Deel 28:"Fabian en Nienke."

159 4 3
                                    

Fabian en Nienke spreken al 6 weken lang met elkaar af. En Nienke heeft vlinders in haar buik als ze constant aan Fabian denkt. Ook Fabian denkt constant aan haar. Nienke is bezig met stofzuigen, als haar mobiel afgaat. Ze zet de stofzuiger uit en neemt op. "Hey. Waarom bel je?"  "Zullen we vanavond naar de film gaan?" Vraagt Fabian. "Is goed. Lijkt me leuk. Ik zie straks." Nienke hangt op en gaat lachend door met stofzuigen.  "Sinds wanneer sta jij te lachen met het stofzuigen?" Nienke schrikt van Jeroen die opeens in de woonkamer staat. "Jezus! Je laat me schrikken, zeg!" Zegt Nienke dan. "Ow, sorry. Maar? Waarom glunder je zo?" Vraagt Jeroen. "Ow, gewoon. Ik ben gewoon heel gelukkig, met jou, en met Sophie." Nienke legt haar handen op zijn nek. Jeroen pakt haar bij de heupen vast. "Ik ook met jullie." Antwoord Jeroen. Jeroen zoent haar.  "Zullen wij er vanavond eens een leuke avond van maken? Dan laten we Mick op Sophie passen." Stelt Jeroen opeens voor. "Ow...euhm, ik heb vanavond met een vriendin afgesproken." Liegt Nienke. "Ow. Da's niet erg. Vriendinnen zijn ook belangrijk." Jeroen lijkt teleurgesteld. "Je vind het toch niet erg?" Nienke ziet dat hij teleurgesteld kijkt.  "Nee, schat. Je moet ook tijd maken voor je vriendinnen." Antwoord Jeroen.  "Dankje." Nienke geeft hem een kus.

Avond:
Nienke is zich aan het klaarmaken om weg te gaan. Ze doet haar make-up en oorbellen in. "Ga jij zo?" Vraagt Jeroen. Hij ziet dat Nienke een mooie witte kanten jurk aan heeft met mooie hakjes eronder en haar haar zit los.  "Ja. Mag dat niet? Ik zal heus niet terug flirten, hoor." Grapt Nienke ze weet meteen waar Jeroen op doelt. "Schat, je ziet fantastisch uit." Jeroen zoent haar. "Vanavond ben jij de enigste die mij mag uitpakken, oke?" Zegt Nienke verleidelijk. "Ik doe niets liever." Antwoord Jeroen verleidelijk. Nienke loopt naar hem toe en zoent hem. "Ik ben niet al te laat thuis. Love you." Nienke loopt de deur uit. Ze loopt naar buiten en ziet Fabian naast zijn auto staan. "Jij dacht toch niet dat ik jou op de fiets ging halen, he? Met je mooie jurk."  Nienke kijkt verrast naar de auto en Fabian laat haar instappen. Ook hij stapt in en ze rijden naar de bioscoop. Eenmaal in de bioscoop gaan ze naar een romantische film. "Wil je popcorn?" Vraagt Fabian.  "Ja." Antwoord Nienke. "Zoet!" Zeggen ze dan in koor en lachen. Dan lopen ze de zaal binnen. 1 uur later is de film afgelopen en lopen Nienke en Fabian naar de auto. Nienke rilt van de kou. Fabian ziet dat en legt zijn jas over haar heen.  "Dankje." Zegt Nienke. Hun gezichten komen dichterbij elkaar. Ze kijken elkaar aan. Fabian legt zijn hand op haar wang en kijken elkaar diep in de ogen. (ondertussen kun je het nummer:"You are the reason." Luisteren van Calum scott.)  Dan zoent Fabian haar passioneel. Nienke legt haar hand op zijn wang en zoent hem dan terug. Van een passionele zoen word het een intense tongzoen. Dan laten hun lippen elkaar zachtjes los, en ze leggen hun voorhoofden tegen elkaar. Ze hijgen zachtjes. En dan zoenen ze elkaar weer. Even later zijn ze bij Fabian thuis en kleden ze elkaar zoenend uit. Nienke valt op zijn bed en Fabian gaat boven op haar liggen en streelt met zijn hand over haar lichaam en ze zoenen en vrijen met elkaar.  "Ik wil je nooit meer kwijt, schat." Fluistert hij even later als ze naakt naast elkaar liggen. Hij streelt over haar wang. "Ik jou ook niet, Fabian."  Fabian heeft Nienke even later naar huis gebracht. Ze sluipt de slaapkamer  binnen en gaat zachtjes op bed zitten en doet haar schoenen uit. En haar kleren uit. Dan kruipt ze onder de dekens. Dan voelt ze Jeroen tegen zich aan liggen. Dan krijgt ze een schuldgevoel. Ze heeft met Fabian gezoend! Is ze nu weer verliefd op Fabian? Piekerend valt ze inslaap.

De volgende ochtend:
Jeroen is al vroeg wakker door het gehuil van Sophie. Hij heeft Sophie al verschoond en geeft haar nu de fles aan het ontbijttafel. Dan komt Nienke slaperig de keuken ingelopen. "Hey, mokkeltje. Was jij al wakker? Was jij al wakker? Ja!" Praat Nienke met een hoge stem tegen Sophie. Jeroen kijkt onderzoekend naar Nienke. "Is het laat geworden, gisteren?"  "Een beetje. Ik heb nog wat bij haar gedronken." Nienke gaat aan tafel zitten. "Nien? Je bent toch weer niet aan de drugs, he?"  "Wat?! Nee!" Zegt Nienke verontwaardigt. "Waarom kom je dan om half 2 's nachts thuis?" Vraagt Jeroen verbaasd.  "Omdat het, voordat ik het wist, zo laat werd bij haar! Jezus! Ben je mij aan het controleren, ofzo?!" Antwoord Nienke geïrriteerd.  "Nienke! Wij hebben een dochter om op te voeden! Samen!" Roept Jeroen boos. "Alsof ik dat niet weet, Jeroen!" Nienke wrijft over haar gezicht. "Je was bij Fabian, he?"  Nienke kijkt hem betrapt aan.  "Nee. Ik ga me omkleden." Nienke loopt naar de slaapkamer. Jeroen zucht en legt Sophie in de box. Hij loopt de slaapkamer in. "Nienke? Was jij bij Fabian, ja of nee?"  Nienke geeft geen antwoord. "Nien?" Jeroen klinkt verdrietig. "Schat, nee. Ik hou van jou. Dat weet je toch?" Nienke geeft hem een zoen. "Gelukkig." Zegt Jeroen dan opgelucht. "Ik was gisterenavond gewoon bij een vriendin, en het was super gezellig." Antwoord Nienke.  "Ik geloof je." Jeroen zoent haar terug.  "Ik moet vandaag werken. En ik weet niet hoelaat ik terug ben." Zegt Jeroen. "Hey. Ik vermaak me wel met onze dochter. Ik heb met Amber afgesproken."  Antwoord Nienke. "Gezellig. Ik hou van je."  "Ik van jou, schatje." Jeroen pakt zijn tas en vertrekt naar zijn werk.

Nienke is even later op bezoek bij Amber. Amber heeft Sophie op schoot. Sophie pakt Ambers haar vast. "Wat ben je toch een schatje. Net je vader." Zegt Amber. Nienke zucht. "Hey? Gaat het wel?"  "Ja, hoor. Maar hoe gaat het tussen jou en Ap?" Veranderd Nienke snel van onderwerp. "Heel goed! We zijn zo verliefd, Nien!" Zegt Amber gelukkig. "Ik ben blij voor jullie." Antwoord Nienke. Ze is wat afwezig. "Nien? Je weet dat je mij alles kan zeggen, he?"  Amber kijkt haar oprecht aan. "Weet ik."  Amber geeft Sophie wat van een boterham. "En..hap! En hap!" Zegt ze tegen Sophie. "Ik heb met Fabian gezoend." Antwoord Nienke dan. Amber kijkt haar geschokt aan. "Wat? Maar? H...hoe?" Kan ze alleen nog maar uitbrengen. "We zijn gisteren naar de bioscoop geweest. En het voelde weer als van ouds. En we hebben niet alleen gezoend... ow , Amber! Wat moet ik nou?!" Nienke legt haar hoofd in haar handen. "Hou je van Fabian?" Vraagt Amber. Nienke knikt.  "Hou je nog van Jeroen?"  "Am! Ik ben in de war!" Antwoord Nienke. "Je bent echt weer verliefd op Fabian, he?"  Nienke knikt.  "Meis, ik kan alleen maar zeggen, zoek uit met wie jij echt het gelukkigst voelt. Maar met Jeroen heb je wel een gezin." Antwoord Amber. Nienke kijkt haar aan.  Amber geeft haar een knuffel.  "Je bent een goeie vriendin." Zegt Nienke. "Weet ik. En als vriendin zeg ik, wees eerlijk tegen Jeroen. Echt waar." Antwoord Amber. "Het kan toch al niet erger worden." Zegt Nienke. Dan krijgt ze een appje van Fabian:"Ik vond het gezellig, ik denk aan je.x Faab."  Nienke glimlacht. "Fabian?" Raadt Amber dan. "Ja." Zegt Nienke. "Ik ben stiekem wel blij dat jij en Fabian hebben gezoend. Jullie horen gewoon bij elkaar." Antwoord Amber. "En dat vind ik van jou en Appie." Zegt Nienke. Dan lachen ze. Nienke is opgelucht dat ze het aan Amber kwijt kon.

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu