Deel 17:"Valentijnsdag."

204 5 0
                                    

1 maand later: het is vandaag 14 Februari. De dag van de liefde: VALENTIJNSDAG! Nienke is nog aan het werk, maar wat ze niet weet, is dat Jeroen naar haar werk heeft gebeld en hen zijn plan heeft vertelt. "Nienke? Ik heb een kaartje voor je." Zegt een van haar collega's. Nienke neemt het kaartje aan en leest:"Lieve schat, loop naar buiten en daar krijg je je volgende aanwijzing. X jeroen."  Nienke krijgt haar jas en tas en loopt naar buiten. Daar hangt haar volgende aanwijzing aan een lantaarnpaal. Ze haalt het kaartje eraf, en leest:"Loop naar de parkeerplaats."  Nienke lacht en loopt naar de parkeerplaats. Daar staat dan een grote witte Limousine. "Bent u mevrouw Martens?" Vraagt de chauffeur. Nienke knikt terwijl ze vol verbijstering naar de Limousine kijkt. Hij geeft haar een ipad en laat haar instappen. Dan start ze het filmpje:"Lieve schat, zoals je ziet! Ik ben een beetje stout geweest, ik ben al op onze vakantie-bestemming. Maar het is omdat ik hier ook alles al aan het regelen ben voor jou. Omdat jij mij laat zijn wie ik echt ben. En daar wil ik je voor bedanken. Als het goed is, zit je nu in die mooie Limousine die ik voor je geregeld heb. Maar op schiphol heb ik ook iets geregeld. Maar dat zie je vanzelf wel. Ik zie je vanavond. Love you." Nienke lacht door haar tranen heen. Dan zijn ze op schiphol, haalt de chauffeur haar koffers uit de Limousine en begeleid haar naar een privé-vliegtuig van zijn vader.  "Dit is mevrouw Martens. Fijne reis, Mevrouw." De chauffeur levert haar af aan de piloot van het privé-vliegtuig en ze stapt in. Dan krijgt ze een kaartje:"Als je dadelijk op IBIZA bent aangekomen, word je meteen afgezet op het strandje, waar ik met smacht op je zit te wachten. Xxx Jeroen."  Nienke leest het woord IBIZA en slaakt een klein gilletje. Als ze op het strand zijn geland, begeleid de piloot haar naar het strand. Als ze op het strand staat, klinkt er muziek van Adele. "Someone Like You."   En hoort ze de stem van Jeroen:"Jij kwam in mij leven. Jij betoverde mij die avond. Ookal waren we opdat moment niet ons zelf. Je maakte toch iets in mij los. Pas ik weer nuchter was, besefte ik hoe speciaal jij eigenlijk bent. Nienke, er zijn geen woorden voor, hoe gek ik wel niet op je ben. En hoe gelukkig jij mij wel niet maakt. Nienke, jij maakt mij tot wie ik ben. Door jou ben ik echt geworden wie ik echt wil zijn. Door jou ben ik eindelijk mezelf."  Jeroen pakt haar hand vast, knielt voor haar neer:"wil je met mij trouwen?"  Nienke knikt door haar tranen heen. "JAAAAAA!! DUIZEND MAAL JA!" Jeroen tilt haar op en ze zoenen. Jeroen schuift de ring om haar vinger en Nienke zoent hem nog eens. (Ondertussen kun je het nummer:"I Know What Love Is." Luisteren van Foreigner.) Daarna lopen ze hand in hand over het strand. De zon gaat langzaam onder. Jeroen gaat tegenover haar staan en ze zoenen bij zonsondergang. "Ik ben zo gelukkig." Zegt Jeroen.  "Ik ook. Zullen we even op dat kleedje gaan zitten?" Vraagt Nienke dan. Jeroen en Nienke lopen naar het kleedje en gaan erop zitten. "Jeroen, ik heb ook een valentijnscadeau voor je. Het is wel een kleintje, maar..maak maar open." Nienke geeft hem een tasje. Jeroen opent het tasje en haalt er slabbertje uit en een zwangerschapstest.  "Nee? Meen je dit?" Nienke knikt. Jeroen slaat zijn handen voor zijn ogen en begint van geluk te huilen. "Meen je dit echt?" Vraagt hij dan nog eens.  "Ja, schatje. Ik ben opnieuw zwanger." Bevestigt Nienke nog eens. Jeroen omhelst haar. "Schatje toch!" Lacht Nienke. Jeroen kijkt haar aan en zoent haar. "Nu ben ik pas echt gelukkig!" Antwoord Jeroen. "IK WORD PAPA!"  Nienke lacht en huilt te gelijk.

In de Avond:
Nienke en Jeroen liggen in hun eigen zwembad die op hun terras van hun hotelkamer ligt. Nienke ligt tegen hem aan en Jeroen heeft zijn handen op haar buik gelegt. "Wanneer heb je de zwangerschapstest gedaan?" Vraagt Jeroen. "Vanmorgen." Zegt Nienke. "Hoeveel weken ben je?"  "8 weken. Maar ik wil het nog even geheim houden voor de rest, oke? Dadelijk gaat het weer...."  "schat, het gaat deze keer niet mis. Dit kleintje is een blijvertje. Blijf positief, schat?"  Nienke knikt.  "Maar we zullen het nog even stil houden tot na de eerste echo." Zegt Jeroen. "Fijn." Nienke draait zich om en geeft hem een zoen. "Ik hou van je." Zegt ze dan. Jeroen streelt over haar haar en wang. "Ik ook van jou, lief engeltje van mij." Dan zoenen ze elkaar passioneel.

"Ow! Wat ben ik jaloers op Nienke!" Amber baalt ervan dat zij niet op Ibiza is met haar, nouja, ze heeft niet eens een Valentijn meer. 1 maand geleden zijn Mick en Amber uit elkaar gegaan. Opeens krijgt ze een pakketje voor haar neus voorgeschotelt.  "Dat wil nog niet zeggen dat ik jou geen cadeau's meer kan geven op Valentijn!"  "Awh, Mick!" Amber gaat met haar kniëen op de bank zitten en knuffelt Mick plat.  "Hoe zit dat nu tussen jullie? Want ik snap het niet meer!" Patricia kijkt de twee verward aan.  "We zijn gewoon vrienden. Die mogen elkaar ook gewoon cadeau's geven,hoor." Zegt Amber verontwaardigt. Ze pakt haar pakje uit. "Wauw! Mick!" Amber houd een mooie ketting vast vol met kleine diamantjes. Zelfs Patricia is ervan onder de indruk. "Geef mij ook zo'n goeie vriend!" Zegt Patricia dan. Mick doet de ketting bij haar om. "Mick, echt...zo lief, dit!"  Amber is sprakeloos. "Je verdiend het." Zegt Mick. "Awh.waarom?"  "Omdat jij jij bent. Dat bewonder ik aan jou."  Amber weet deze keer echt niks te zeggen en is stil. "Amber? Zo heb ik jou nog nooit meegemaakt." Patricia kijkt haar verbijsterd aan. "Soms gaat het niet alleen om het cadeau om er mee te pronken, maar om het idee ,de waarde en de gedachte die erachter schuilt." Zegt Amber wijs. Ze loopt met Mick naar haar appertement.

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu