Deel 13:"Verhuizen."

180 3 3
                                    

4 maanden later:
Jeroen word wakker en kijkt glimlachend naar Nienke. Hij kan het nog steeds niet bevatten dat ZIJ nu gewoon een relatie hebben. Nienke word ook wakker. "Hey, knapperd." Nienke legt haar hand op zijn arm en rekt zich met haar andere arm uit. "Hey, sexy!" Jeroen geeft haar een zoen. Opdat moment word er op de deur geklopt. "Binnen?" Zegt Jeroen. De deur gaat open.  "Komen jullie zo naar beneden? Fabian heeft een mededeling wat ons allemaal aangaat. Vooral jou, Nienke." Mick kijkt haar aan. Nienke en Jeroen kijken elkaar verbaasd. "We komen."  Mick sluit de deur. Jeroen staat op, maar Nienke blijft verbijsterd in bed.  "Schat? Weet jij waar hij ons allemaal over wil spreken?" Vraagt ze dan. "Nee. Maar als we nu naar beneden gaan, komen we dat te weten." Nienke staat op en loopt met Jeroen naar beneden. Als iedereen in de gezamelijke ruimte is, gaat Fabian staan. "Ik heb een besluit genomen. Ik ga verhuizen. Vanmiddag nog."  Iedereen kijkt automatisch naar Nienke die
verbouwereerd naar hem kijkt. Dan loopt ze gezamelijke ruimte uit. Iedereen kijkt naar Fabian. "Verhuis je vanwege haar?" Vraagt Patricia. Fabian buigt zijn hoofd naar beneden. "Ja dus!" Patricia verlaat ook de gezamelijke ruimte en gaat op zoek naar Nienke. Ze vind Nienke in de tuin.  "Gaat het?" Vraagt Patricia.  "Verhuist hij nou omdat ik een relatie heb met Jeroen?!"  "Zo kwam het wel over, meid." Patricia slaat haar arm om haar heen.  "Nien? Ik wil even eerlijk tegen jou zijn. Ik..ik had nooit van jou verwacht dat jij gevoelens voor Jeroen zou hebben. Ik had dit ook helemaal niet zien aankomen! Jij en Jeroen!"  "Ik ook niet, eerlijk gezegt." Zegt Nienke. "Ben je wel gelukkig met Jeroen?" Vraagt Patricia.  "Patries, hij doet iets met me. Ik kan het niet verwoorden. Maar wat hij mij geeft, heeft Fabian mij nog nooit gegeven."   "Liefde, bedoel je?"  Nienke knikt.   "En dat heeft Fabian jou niet gegeven?"  "Jawel, maar.. Fabian en ik zijn uit elkaar gegroeid." Antwoord Nienke.  "Ik ben blij voor jou en Jeroen." Zegt Patricia. Ze omhelzen elkaar.

Die middag:
Jeroen is werken. Nienke is aan het schoonmaken. Ze moet even haar gedachten verzetten. Vanmorgen is niet echt goed begonnen voor d'r. Haar beste maatje gaat verhuizen. Waarom? Wil hij afstand van haar nemen?  Ze zit vol met vragen, maar wil ze daar wel de antwoorden van weten? Dan klopt Fabian op de deur die open staat.  "Hey. Ik zag dat je deur open stond." Zegt Fabian.  "Ja, dan kan het even door luchten." Nienke dweilt de vloer.  Fabian loopt naar haar toe. "Nien? Kan ik even met je praten?"  "Wat hebben wij nog tegen elkaar te zeggen?" Reageert Nienke bot. "Ik jou nog wel iets. Daar heb ik vannacht ook over nagedacht." Zegt Fabian.  "Waarover?" Vraagt Nienke. "Onze vriendschap."  Fabian kijkt haar serieus aan.  "Hoezo onze vriendschap?" Vraagt Nienke paniekerig. Fabian blijft angstig stil.  "Fabian?!"  "Nienke, ik heb echt eens over ons nagedacht. Ik heb enorm veel spijt dat ik meer aandacht aan mijn werk en opleiding besteedde dan aan onze relatie. Maar niet alleen onze relatie ging eraan onderdoor, ook onze vriendschap. We zijn uit elkaar gegroeid."   "Weet ik. Wat heeft dat met onze vriendschap te maken?" Nienke staat versteld. "Ook onze vriendschap is verwaterd, Nienke. Ik... we kunnen beter geen contact meer met elkaar hebben. En het is beter dat we elkaar nooit meer zien." Fabians ogen zijn vochtig. "Fabian, dat meen je toch niet echt?" Vraagt Nienke.  "Ik meen het wel, Nienke. Ik wilde deze beslissing ook niet maken, maar het is beter zo." Fabian loopt gehaast weg. "Faab! Fabian!" Nienke gooit haar emmer door de gang en begint te gillen en te huilen. Mick komt op het lawaai af en pakt Nienke vast. Hij loopt met haar naar binnen. Hij laat Nienke zitten en geeft haar een glas water. "Wat is er gebeurd?" Vraagt hij bezorgd. Nienke snikt en hapt naar adem. "Fabian....h..h..hij heeft onze vriendschap verbroken. Hij wil ook geen enkel contact meer met mij."  Nienke valt in zijn armen en huilt weer. "Wat?! Hoezo?" Mick laat haar naar hem kijken. "Geen idee." Nienke droogt haar tranen.  "Hij zoekt het maar uit! Als je het niet erg vind, ga ik verder." Nienke wil weer staan, maar Mick laat haar weer zitten.  "Nienke? Hou jij nog van hem?" Vraagt hij. "Nee. Ik hou van jeroen. Maar Fabian hoeft onze vriendschap niet op te geven!" Roept Nienke boos. "Nienke, ik heb het vermoeden dat hij nog wel heel erg van jou houd." Zegt Mick dan. Nienke kijkt verbaasd op en rent naar Fabian. "Ga niet!"  Antwoord Nienke.  "Waarom? Nienke, het is beter zo." Zegt Fabian. Nienke zet de doos aan de kant. "Hou je nog van mij?" Nienke kijkt hem doordringend aan. Fabian zucht. "Fabian?! Als het zo is, moet je zeker niet gaan." Zegt Nienke.  "Nienke, het is echt beter zo. Wees gelukkig met Jeroen? Hij maakt jou trouwens toch veel gelukkiger." Fabian is verder gegaan met inpakken. Dan gaat de bel. "FABIAN! de verhuiswagen is er!" Roept Appie. "Ik moet gaan, Nienke." Fabian loopt met de dozen en de koffer naar de deur. "Als jij die deur uitloopt en weggaat, bewijs je dat je niet meer van mij houd, Fabian." Fabian staat even stil, draait zich dan om stapt op haar af en zoent haar passioneel. Nienke zoent terug.  "Ik ga." Fabian gaat naar beneden en  Nienke ziet uit het raam hoe Fabian van iedereen afscheid neemt. Er rolt een traan langs haar wang. Ze is nu voorgoed haar beste maatje kwijt.  "Nienke?" Het is Amber.  Nienke ziet haar en dan breekt ze. Ze valt huilend in haar armen. Amber slaat haar armen om haar heen en troost haar.  Amber en Nienke hebben altijd maar een half woord nodig om elkaar te begrijpen. "Het is een sukkel. Hij is je vriendschap niet waard,meid." Zegt Amber. Nienke word rustig. "Weet ik." Antwoord ze dan.  Amber bedenkt dan opeens iets. "Zullen we vanavond met z'n alle uitgaan?"  "Jeroen en ik gaan naar de bioscoop. Sorry. We willen zoveel mogelijk samen zijn." Zegt Nienke.
Amber kijkt haar serieus aan.  "Gaat het wel met jou en Jeroen?"  "We zijn nog erg van slag door die brand en dat we ons kindje zijn verloren."  Zegt Nienke, bij het idee word ze weer verdrietig.  "Jullie wouden dat kindje echt graag hebben, he?" Nienke knikt.  "En jullie zijn nog maar zo kort samen."  "Ik weet het, maar hij wou mij niet opgeven toen ik zwanger van hem was. En dat zegt wat." Antwoord Nienke. "Dat is echte liefde." Amber wrijft over haar wang.  "Jeroen is echt lief voor je." Zegt Amber.  "Dus je vind het geen gek idee? Jeroen en ik?"  "Je hoeft niet hetzelfde te zijn om van elkaar te houden. En juist de mensen waarvan de anderen vinden dat ze  totaal niet bij elkaar vinden passen, worden juist een koppel meestal."  Zegt Amber. "Dat klopt meestal. Niemand vond Jeroen en mij bij elkaar passen , maar het tegendeel is bewezen." Amber is blij dat Nienke weer een beetje kon lachen.

Bioscoop:
Jeroen en Nienke zitten in de zaal van de bioscoop. Nienke kijkt geconcentreerd naar de film, terwijl Jeroen naar haar kijkt. Hij kan nog steeds niet geloven dat ze nu al 4 maanden een stel zijn. Ze hebben al wel wat meegemaakt met elkaar: een kind verloren, en een brand overleeft. Dat ze het kindje verloren zijn, deed stiekem toch wel meer met hem dan hij had verwacht. Nienke heeft het er ook nog moeilijk mee. Sinds de brand zijn zijn gevoelens voor Nienke sterker geworden. Vooral, omdat Nienke het kind van hun samen droeg , die ze, ondanks in dronken bui, hadden verwekt. Maar door de korte zwangerschap,had het hun wel dichter bij elkaar gebracht. Hij is ook smoorverliefd op haar. Nienke merkt dat hij naar haar kijkt. "Wat is er?" Vraagt ze lachend. "Nou, je moet weten dat door jou korte zwangerschap van ons kindje, wij wel dichter naar elkaar toe zijn gegroeid. En ik hou echt ontzettend veel van je,dat moet je weten." Jeroen kijkt haar verliefd aan. "Ik ben het met je eens. En ik hou ook ontzettend veel van jou, schatje." Nienke geeft hem een intense tongzoen. "Nien? Wil je echt verder met mij?"  Nienke knikt. "Ik kan geen moment meer zonder jou." Zegt ze en aait over zijn wang. Ook Jeroen aait over haar wang en hun voorhoofden legde ze tegen elkaar aan.  "Ik wil de rest van mijn leven met jou delen."

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu