Deel 47:"Het geluk."

150 3 2
                                    

Een aantal maanden later gaat het weer goed met Nienke en ook tussen Jeroen en haar. Ze zijn dichter naar elkaar gegroeid en Jeroen heeft Nienke verrast met een vakantie naar Frankrijk, om nog dichter naar elkaar toe te groeien. Ze hebben Joris en Daan naar de ouders van Jeroen gebracht en zijn net aangekomen in hun huisje in Frankrijk. Ze zitten op hun terras te genieten van een wijntje en van elkaar.  "Wat is het mooi hier, schat." Zegt Nienke dan.  "Alles voor mij lieve vrouw." Jeroen zoent haar. Ze kijken elkaar aan. "Ik hou van je." Zegt ze dan en pakt zijn hand vast.  "En ik van jou." Antwoord Jeroen. ze zoenen elkaar weer.  "Lief dat je me hiermee hebt verrast, schat."  Zegt Nienke die haar hoofd op zijn borst legt. Jeroen doet zijn arm om haar heen.  "We zijn een keer lekker met z'n tweeën na lange tijd." Zegt hij dan.  "Heerlijk!"  Nienke knuffelt hem.  "Ik ben zo gelukkig met jou, Nien."  Nienke kijkt hem aan.  "Ik ook met jou. Maar? Ben je straks ook gelukkig met mij en 3 kinderen?" Vraagt Nienke dan. Jeroen gaat rechtzitten en kijkt haar verrast aan.  "Wat?! B..ben je weer zwanger?!"  Nienke knikt. Jeroen omhelst haar. "Yes!" Ze zoenen.  "Weer een kleine Cornelissen." Hij wrijft over haar buik.  Nienke kijkt hem gelukkig aan. "Als het nou een meisje word, he? Zullen we haar als tweede naam Sophie, geven?" Vraagt ze dan. Jeroen kijkt van haar buik naar haar. Dan glimlacht hij.  "Dat is goed." Zegt hij dan. Nienke geeft hem een zoen.

4 dagen later zijn Nienke en Jeroen terug van Frankrijk en hebben net Daan en Joris opgehaald en hebben het aan de ouders vab Jeroen vertelt dat Nienke weer zwanger is.  "Daan? Wil jij even gaan zitten? Mama en papa moeten jou iets vertellen."  Joris is net 1 jaar geworden , dus die zou het nog niet begrijpen. Daan gaat op de bank zitten, tegenover Nienke en Jeroen.  "Daan, jij word weer grote broer. Mama heeft namelijk weer een baby in haar buik." Vertelt Jeroen dan. Daan begint te stralen.  "Vind je het leuk om weer grote broer te worden?" Vraagt Nienke. Daan knikt stralend en knuffelt met Jeroen en Nienke. Dan laat hij los. "Ik ga met mij auto's spelen." Zegt hij dan. "Haha! dat is goed , schat." Lacht Nienke en aait over zijn haar. Daan loopt naar zijn speelgoed kist en haalt zijn auto's eruit. Jeroen pakt Nienke stevig vast. "Hij is er blij mee." Zegt hij dan. "Ja." Antwoord Nienke.  "Zullen we het de anderen vertellen?" Stelt Jeroen voor.  "Zullen we dat vanavond doen? Ik wil nu van jullie genieten." Zegt Nienke. "Is goed. Ik app ze alvast." Jeroen pakt zijn telefoon en appt de oude Anubis-bewoners. Nienke kijkt van Jeroen naar Daan en legt dan glimlachend haar handen op haar buik. "Mama?"  "Ja, schat?"  Daan loopt naar Nienke toe. "Wat als ik een zusje krijg? Hoe gaat ze dan heten? Sophie?" Vraagt Daan dan. Nienke staat versteld. "Die naam willen we haar wel geven, als het een meisje word."  Zegt ze dan.  Ook Jeroen heeft gehoord wat Daan vroeg en staat er ook bij.  "Mis je je zusje?" Vraagt Jeroen dan. Daan knikt. "Wij haar ook, schat. Wij haar ook." Nienke geeft hem een stevige knuffel.  "Dus ik hoop dat ik weer een zusje krijg!" Zegt Daan enthousiast. Nienke en Jeroen lachen. "Je bent een gek mannetje." Nienke geeft hem een kus. Dan speelt Daan weer verder met zijn auto's.

Het is wat laat in de avond, als de oude Anubis-bewoners bij Nienke en Jeroen zijn gearriveerd.  "Willen jullie iets drinken?" Vraagt Jeroen. De mannen willen bier en de vrouwen willen een wijntje. Nienke zorgt voor de wijn en Jeroen voor het bier. "Gezellig! We moeten dit vaker echt vaker doen!" Zegt Appie enthousiast. "Je hebt gelijk." Zegt Mick. Jeroen en Nienke gaan ook zitten.  Ze kijken geheimzinnig. Amber merkt dat. "Er is een rede dat we hier zijn."  Zegt ze dan. Nienke kijkt zo neutraal mogelijk.  "Ik zou niet weten hoezo. We wilden gewoon een gezellige avond met jullie hebben." zegt ze dan.  "Ow. Oke." Antwoord Amber. Even later staan er allerlei lekkere hapjes op tafel.  "Is dit nu het moment?" Vraagt Jeroen. "Ja." Fluistert Nienke. Jeroen loopt naar de keuken en komt terug met een schaal met een doek eroverheen.  Jeroen zet het op tafel en haalt dan de doek eraf. Het is een taart met de tekst: "Over 8 maanden verwelkomen wij ons 3e wondertje."   Als iedereen de tekst heeft gelezen , worden ze enthousiast en geven Nienke en Jeroen een knuffel. "Gefeliciteerd!" Roepen ze dan in koor.  "Dankjewel!" Zeggen Jeroen en Nienke blij. Dan trekt Amber een champagne fles open en proosten ze op hun derde wondertje.

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu