Deel 36:"Verjaardag Jeroen."

133 3 0
                                    

"Lang zal hij leven, Lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria, in de gloiriaaaa! Hiepderpiep, hoera!" Zingt Nienke hem wakker samen met Sophie. Sven word glimlachend wakker. Nienke klimt boven op hem. "Mij twee mooie meiden." Jeroen kijkt van Sophie naar Nienke. "Gefeliciteerd, knapperd." Nienke zoent hem. "Dankje." Jeroen gaat rechtzitten en Sophie geeft het cadeautje. "Asjebieft, papa." Zegt Sophie dan. Ze kan de "L" nog niet zo goed uitspreken. "Dankjewel, schat." Jeroen pakt het cadeau uit. Het is een laptop. Van Macc. "Schat? Dit had toch niet gehoeven?" Zegt Jeroen dan verbijsterd. "Jawel! Want, jij bent er altijd voor mij, je staat dag en nacht voor mij klaar, schat, dit verdien jij." Jeroen word emotioneel en geeft Nienke een zoen. "Wauw! Dankje! Wat heb je nog meer in petto?"  Nienke glimlacht stiekem. Nienke heeft namelijk straks nog een verrassing voor Jeroen , maar dat wil ze pas zeggen/geven als de rest er is. Het namelijk dankzij de reünie dat ze elkaar hebben gevonden. Ze kan bijna niet wachten om het te zeggen, maar ze moet nog even wachten. "Mama? Sopie wil taart." Zegt Sophie dan. "Straks,liefje. We gaan eerst ontbijten." Nienke streelt over het haar van Sophie. "Dan gaan we nu heel snel ontbijten!" Zegt Jeroen. Nienke moet lachen. Het is middag en iedereen van de oude Anubis-bewoners zijn er. Ze zitten allemaal aan de taart. Familie is vanochtend al geweest. "Jeroen?! Hoe is het nou om 27 te zijn?" Vraagt Appie. "Goed. Voel me alleen maar jonger worden." Antwoord Jeroen sarcastisch en lacht. Dan staat Nienke opeens midden in de woonkamer. "Euh, mag ik even de aandacht? Jeroen, wij hebben nu 4 jaar een relatie waarvan 2 jaar getrouwd. Ook hebben we een prachtig dochtertje van bijna 2. Schat, kom eens hier staan?" Jeroen loopt naar voren en gaat naast Nienke staan. Nienke pakt een kaart van tafel en nog een cadeau. "Ik wil eerst dat je de kaart voorleest." Zegt Nienke. Jeroen opent de kaart en leest voor:"Lieve Jeroen, 4 jaar geleden hadden we een reünie van de oude Anubis-bewoners. Het was lang geleden dat ik iedereen had gezien. Vooral Fabian. Die avond stap jij op mij af, en stelt voor om met mij boven te gaan kletsen met whisky. Na het geklets en de whisky, bloeide er iets tussen ons. Alleen, we waren harstikke dronken. Toen noemde we het troost dat we blijkbaar bij elkaar zochten. Maar, toen ik daarna zwanger raakte, voelde niet alleen ik maar ook jij je verantwoordelijk. Vrij snel kreeg ik een miskraam en kreeg jij snel gevoelens voor mij. En ik voor jou. Daarna kregen we al vrij snel een relatie en vroeg jij mij romantisch op valentijnsdag ten huwelijk. Die dag zal ik nooit meer vergeten. Want ik vertelde je toen na jou huwelijksaanzoek dat we een kindje kregen En toen kregen wij onze mooie dochter Sophie die nu bijna 2 is, geboren. Maar.... ons gezinnetje is nog niet compleet. Nog niet......"  Jeroen kijkt verrast naar Nienke die hem het cadeau aanbied. Jeroen maakt het cadeau open, en als hij ziet wat het is, slaat hij zijn handen voor zijn ogen en begint te snikken. Nienke lacht en omhelst hem. "Is dit echt?" Vraagt hij dan. "Ja, gekkie!" Lacht Nienke.  "Wat is er?" Vraagt Amber die haar nieuwsgierigheid niet langer de baas is. Jeroen laat een rompertje zien met de tekst:"Wij worden weer trotse ouders."  Dan begint iedereen te joelen en de twee te omhelzen. "Gefeliciteerd!" Roepen ze dan allemaal. Jeroen pakt Nienke vast. "Dit is het mooiste cadeau ooit!" En zoent haar.

Die avond:
Bijna iedereen is naar huis. Alleen Mick is er nog. Nienke is Sophie op bed leggen , dus de mannen zijn alleen. "Hey. Wat hoorde ik? Is Fabian met vervroegd verlof?!" Vraagt Mick. "Was. Hij heeft eergisterenavond Nienke geslagen en bedreigt met dat als wij aangifte zouden doen, dat hij Sophie iets zou aandoen. Maar ik heb anoniem aangifte gedaan. Hij is gisterenmorgen weer opgepakt." Vertelt Jeroen die een slok neemt van zijn bier. "Jeetje, zeg! Ik had nooit gedacht dat Fabian zo...." Mick krijgt het even moeilijk. "Ik ook niet, Mick. Maar in sommige mensen kun je je lelijk vergissen. En mensen kunnen negatief veranderen als ze iets heftigs hebben meegemaakt." Jeroen legt dan als troost zijn hand op de been van Mick. Dan komt Nienke naar beneden.  "Zo! Die slaapt eindelijk, zeg!" Nienke ploft neer op de bank naast Jeroen. "Wou ze WEER 3 verhaaltjes?" Raadt Jeroen lachend. "Ja." Antwoord Nienke. Mick lacht. "Ze houdt van verhalen? Net d'r moeder dan." Zegt hij. "Klopt." Nienke geeft Jeroen een zoen. "Maar een 2e kind, wie had ooit uberhaupt gedacht dat jullie met z'n twee een stel zouden worden en een gezin zouden krijgen?" Vraagt Mick verbaasd. "Niemand!" Antwoorden Nienke en Jeroen tegelijk en lachen. "Ik ben echt blij voor jou, Nienke. Dat Jeroen jou toch gelukkig weet te maken."  "Hey! Oppassen!" Antwoord Jeroen waarschuwend. Mick lacht en staat op. "Ik ga naar huis." Zegt hij dan. Jeroen laat hem uit. "Zo. Zullen wij nog een filmpje kijken?" Stelt Nienke voor."is goed."

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu