Deel 11:"Nienke en Jeroen💙"

242 5 0
                                    

Veel leesplezier, HetHuisAnubisFanx 😊

Het is een paar dagen later. Nienke en Jeroen zijn nu officieel een stel. Het is ochtend, Jeroen maakt een ontbijt op bed voor Nienke. Jeroen loopt met het dienblad naar de slaapkamer waar Nienke nog slaapt. "Schatje? Wakker worden?" Jeroen maakt haar wakker. Nienke opent haar ogen, ze ziet dat Jeroen ontbijt op bed heeft geregelt.  "Wat lief zeg."  Nienke gaat recht zitten, terwijl ze Jeroen een zoen geeft. Jeroen gaat op bed zitten en zet het dienblad op haar schoot. Hij pakt een aardbei en brengt de aardbei naar haar mond, waarna Nienke er sexy in bijt. "Ik heb een vraag." Jeroen klinkt serieus. Nienke luistert aandachtig.  "Z.. zijn we nu echt een stel? Ik bedoel, hebben we nu officiëel een relatie?" Vraagt Jeroen. Hij kijkt Nienke onzeker aan. Nienke glimlacht met volle mond naar hem en ter bevesteging geeft ze hem een lange tongzoen.  "Ja. Het is echt officiëel tussen ons. Ik hou echt van je! En iedereen mag het weten!" Jeroen zoent haar terug. Dan besluiten ze naar beneden te gaan. Ze lopen dan hand in hand de gezamelijke ruimte binnen waar ze altijd samen komen om bij te kletsen. Als ze hand in hand binnen komen, kijkt iedereen hen met open mond aan. Dit hadden ze helemaal niet zien aankomen. Jeroen en Nienke? Ze vonden het totaal geen combinatie. Ze waren ook totaal verschillend. Nienke was een lieve, rustige, iets wat onzekere meid, terwijl Jeroen meestal gewoon zei wat hij dacht, sarcastisch was, ook heel gemeen uit de hoek kon komen, en sommige vonden dat hij totaal geen gevoelens had. Maar blijkbaar hadden zij het tegendeel bewezen.  "Is...is het nu officieel tussen jullie?" Vraagt Appie. Ze knikken trots. "Gefeliciteerd." Patricia loopt naar ze toe en feliciteert de twee. De andere volgen haar voorbeeld. En tot grote verbazing van Jeroen en vooral van Nienke, feliciteert Fabian haar ook. Dat betekende veel voor haar. Ookal hadden ze geen leuke tijd met elkaar, ze wilde haar beste maatje stiekem niet kwijt.  "Maak haar gelukkig, of je krijgt met mij te maken," grapt Fabian tegen Jeroen die lacht.  "Komt goed. Ik hou echt van d'r." Jeroen zoent haar. "Goedzo." Zegt Fabian. Hij kijkt Nienke dan aan.  "Heb je even 5 minuten voor mij?" Vraagt hij dan. Nienke loopt met hem mee naar de tuin. Fabian vond dat hij eerlijk tegen haar moest zijn.  "Faab? Wat is er?" Vraagt Nienke.  Ze gaan op het bankje zitten.  "Ik moet eerlijk tegen je zijn, Nienke." Fabian leek teleurgesteld in zichzelf te zijn.  "Nienke,toen wij nog samen waren, heb ik een meisje leren kennen bij de opleiding. Ik werd verliefd op haar. Daarom bleef ik zolang weg. En liet ik niks meer van mezelf horen, omdat ik je niet wou teleurstellen. En ik wilde je niet bedriegen. Maar, ik ben zo gelukkig met haar."  Fabian kijkt haar aan. "Nienke?"  "Wat wil je dat ik hierop zeg, he?! Weet je?! IK BEN JUIST BLIJ DAT HET UIT IS!" Nienke rent huilend terug naar binnen. "Nienke?! Wat is er gebeurd?!" Nienke stopt even, kijkt hem huilend aan en rent naar boven. "Ik praat wel even met haar." Mick loopt naar boven. Mick is boven en loopt haar appartement binnen. "Had ik gezegt dat je binnen mocht komen?" Vraagt ze bot. "Nien? Wat zei Fabian?"  Nienke droogt haar tranen. "Hij is vreemdgegaan. Toen hij en ik nog samen waren. Blijkbaar is hij nog steeds met haar."  Mick  slaat een arm om haar heen. "Maar dat wist jij zeker al?" Nienke kijkt hem aan. "Nee. Ik had dit ook totaal niet zien aankomen." Mick kijkt haar dan aan en er begint hem iets te dagen: "maar jij wel!"  Nienke knikt.  "Nien? Ben jij wel echt verliefd op Jeroen?" Vraagt Mick.  "Ja, Mick. Hij doet iets speciaals met mij. Helemaal sinds we ons...."  Nienke valt stil.  "Jullie baby. Ik moet zeggen sinds die brand is hij echt van jou gaan houden. Maar? Wilde jullie het kindje echt houden?"  Nienke knikt oprecht naar hem.  "Ja, sorry. Maar ik moet er nog aan wennen. Jij en Jeroen." Mick lacht.  "Jeroen is veranderd, Mick. Hij is een zachter persoon geworden. Vooral toen we ons kindje verloren hebben. Dat heeft iets met hem gedaan." Antwoord Nienke.  "Ik geloof je. Ik ben ook blij voor jullie. Ik ben alleen diep teleurgesteld in Fabian. Ik had niet verwacht dat hij vreemd zou gaan."  "Blijkbaar veranderen sommige mensen waar we alleen het goede inzien, negatief. En de mensen waar we alleen maar het slechte in zien, positief." Nienke staat op. Nienke heeft hem aan het denken gezegt met haar woorden. Nienke loopt naar Jeroen toe en geeft hem een knuffel. "Gaat het, mop?" Vraagt Jeroen lief. Nienke knikt. "Ik moet je wel iets vertellen." Nienke neemt hem mee naar de hal en vertelt dan dat Fabian een hele tijd vreemd is gegaan toen hij en zij nog een relatie hadden. Jeroen staat perplex.  "Dit zag ik helemaal niet aankomen, zeg! Fabian die vreemdgaat?! Helemaal niks voor hem."  "Nee, dat is meer iets voor jou." Noa loopt hen toevallig voorbij naar boven. Jeroen laat zijn hoofd zuchtend hangen. "Waar ging dat over?" Vraagt Nienke verbaasd.  "Niks. ZE MOET NIET ZO JALOERS DOEN!" roept Jeroen expres hard naar boven als hij Noa nog ziet. Nienke kijkt hem onzeker aan. "Schat? Ik hou van jou! Heel veel." Jeroen zoent haar.  "Ik geloof je." In hun omhelsing kijkt Nienke wat twijfelachtig. Ze moest en zou met Noa praten.  "Ik ga werken." Jeroen geeft haar een kus en vertrekt. Nienke is vrij vandaag. "Is goed. Tot straks."  Nienke kijkt vol met twijfel in haar lichaam naar boven. "Nienke? Zoek je god, ofzo?!" Grapt Appie.  "He? Nee. Haha. Ik..."  "Gaat het wel?" Vraagt Appie.  "Ap? Jij kent Jeroen als je eigen broekzak, toch?" Vraagt Nienke. "Ga je nu al aan hem twijfelen? Het is nog geen eens een dag aan tussen jullie." Appie kijkt haar verbaasd lachend aan.  "Nou, ik vertelde Jeroen net dat Fabian vreemd is gegaan in onze relatie. En toe....."  "Wat?! Is Fabian vreemdgegaan?!" Valt Appie haar geschokt in de rede. "Ja. Maar, toen zei Jeroen dat het niks voor Fabian was, komt Noa en zegt tegen Jeroen dat het meer iets voor hem is om vreemd te gaan." Nienke kijkt dan onzeker. Appie slaat een arm om haar heen. "Lieve meid, Jeroen is volkomen te vertrouwen. Hij meent het deze keer. Hij hou echt oprecht van je. Dat zie ik maar alte goed als beste vriend." Appie klinkt oprecht. "Bedankt, Ap!" Nienke geeft hem een knuffel. "Graag gedaan, meis! En weet dat je met vragen over Jeroen altijd bij mij terecht kan!" Zegt Appie.  "Dankjewel." Nienke geeft hem een kus op de wang. Ze weten niet dat Noa hun heeft staan af te luisteren. Ze weten ook niet wat Noa voor hen achterhield. Dan opeens heeft ze oogcontact met Fabian die op de trap staat. Ze kijkt hem even verontwaardigt aan en loopt dan boos weg. Fabian zucht en loopt verder de trap op.

Die avond:
Nienke is met het eten bezig als Jeroen binnenkomt. Nienke is de hele middag door haar nieuwsgierigheid gek gemaakt.  "Hoe was het op je werk?" Vraagt Nienke. "Goed. Veel gehandeld." Zegt Jeroen trots. Hij geeft Nienke een kus. "Jeroen?"  "Ja?"  "Wat bedoelde Noa met dat het wel iets voor jou was om vreemd te gaan?" Vraagt Nienke dan direct.  "Euhm... ik ben vreemdgegaan.... met jou, Nienke." Biecht Jeroen dan op. Nienke laat van schrik een fles wijn vallen.  "Hoe bedoel je?!" Vraagt ze dan met een hoge boze stem. Jeroen moet nu wel eerlijk tegen haar zijn.  "Tijdens de reünie ging het eigenlijk niet goed tussen mij en Noa. En 's avonds op het feest kregen we zulke erge ruzie en maakte we het uit."
Vertelt Jeroen dan eerlijk. "Wil je nou zeggen dat je alleen maar troost bij mij zocht, omdat je wist hoe ik me voelde, en uit medelijden en uit verdriet mij maar dronken voerde, en met mij kon neuken, EN MIJ ZWANGER MAAKT!" roept Nienke verontwaardigt en verdrietig. "Nee! Nienke,  ik.... ik.... hou echt oprecht van je. En voor dat we dronken waren, toen we zo met elkaar in gesprek waren, voelde ik echt een klik en chemie tussen ons. En ookal was ik dronken toen ik met je vree, ik... voelde echt iets voor je op dat moment. En ook toen ik weer nuchter was de volgende ochtend." Jeroen pakt haar armen beet en kijkt haar oprecht aan. Nienke begint te glimlachen. "Echt? Hou je echt van me?" Jeroen knikt. "Nienke, toen je mij vertelde dat je zwanger was, ik was oprecht zo gelukkig! En toen je die miskraam kreeg, ik...er brak iets in mij. Waardoor ik nog meer gevoelens voor je....." Nienke laat hem niet uitpraten en plant haar lippen op de zijne en het draait uit op een lange tongzoen.

Noa:
Noa loopt in de grote hal van de appertementen. Ze kijkt twijfelend naar de deur van Fabian. Dan loopt ze naar de deur en belt aan. Fabian doet open. Als hij ziet dat het Noa is, wil hij de deur weer dicht doen, maar Noa zet er haar voet tussen. "Kunnen we praten, Fabian?" Vraagt ze dan. "Ik weet niet waar wij nog over moeten praten, Noa!" Fabian probeert de deur dicht te doen, maar als hij merkt dat Noa niet opgeeft, laat hij haar binnen. Fabian haalt diep adem. Noa voelt zijn ogen  prikken in haar rug. Ze draait zich naar hem om, Fabian kijkt haar aan, loopt dan op haar af en zoent haar dan. "Niet doen,Fabian." Zegt Noa zacht en duwt hem van haar af. "Dit is toch wat je wilt?" Antwoord Fabian dan.  "Niet zolang Nienke het nog niet van ons weet." Noa wrijft over haar gezicht.  "Noa, ik hou van jou!"  "Waarom lieg je dan tegen Nienke dat je bent vreemdgegaan met iemand van je opleiding?" Noa kijkt hem boos aan. "Ik...ik ben bang dat ze als ze weet, hier niet meer wilt wonen." Zegt Fabian. "Hou jij nog van haar?"  "Nee! Het is echt over tussen haar en mij."  "Ook nu tussen ons, Fabian." Antwoord Noa opeens.  "Wat?! Dat je meen je niet?!"  "Dag Fabian!" Ze loopt de deur uit. Op het moment dat Noa de deur uitloopt bij Fabian, staat Nienke in de gang en ziet haar de voordeur uitlopen bij Fabian. Dan krijgt ze haar bedenkingen.

Het huis Anubis (Feestje loopt uit de hand.)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu