt naar adem. "Nienke, rustig?" Jeroen probeert de mondkap weer bij haar op te zetten maar ze begint te flippen. "Nienke! Rustig!" Zegt Jeroen. Hij word door de dokters naar de gang gebracht en houden zich bezig met Nienke. Dan komen Amber, Mick en Appie op Jeroen afgelopen. "Ze is net wakker geworden." Zegt Jeroen. "Hoe gaat het met haar?" Vraagt Amber. "Ze heeft teveel rook in haar longen gekregen, een gekneusde rib door die balk die op haar gevallen is, een gebroken been," "en..en de baby?" Vraagt Amber. "De baby heeft het niet overleefd." Jeroen begint te huilen. Mick troost hem. "We vinden het zo erg voor jullie allebei." Zegt Amber. "Je mag weer naar Nienke." Zegt de dokter dan tegen Jeroen. Jeroen haalt diep adem en loopt naar binnen. Nienke gaat rechtzitten, omhelst Jeroen en huilt in zijn armen. "Het is er niet meer, Jeroen! H...h...het kindje is er niet meer." "Sjjjjjj. Ik ben bij je." Jeroen wrijft over haar rug. Jeroen laat Nienke weer liggen. Hij houdt haar hand vast. "Kan je je er nog iets herinneren van de brand?" Vraagt Jeroen. Nienke kijkt met enige twijfeling in haar ogen naar Jeroen. "I..ik *hoest* liep de trap op naar zolder. En opeens..... een vlam. Op zolder. De ketel vloog in brand. Ik riep om hulp, maar niemand hoorde mij.." Jeroen schrikt en krijgt een enorm schuldgevoel. "Jeroen? W..w..wat is er?" "H...h...het is mij schuld, Nien! Door mij ben je het kindje verloren!" "Jeroen? Waar heb je het over?" Nienke kijkt hem niets begrijpend aan. "Ik was tv aan het kijken, en ik hoorde wel iemand brand roepen, maar ik wist niet dat jij degene was die dat riep. En ik zag toen dat de rook onder mij deur kwam. Ik ben gewoon naar buiten gerend en toen besefde ik pas dat jij nog op zolder was! Ik heb je toen wel gered, maar als ik nu eerder was....." "Jeroen! STOP! je hebt MIJ nog kunnen redden. Je hoeft je niet schuldig te voelen." Zegt Nienke. "Nien, je bent ons kindje verloren door die balk, als ik nou....." "Jeroen, het is niet door die balk die op mij viel, dat ik het kindje nu verloren ben.... ik....i.. onderweg naar zolder kreeg ik vreselijke kramp in mijn buik. En eenmaal boven begon ik te bloeden. Ik heb een miskraam gehad, Jeroen. Het kindje heeft niks geleden van de brand en de balk." Vertelt Nienke dan. Jeroen schrikt hier van. Ze pakt zijn hand stevig vast. "Jeroen, je bent echt een schat van een man. Wist je dat?" Nienke kijkt hem lief aan. "W...we hebben even samen een kindje gehad." Zegt Jeroen. "Ik vind dat ook bijzonder." Antwoord Nienke. "Nien...i..ik.." "het bezoek uur is voorbij, Jeroen. Ze moet rusten." Zegt de zuster. "Ik kom morgen terug." Jeroen laat haar hand los en gaat. Het huis Anubis was op het nippertje nog gered, alleen de zolder moest opnieuw gerestoreerd worden. Jeroen komt Het Huis Anubis binnen en word meteen opgevangen door de rest.  "Hey. Hoe is het nu met Nienke?" Vragen ze dan. "Ze is wakker, maar nog erg zwak. Maar... euhm... de brand is op zolder. En Nienke was op dat moment op zolder om spullen daar neer te zetten. En op zolder kreeg ze buikkrampen en heeft een miskraam gekregen. Maar als ik eerder had geweten dat die brand....."  "hey! Je hoeft je zelf niks te verwijten! Jij kan er niks aandoen!" Mick troost hem.  "Ik ga nog wat slapen." Jeroen loopt als een zombie naar boven. Noa kijkt bezorgd.  "Ik had nooit verwacht dat hij zoveel om Nienke gaf." Zegt Amber.  "Ik dacht dat dronken vrij-partijtje niet zo serieus was, maar ik denk dat hij het echt serieus meent met Nienke." Antwoord Appie.  "Hij is verliefd, jongens." Zegt Noa en ze kijkt Automatisch naar Fabian.  "Je hebt gelijk, Noa. Hij is verliefd op Nienke." Bevestigst Fabian nog eens.  Iedereen staat perplex. Ze hadden nooit verwacht dat Jeroen verliefd zou worden op Nienke. Jeroen loopt boven op de gang en krijgt een visioen . Hij hoort Nienke weer schreeuwen en ziet dat hij haar probeert te redden. Jeroen huilt en rent naar zijn appartement. 

'S avonds:
Jeroen is weer op bezoek bij Nienke. "Weet je al wanneer je naar huis mag?" Vraagt hij. "Morgen.  Maar ik moet veel rusten."  Zegt Nienke.  "Ik zal je verzorgen." Antwoord Jeroen . "Lief van je." Zegt Nienke. Ze houden elkaars handen vast en kijken elkaar een tijdje aan. Dan komt Amber binnen.  "Hey!" Zegt Amber , ze geeft Nienke een dikke knuffel. Jeroen baalt , want hij wil alleen zijn met Nienke. "Ik ga naar huis. Ik komen morgen wel ophalen."Jeroen geeft Nienke een knuffel en gaat.  "Wat is er met hem?" Vraagt Nienke. Amber kijkt naar haar en zucht. "Ik denk dat ik dat wel weet."  Zegt ze dan.  "Nien, hij is smoorverliefd op je." Vertelt Amber. Nienke is sprakeloos.  "Ik was ook sprakeloos." Zegt Amber.  "Wow. D..dat zag ik niet aankomen." Antwoord Nienke. "Ik ook TOTAAL niet! Kom op? Hij is zo'n gevoelloze vent!  Helemaal niks voor jou!"  Lacht Amber. "Hij is veranderd,  Amber! Beter hou je je commentaar voor je!" Roept Nienke boos.  Amber kijkt haar geschrokken aan. "Wat?! Sinds wanneer neem jij het op voor die gozer? Wacht? Ben jij ook verliefd op hem?! NIENKE?!" Nienke zwijgt.

De volgende ochtend:
Nienke is net opgehaald door Jeroen en word nu door hem in bed gelegt.  "Wil je wat sap?" Vraagt hij lief. Nienke kijkt hem lachend aan.  "Wat?" Vraagt Jeroen ook lachend. "Je bent zo lief voor me. *hoest* " 
Nienke pakt zijn hand vast. "Nienke, ik voel me ontzettend schuldig. Als ik meteen wist dat die brand op zolder was begonnen, en ik jou had horen schreeuwen, had ik je eerder gered." Zegt Jeroen. "Maar waarom voel je je daar dan zo schuldig over?" Vraagt Nienke. Jeroen kijkt haar serieus aan en word met het minuut verliefder op haar. Dan bedenkt hij zich geen moment (ondertussen kun je het nummer:"Nothing Really Matters." Luisteren van M.R Probz)
En zoent haar dan. Nienke kijkt hem dan aan en zoent terug. Deze keer met echte gevoelens. Nienke laat zich op bed vallen en Jeroen gaat boven op haar liggen en ze zoenen door. Nienke en Jeroen kijken elkaar glimlachend aan en zoenen elkaar weer. Even later zit Jeroen naast haar op het bed en heeft zijn arm om haar heen. Nienke legt haar hoofd op zijn borst. "Is..is dit echt?" Vraagt Nienke en kijkt hem aan. "Ik hoop het." Zegt hij dan. "Ik ben echt zo verliefd op je, Jeroen." Antwoord Nienke. "Ik ook op jou. Ik denk constant aan je." Ze kijken elkaar verliefd aan en ze geven elkaar een lange zoen.

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu