4

2.5K 242 16
                                    

||awal sikit utk hri ini ;)

A Reason to Stay
4

Daun pintu utama ditutup perlahan oleh Estella dalam pada matanya mengekori langkah Hel Ivan menuju ke arah bilik tidurnya. Kebimbangan mengisi benak fikiran Estella memandangkan lelaki itu sejak tadi berdiam diri. Dia tahu pasti sikap Hel disebabkan faktor berkaitan Demerez Black. Pasti bersangkut paut dengan isi perbualan mereka di event tadi.

Bersama keluhan lemah Estella mengatur langkah menghampiri lelaki itu yang berdiri pegun dihadapan pintu biliknya. Jelas tampak kecelaruan dalam pemikiran Hel Ivan dipandangan mata Estella.

Bibir dikemam lembut, sebelum nama lelaki itu diseru separuh berbisik.

Hel Ivan yang tersedar terus sahaja menoleh ke arahnya. Kelesuan terbias dikaca mata lelaki itu membuatkan Estella semakin dihambat rasa sedih.

" what's wrong ... " sepi menjadi balasan persoalan Estella, hanya sepasang mata lelaki itu membalas tatapannya. Hel Ivan pantas menggeleng berserta senyuman kelat.

" nothing's wrong. Awak nak makan apa-apa ke ... saya masakkan "

Estella membisu. Niat hati ingin mendesak namun dia lebih dari tahu untuk tidak menyakiti Hel lebih dalam lagi.
" saya tak kisah... apa pun yang awak masak... saya suka "

Hel Ivan tersenyum manis sebelum mengangguk faham. Tangannya mencapai tombol pintu namun sekali lagi terhenti seketika. Tubuhnya berpusing lantas tubuh Estella dipeluk kemas, sambil kedua -dua mata dipejam rapat. Hanya hela nafas mereka halus kedengaran disegenap ruang itu. Estella yang pada mulanya kaget perlahan-lahan membalas pelukan itu. Tangannya lembut mengusap belakang tubuh lelaki itu.

" thank you "

Estella bertambah bisu, hanya menunggu Hel menyambung bicara itu atau lebih tepat memperjelaskan maksud ungkapan terima kasih itu.

" thank you for staying "

Bibir diketap kuat saat mendengar bait kata itu yang begitu menusuk jiwa wanitanya. Tangan sama yang sebentar tadi mengusap lembut tubuh lelaki itu pegun serta merta. Kaku. Hanya dadanya merasai kesakitan yang begitu menusuk dan ngilu.









Botol mineral dihempas separuh kuat diatas meja makan itu seakan menggambarkan emosinya tika ini. Meski jelas tiada apa yang mampu mengusir kesakitan dalam dadanya sejak bertemu dengan Estella tadi.
Langkah diatur ke arah dinding kaca diruang tamu itu, mata melirik kosong panaorama malam banda itu. Lambat-lambat Daneiel mengeluh, tangan disilang rapat kedada sambil tubuh bersandar secara mengiring pada dinding itu. Mata dipejam buat seketika , sekadar berharap segala rasa ini bisa terbang pergi dari membebani dadanya. Berharap agar kesakitan yang mengait benang-benang memori ini bisa terputus.

Deringan telefonnya memaksa Daneiel mencelikkan mata yang jelas kemerahan dan berkaca-kaca. Iris matanya menjeling sekilas pada telefon yang terletak di atas meja coffee. Tidal henti-henti berdering menandakan bertapa terdesak pemanggil itu ingin berbual dengnnya pada jam sebegini. Matanya refleks melirik jam didinding yang mulai menunjukkan angka 2 pagi.

Dengan langkah yang berat, dia mengambil telefon itu seraya ditekapkan ke telinga. Iris mata berubah gelap tatkala mendengar suara pemanggil itu yang jelas teresak-esak menangis.

"  your twin .. try to kill himself ...again! "

Esakan ibunya semakin kuat mengisi corong telefon  membuatkan Daneiel menguatkan genggamannya pada telefon itu tanpa sedar.

" Im coming " pendek balasannya lantas panggilan dimatikan sekelip mata. Hoody hitamnya dipakaikan ke tubuh seraya kaki laju mengayun langkah keluar dari rumah itu.

A Reason To StayWhere stories live. Discover now