Deel 6:"Gevoelens?"

224 3 0
                                    

Het is een paar weken later. Jeroen heeft al een aantal keer met Nienke afgesproken. En ze hebben goed contact. En ook heel leuk contact. Maar? Jeroen voelt zich al een paar weken raar. Geen honger en hij denkt alleen maar aan Nienke. Hij verlangt zelfs naar haar! Zou hij....zou hij verliefd op haar zijn? Jeroen is aan het werk in zijn handelswinkel als Appie binnenkomt.  "Hey! Wat leuk dat jij eens komt kijken in mijn handelswinkel!"  "Is deze toko van jou?" Vraagt Appie. "Ja! Mijn eigen handelswinkel." Jeroen kijkt trots om zich heen. Appie merkt iets aan hem. "Jeroen? Ik heb een vraag." Zegt hij dan. "Wat dan?" Jeroen kijkt nog steeds om zich heen. "Is er iets gebeurd tussen jou en Nienke tijdens de reünie?" Vraagt Appie. Jeroen slikt.  "hoe bedoel je?"  "Nou, die nacht waren jullie heel toevallig met zijn tweeën weg. En 's morgens kwamen jullie allebei van boven." Zegt Appie. "We waren toevallig samen boven beland." Liegt Jeroen.  "Jeroen?! Dit geloof je zelf toch niet?!" Roept Appie lachend van ongeloof. Jeroen word rood en kijkt naar beneden. "Oke, oke! Er is die nacht wel iets gebeurd tussen mij en Nienke. Maar we zaten allebei in de put, de relatie tussen mij en Noa was uit , en die van Fabian en haar. En dan doe je van de drank weleens domme dingen. Zoals....."  vertelt Jeroen dan.  "Wat?! Haha! Hilarisch!" Lacht Appie.  "Eerder dom, zul je bedoelen." Jeroen zucht. Appie's lach verdwijnt snel. "Fuck! Je bent verliefd op d'r!" Roept Appie dan. Jeroen kijkt hem aan en knikt. "Ik denk het wel, ja. We hebben na de reünie nog veel afgesproken. En veel gepraat met elkaar. We hebben elkaar beter leren kennen." Zegt Jeroen.  Appie is stomverbaasd. Jeroen is verliefd op Nienke?  "Maar? Ben je serieus verliefd op haar, of is het meer uit medelijden en troost?" Vraagt Appie. "Ik ben serieus verliefd op haar, Appie." Zegt Jeroen serieus.  "Wauw!"  "Maar vertel dit alsjeblieft niet tegen de rest? Nienke en ik weten zelf nog niet eens wat er die nacht werkelijk is gebeurd." Jeroen kijkt hem smekend aan. "Ik hou me mond." Appie geeft hem een knuffel.

Nienke:
Nienke is vrij en heeft afgesproken met Amber. "Am? Wat kom je doen? Je bent ook zo opgewonden." Merkt Nienke. "Nien? Ga zitten, ik heb echt een top plan!" Amber had vroeger al eens van die wilde plannen die soms tot niks uitliepen maar soms ook wel tot verbazing van Nienke zelf. "Wat is deze keer jou top plan?" Vraagt ze dan ook lachend.  "Ik zag op internet dat Victor het Huis Anubis te koop heeft staan. En toen dacht ik; wat nou als wij,de oude Anubis-bewoners samen het huis kopen?" Vertelt Amber haar TOP plan. Nienke kijkt haar met open mond aan. "WAT?! maar? Heb je dit al met de andere besproken?" Vraagt Nienke. "Jij bent de eerste." Amber lacht nog steeds. "Am? Misschien is het handig als we allemaal bij elkaar komen en dit bespreken. Hoe zag je het überhaupt voor je dan?" Vraagt Nienke. "Nou, we kunnen er toch een apartenmenten-complex van maken? Volgens mij mogen we wel verbouwen. Als we er nou een expert naar laten kijken? En het geld komen we samen wel uit." Zegt Amber. "Am? Stiekem zie ik er toch wel iets in." Antwoord Nienke. Amber maakt blij een sprongetje. Nienke krijgt een appje:"Appie weet het... van ons.... je weet wel. Maar hij heeft beloofd het aan niemand door te vertellen. Sorry, maar Appie is mijn beste maat, en die merkt alles. X Jeroen."  Nienke glimlacht en appt terug dat ze het niet erg vind en het begrijpt. "Van wie is dat berichtje?" Vraagt Amber nieuwsgierig. "Ow, iemand." Nienke word rood. "Wie is die iemand?"  "Amber! Beter maak je met iedereen een afspraak voor jou TOP plan!" Zegt Nienke. Amber lacht en stuurt naar iedereen een groepsappje:"Kom morgen allemaal naar Het Huis Anubis om 3 uur. Ik moet iets met jullie bespreken. X Amber."  "Zo! Verstuurd." Zegt ze dan. "Goedzo."  "Ik ben benieuwd." Amber kijkt Nienke hoopvol aan. 

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu